AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #1 Skrevet 15. september 2023 Eller gjør det ikke noe å sitte der? Baby er 12mnd. Anonymkode: 14cfa...b99
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #2 Skrevet 15. september 2023 Å ligge ved siden av barna er så koselig at jeg ikke ser noen grunn til å avvenne dem. Kanskje før de er 15. År, ikke måneder... Anonymkode: 34c53...2f3 1 1
Anononyma Skrevet 15. september 2023 #3 Skrevet 15. september 2023 Det kommer vel an på barnet tenker jeg. Gutten vår blir så opptatt av, og forstyrret av oss om vi sitter der at vi begynte å legge, si god natt og gå ut av rommet da han var rundt 11 mnd. Sitter på rommet ved siden av og følger med på kamera, han sovner relativt raskt hver dag, men noen ganger må vi inn igjen en gang eller to og gi en kos, gi han dyna e.l 😊
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #5 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Eller gjør det ikke noe å sitte der? Baby er 12mnd. Anonymkode: 14cfa...b99 Så lenge de trenger det, om det er 1år eller 18år... Anonymkode: 14eac...257 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #6 Skrevet 15. september 2023 Bår det går bra. Jeg har ei på 9 mnd, kan ikke gå ut av rommet, da blir hun redd og jeg må bruke tid på å roe henne. Jeg sitter vel og merke på en puff ved senga i mørket, så hu trenger bare at jeg er der. Fortsetter så lenge hun trenger det. Den tiden jeg bruker på å gjøre barnet mitt trygt om kvelden gjør meg ingenting. Anonymkode: 81f17...f1e 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #7 Skrevet 15. september 2023 27 minutter siden, Hannah80 said: Begynte aldri med det:) Så fra baby var nyfødt kunne du legge den på et rom våken og gå ut av rommet og den bare sovnet og gråt ikke? Wow. Jeg har ennå aldri gått fra min våken hun er 1,5 år. Jeg tenker man gjør det så lenge barnet trenger det. Om barnet blir redd eller lei seg og gråter når du går ut er det for tidlig tenker jeg. Anonymkode: 1fdbc...c44 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #8 Skrevet 15. september 2023 Når barnet ikke vil ha deg der lenger! 😉 Anonymkode: 2099e...b80 2 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #9 Skrevet 15. september 2023 Problemet blir vel hvis baby feks våkner av at du går ut. Min har begynt med det. Har over et par mnd gått fra å holde i hånda, sitte ved siden av, sitte lengre unna og i dag synger vi, legger i senga, slår på babycall-musikk og går ut. 1 av 10 ganger klager han litt, men ikke gråt (da går jeg inn med en gang, venter ikke x antall minutt osv). Jeg opplever et veldig trygt barn, som har lært seg å finne søvnen selv. Han har erfart at jeg kommer med en gang om han sier i fra. Det at han våkner av at jeg går ut, er hovedgrunnen til at jeg nå går med en gang. Han er ca 10 mnd. Anonymkode: b4640...4bc 1
Hannah80 Skrevet 15. september 2023 #10 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så fra baby var nyfødt kunne du legge den på et rom våken og gå ut av rommet og den bare sovnet og gråt ikke? Wow. Jeg har ennå aldri gått fra min våken hun er 1,5 år. Jeg tenker man gjør det så lenge barnet trenger det. Om barnet blir redd eller lei seg og gråter når du går ut er det for tidlig tenker jeg. Anonymkode: 1fdbc...c44 Jeg har hatt en helt ekstrem "enkel" unge. Nei, han pleide ikke å gråte ved legging. Fant søvnen selv, veldig fort. Han er ti år nå, og kan telle på èn hånd de våkenettene vi har hatt med han. Da har han vært syk. Folk kommenterte alltid at vi ikke visste hvordan det var å ha baby i hus, nettopp fordi han aldri holdt oss våkne, og at han hadde et ekstremt godt sovehjerte 😂🙈 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #11 Skrevet 15. september 2023 Gjør det enda, barnet er 5 år. Sovner på 3-5 minutter om vi sitter der, så jeg tenker at så lenge det funker for alle parter så er det ingen grunn til å slutte. Anonymkode: 5cc76...dbb 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #12 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Eller gjør det ikke noe å sitte der? Baby er 12mnd. Anonymkode: 14cfa...b99 Jeg har sittet med barna til de har vært trygge på å sovne selv og klart å sovne selv.. Det er jo bare en trygghet for barnet. Kan aldri trygge barna for lenge om de trenger det Anonymkode: 497b4...e86 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #13 Skrevet 15. september 2023 Når barna er trygge. Vår eldste var trygg nok fra 2,5-års alderen, hun er fire nå og sovner som regel best hvis hun ligger alene på rommet (bruker lydbok). Hender at hun vil ha en av oss inne på rommet, og da får hun det, men sovner oftest raskere alene. Yngste er 6 måneder og helt avhengig av meg og pupp for å få sove. Intens periode, men vet at det går over til slutt. Blir ingen skrikekur her i hus, men prøver innimellom å snike inn smokken, eller gå ut litt så lenge hun ikke gråter, men enn så lenge sovner hun raskest helt inntil meg og da er det det som funker best. Anonymkode: aa9bb...056 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #14 Skrevet 16. september 2023 16 hours ago, Hannah80 said: Jeg har hatt en helt ekstrem "enkel" unge. Nei, han pleide ikke å gråte ved legging. Fant søvnen selv, veldig fort. Han er ti år nå, og kan telle på èn hånd de våkenettene vi har hatt med han. Da har han vært syk. Folk kommenterte alltid at vi ikke visste hvordan det var å ha baby i hus, nettopp fordi han aldri holdt oss våkne, og at han hadde et ekstremt godt sovehjerte 😂🙈 Så deilig 😊 Anonymkode: 1fdbc...c44
Tjoheiii Skrevet 18. september 2023 #15 Skrevet 18. september 2023 Hannah80 skrev (På 15.9.2023 den 19.58): Jeg har hatt en helt ekstrem "enkel" unge. Nei, han pleide ikke å gråte ved legging. Fant søvnen selv, veldig fort. Han er ti år nå, og kan telle på èn hånd de våkenettene vi har hatt med han. Da har han vært syk. Folk kommenterte alltid at vi ikke visste hvordan det var å ha baby i hus, nettopp fordi han aldri holdt oss våkne, og at han hadde et ekstremt godt sovehjerte 😂🙈 Dere har vært skikkelig heldige!😍 jeg har en toåring som vi fortsatt må sitte inne hos, pleier å bruke en times tid på å sovne men det er helt greit for det er denne tiden av dagen vi bruker på å snakke om barnehagedagen etc. (han har ikke tid til det ellers😂). Har air pods i øret og bruker bare tiden på å slappe av 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #16 Skrevet 18. september 2023 AnonymBruker skrev (På 15.9.2023 den 19.07): Eller gjør det ikke noe å sitte der? Baby er 12mnd. Anonymkode: 14cfa...b99 Når det passer deg og barnet. Jeg har sittet hos mine når det har passa sånn helt fram til 10-12 års alder. De blir fort nok store. Anonymkode: 4111f...881
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #17 Skrevet 18. september 2023 Det finnes ikke noen fasit. Her har det vært da jeg har kjent at nei dette funker ikke mer, vi må gjøre noe annet. Da har typisk barnet ikke sovnet med det første, turnet rundt i senga og jeg har begynt å kjenne på irritasjon. Med den eldste var å gjøre noe annet å si at jeg skal henge opp klesvasken/rydde på kjøkkenet/smøre matpakker el., og så kommer jeg inn til deg igjen. Og så sov barnet da jeg kom inn 15 min senere, i stedet for å turne rundt i evigheter som hun gjorde om jeg var der inne. Men barna er 5 og 3 år nå, og det hender fortsatt jeg sitter inne hos dem til de sovner, fordi både de og jeg gjerne vil det. Det er faktisk noe av det triveligste jeg vet. Hvis barnet faktisk er trøtt, rolig og sovner da, ikke når de står på hodet i senga og forteller vitser. Anonymkode: 7d58c...474
Kjempeliten Skrevet 18. september 2023 #18 Skrevet 18. september 2023 Kan gjøre det noen ganger med baby (snart 5 mnd). Hun er akkurat inne i en periode hvor hun finner litt ut av dette med søvn, tydeligvis. Så hun er litt uforutsigbar. Det har vært noen tilfeller hvor jeg har gått ut av rommet mens hun har vært våken. Når jeg har gått inn igjen litt etterpå har hun sovnet. Men hun har også perioder der hun absolutt ikke vil sove, og når hun endelig har sovnet våkner hun til og skriker når det ikke er noen på rommet med henne. Så de siste to ukene har en av oss vært på rommet med henne hele tiden. I dag sovnet hun til pupp, og jeg kunne sette på babycall og gå ned i stua. Så her varierer det veldig.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #19 Skrevet 18. september 2023 Her har vi hatt en baby som har klart å finne roen til å sovne alene siden hun var nyfødt (som regel). Hun er nå 2 år, og har plutselig snudd. Vi må nå sitte å styrke henne på ryggen til ho sovner, eller bare legge oss med ho for så å flytte henne i hennes seng. Tenker det viktigste er å følge barnets behov. Selv om det er tidkrevende og tungvint.. men det er uansett bare for en periode ☺️ Anonymkode: 03bc5...dec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå