AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #1 Skrevet 15. september 2023 Akkurat hatt en skikkelig krangel med mannen min. Jeg ble irritert fordi han plutselig bare stikker ut uten å si fra. Når som helst på dagen mens ungene er våkne. Han unnskylder seg med at han ikke har meldeplikt til meg eller at det "var jo bare 30 minutter". Det er ikke det at jeg mistenker at han gjør noe ugreit, han drar på butikken, stikker en tur til naboen eller drar til faren sin. Problemet er at han plutselig er borte og jeg aner ikke hvor han er. Vi har to barn i tidlig barneskolealder. Jeg mener det medfører noen forpliktelser å ha familie. Han kan ikke bare stikke uten å si fra. En ting er at jeg blir redd for at det kan ha skjedd han noe, en annen ting er at jeg synes det er dårlig gjort å bare stikke midt under middagsforberedelser, lekser eller annet jeg blir alene med. Så hva tenker dere? Synes dere det er greit om partneren deres plutselig bare er borte en stund? Anonymkode: 6c827...9c2
Trolltunge Skrevet 15. september 2023 #2 Skrevet 15. september 2023 Nei. Vi sier fra til hverandre, akkurat fordi vi har en familielogistikk å ivareta. Det handler ikke om å ha meldeplikt, men om omtanke for partner og familie. 6
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #3 Skrevet 15. september 2023 Det er helt absurd å bare plutselig bli borte. Anonymkode: 529a8...9f9 3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #4 Skrevet 15. september 2023 Er vel ingen grunn til at du hele tiden skal være « the default parent»… Hva om du også bare stakk uten å si ifra? Begynn og gjør det forresten! Anonymkode: 19e86...1be 4 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #5 Skrevet 15. september 2023 Ville han syntes det var like greit at du bare stakk av uten å si fra til ham eller barna at du stakk av? Og har han tenkt på hva om dere begge stikker av uten å vite at den andre har stukket av - hva da med barna? Høres ut som om han ikke føler ansvarsfølelse selv for familien og barna, men tar for gitt at du alltid er der og alltid tar alt ansvar. Hadde han følt ansvar selv, så hadde han ikke stukket av uten å si fra eller spørre om det passer. Siden han blir sur på deg når du tar det opp - få ham med i parterapi. Og du - dere må begynne å definere helt konkret hvem som har ansvar for hva når, slik at han innser at han må stille opp, ikke bare kan stikke av som om han var singel og barnløs. Og til spørsmålet - det er helt klart han! Anonymkode: cc472...7f9 6 1
Tantemor Skrevet 15. september 2023 #6 Skrevet 15. september 2023 (endret) Si til ham at hva om dere begge to plutselig skulle gjort dette, og så ble barna alene uten at dere skjønte det. Hva sier han til det? Virker som han mener barna er kun du som har ansvaret for 🤔🙄 Endret 15. september 2023 av Tantemor 3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #7 Skrevet 15. september 2023 Jeg og samboer har ikke barn engang og jeg ville ikke finnet i at han bare forsvant uten å si ifra. Det er rart. Anonymkode: 313b9...14a 1
Virrevirrevapp Skrevet 15. september 2023 #8 Skrevet 15. september 2023 Si at dere får ha hver deres dager med ansvar for barna/huset. På dine dager kan han stikke uten å gi beskjed, på sine dager aldri - og på hans dager kan til gjengjeld du stikke for da er middag og lekser hans hovedansvar. 1 1
Fjellmannover190 Skrevet 16. september 2023 #9 Skrevet 16. september 2023 Mann her. Dette er snakk om gjensidig respekt og for barna. Kan være han føler seg kvalt av barna og situasjonen, men det er uansett ikke en handling som er konstruktiv. Hør om det er noe bakenforliggende. (Ikke prøv å svar med samme mynt, som noen foreslo, det bør være minst en voksen i forholdet) 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #10 Skrevet 16. september 2023 Når man har små barn, så har en selvsagt meldeplikt så ikke barna plutselig blir hjemme alene. Unntaket er hvis mor har "hovedomsorgen", og far sitter barnevakt av og til hvis mor spør pent og det er noe viktig og ikke får tak i barnevakt andre steder. Anonymkode: 159d0...9e6
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #11 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Akkurat hatt en skikkelig krangel med mannen min. Jeg ble irritert fordi han plutselig bare stikker ut uten å si fra. Når som helst på dagen mens ungene er våkne. Han unnskylder seg med at han ikke har meldeplikt til meg eller at det "var jo bare 30 minutter". Det er ikke det at jeg mistenker at han gjør noe ugreit, han drar på butikken, stikker en tur til naboen eller drar til faren sin. Problemet er at han plutselig er borte og jeg aner ikke hvor han er. Vi har to barn i tidlig barneskolealder. Jeg mener det medfører noen forpliktelser å ha familie. Han kan ikke bare stikke uten å si fra. En ting er at jeg blir redd for at det kan ha skjedd han noe, en annen ting er at jeg synes det er dårlig gjort å bare stikke midt under middagsforberedelser, lekser eller annet jeg blir alene med. Så hva tenker dere? Synes dere det er greit om partneren deres plutselig bare er borte en stund? Anonymkode: 6c827...9c2 Det er ikke deg, det er han. Mulig han «bare er lei av forpliktelser». Men fortsetter han på den måten ville jeg tenkt på om vi kanskje hadde fått det bedre med å bo hver for oss. Hvis meldeplikten (les kommunisere med partneren sin) er så slitsom og vanskelig for han. Anonymkode: ffb92...5e0 1
Gjest Sprite Skrevet 16. september 2023 #12 Skrevet 16. september 2023 Du får begynne å stikke av uten å si noe du også. Så ser du hva som skjer
Gekko Skrevet 16. september 2023 #13 Skrevet 16. september 2023 Her i huset må alle si fra når de går noe sted. Det skulle da også bare mangle. Hvordan skal barna dere lære seg å gi beskjed om at de går ut om ikke far gjør det. Det er ikke noe galt med forventningene dine, han oppfører seg derimot som et trassig og umodent barn. 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #14 Skrevet 16. september 2023 Det er da helt normalt at alle i huset gir beskjed når de drar. Det gjør også de voksne tenåringene her, uoppfordret. Det handler om respekt for de man bor med og planlegging. Veldig greit å vite om noen er hjemme til middag feks, før man går igang med å lage til alle Anonymkode: 1260c...bb2 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå