Gå til innhold

Er det greit at en fagsjef i Opplysningsrådet for Veitrafikken (OfV) går med FrP-pin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er fra denne saken her, og jeg stusser sterkt på at et råd som kommer med politiske innspill tar et slikt politisk standpunkt:

IMG_20230915_194414.thumb.jpg.e5f22b8813f23766b9917308f89f5bc7.jpg

Er ikke et stort poeng for den gjengen her å være politisk nøytral?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, det står til og med om dem på egne sider:

"Opplysningsrådet for veitrafikken (OFV) er en politisk uavhengig medlemsorganisasjon som arbeider for tryggere, bedre og mer effektive veier i Norge."

https://ofv.no/om-oss

Ikke fullt så uavhengig når han velger å fronte sin partitilhørighet i jobben hos OFV. Han er jo politiker også, men han burde greie å fremstå nøytral når han representerer OFV og uttaler seg på deres vegne.

• Liker 1
Skrevet

Jo det er sånn det skal være, men vi lever dessverre ikke i en perfekt verden hvor politikere og lobbyister jobber for befolkningen, hvor de genuint ønsker en bedre verden og samfunn for alle. Det hele har blitt et gjennomsyret system med kameraderi, korrupsjon og fraværende tillit. Nyliberalistene og de konservative kommer marsjerende og tar over hele sjappa. 

Stopp verden, jeg vil av! 

• Liker 1
Skrevet

Like greit som å bruke hijab i ambulansetjenesten. 

Skrevet

Nei. Det er slettes ikke greit. Jeg blir svært krenket når jeg ser noen med FrP-pin  :raven:

• Liker 1
Skrevet

Er det bedre at Haakon og hele toppolitikergjengen bruker FN symbolet i stedet for Norges flagg symbolet?

• Liker 2
Skrevet

I utgangspunktet synes jeg det er en uting å flagge politisk standpunkt på arbeidsplassen, særlig i en ledende stilling, og særlig i organisasjoner som skal være politisk uavhengige. Samtidig har jeg de siste årene latt meg overraske av i hvor stor grad en pusher politiske symboler på de fleste arenaer under "Pride", og tror det kan bli noen interessante grensedragninger om en begynner å slå ned på annen politisk signalisering. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...