Gå til innhold

Forventningssamtale omkring grenser/regler med barna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere dette?

Jeg har virkelig behov for å ta et møte med barna mine ang dette. De er 7 og 8 år så de er ikke så gamle enda men jeg har lyst til å begynne med slike møter på jevnlig basis for å få frem at man må møte hverandre på halvveien. Man må jo lytte til hverandre for å kunne komme frem til rettferdige grenser og hva som ligger bak disse evt hva slags belønning man bør ha osv. Trening på dette vil jo gjøre ungdomstiden litt lettere tenker jeg også men kjenner det er vanskelig å begynne med dette. Så hvordan bør jeg gå inn for en start ang dette? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bumper denne👍

Skrevet

Det gjør vi etter behov. Noen ganger daglig, noen ganger sjeldent. 

Anonymkode: 7169f...d85

• Liker 1
Skrevet

Kan jo ta ukentlig familieråd hvis det føles fornuftig. En venninne jeg har som er alene med tre barn gjør det hver søndag. De setter seg ned, går gjennom uka som kommer, fordeler ansvarsområder, bestemmer middager og snakker om ting som er aktuelt. Det virker veldig deilig, men vi har ikke klart å gjøre det samme her hjemme. 

Anonymkode: 77bf1...fd4

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Kan jo ta ukentlig familieråd hvis det føles fornuftig. En venninne jeg har som er alene med tre barn gjør det hver søndag. De setter seg ned, går gjennom uka som kommer, fordeler ansvarsområder, bestemmer middager og snakker om ting som er aktuelt. Det virker veldig deilig, men vi har ikke klart å gjøre det samme her hjemme. 

Anonymkode: 77bf1...fd4

Veldig smart å ta det en dag/ettermiddag/kveld som vanligvis er rolig og har så mye på agendaen ser jeg. 

Skrevet

Ta der når barna ikke er sulten, er på farta, er sur for noe.. 

Men det sider seg selv. Kveldstid er ofte mer rolig tid, og de får med seg mer, enn på dagtid der det skjer mer 

høres lurt ut! 
Men så små barn skjønner ikke alltid alt det snakket. Lurt å gi de oppgaver og vise de i praksis. I tillegg 

Anonymkode: 2a0b7...b17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...