Gå til innhold

Barnehage barnepass eller pedagogisk tilbud?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg så en diskusjon på et av Utdanningsnytts innlegg på Facebook og der ble det full fyr fordi de som jobber i barnehage ble fornærmet over at de blir sett på som barnepassere, da de selv anser seg som en utdanningsinstitusjon. Det ene trenger forsåvidt ikke å utelukke det andre og uten å se ned på den pedagogiske kompetansen, som utvilsomt er der, vil jeg likevel tro at primærgrunnen til at de fleste benytter barnehagen ER til barnepass.

En kort spørreundersøkelse; hvis du kun kan velge ETT alternativ til hva som er primærårsaken til at du benytter/har benyttet barnehage, er det 1) pga barnepass eller 2) pga det pedagogiske tilbudet?

Anonymkode: 276ff...f5c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså det er umulig å svare på egentlig. Ja, vi trenger barnepass, men uten det pedagogiske, ville vi ikke brukt bhg.

Barnepass uten pedagogikk = nei

Pedagogikk uten barnepass = nei

Anonymkode: d2f32...388

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg så en diskusjon på et av Utdanningsnytts innlegg på Facebook og der ble det full fyr fordi de som jobber i barnehage ble fornærmet over at de blir sett på som barnepassere, da de selv anser seg som en utdanningsinstitusjon. Det ene trenger forsåvidt ikke å utelukke det andre og uten å se ned på den pedagogiske kompetansen, som utvilsomt er der, vil jeg likevel tro at primærgrunnen til at de fleste benytter barnehagen ER til barnepass.

En kort spørreundersøkelse; hvis du kun kan velge ETT alternativ til hva som er primærårsaken til at du benytter/har benyttet barnehage, er det 1) pga barnepass eller 2) pga det pedagogiske tilbudet?

Anonymkode: 276ff...f5c

Vi har jo barna i barnehage fordi vi må på jobb og ikke kan passe dem selv. Så barnepass er primærårsaken, men når de først skal være der er det bra at de får et pedagogisk opplegg.

Anonymkode: 78926...669

• Liker 1
Skrevet

Pedagogisk tilbud er ekstremt viktig nå når barna er i barnehagen så store deler av dagen. Da MÅ hvert enkelt barn trives, ha venner og bli fulgt opp av de voksne! Da jeg gikk i barnepass som liten ble jeg utestengt og mobbet og gikk hele tiden for meg selv. At jeg bare skulle være der noen timer mens moren min handlet var jeg veldig glad for. Enkelte foreldre tenker kanskje på planlagte aktiviteter som pedagogisk arbeid, men det omfatter jo hele barnets trivsel og utvikling. 

Anonymkode: 70e38...70a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...