M.H85 Skrevet 15. september 2023 #1 Skrevet 15. september 2023 Hadde vært morsomt med egen tråd om dine beste sparetips i disse dyre tidene🙏 Jeg er økonomisk på det meste ,og sparer mange 1000 hver måned som går direkte på sparekonto.🌺 Her er mine ( de jeg kommer på nå). 1. Kjøper brød KUN på 50% på kiwi. Da koster Julius brødet 14,95 kr. Funkygine sitt 19,50kr på tilbud. Disse brødene liker vi best,men tar andre hvis de ikke er der en dag. I dag kjøpte jeg 6 stk Julius brød til 90kr. Brødene går rett i fryseren! Like gode😀 Har en fast kiwi butikk der de har mye gårsdagens brød,varierer fra kiwi til kiwi så gjelder å finne beste butikken😅 2. Kjøttdeig/kylling kjøttdeig kjøpes kun til 50% eller 40%! Har hamstret 5 svinekjøttdeig og 5 kylling kjøttdeig nylig. Det er ikke så ofte,men kommer over dato disken av og til med dette! Samme med kylling filee. Kjøper kun om jeg finner 40-50% tilbud. De fleste butikker har dato hylle /fryser på 50% eller 40%. Av og til tar jeg runden på flere butikker.🚗 4. Godteri handles ofte på nett. Mye billigere. Elsker Havaristen og lavpris kurven😊 Men elsker smågodt så kremt går litt der utenom...🙈 5. Bensin prøver fylle når billigst ,og sjekker appen 6. For håndsåper,vaskemiddel etc følger jeg med på tilbud i butikker eller på nett.Bind /tamponger 2for 1 tilbudet bruker jeg. 7. Sjekker alltid finn.no og andre gis vekk grupper først om jeg leter etter noe spesifikt. 8. Kommer jeg over tilbud kjøper jeg julegaver om det så er juli.... Generelt kjøper jeg det meste på nett om det er billigere... Mat til kattene,klær,søtsaker,hygiene +++++. Bruker KUN handlenett til matvarer. De tjener du 1kr på hver gang på coop sine butikker også. Søppelposer til boss kjøper jeg på rull til 10kr. 9. Hvert år ringer jeg rundt ser på priser /bytter forsikring på hus/bil/dyr osv hvis forskjell i pris, og samme gode vilkår 10. Kjøper alltid butikkenes rimeligste merker,de er jo dyre nå alle...,men Gilde etc enda dyrere...Er kun ost jeg ikke går for noe billig variant,må ha Norvegia. 😍🙈
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #2 Skrevet 15. september 2023 M.H85 skrev (1 minutt siden): Hadde vært morsomt med egen tråd om dine beste sparetips i disse dyre tidene🙏 Jeg er økonomisk på det meste ,og sparer mange 1000 hver måned som går direkte på sparekonto.🌺 Her er mine ( de jeg kommer på nå). 1. Kjøper brød KUN på 50% på kiwi. Da koster Julius brødet 14,95 kr. Funkygine sitt 19,50kr på tilbud. Disse brødene liker vi best,men tar andre hvis de ikke er der en dag. I dag kjøpte jeg 6 stk Julius brød til 90kr. Brødene går rett i fryseren! Like gode😀 Har en fast kiwi butikk der de har mye gårsdagens brød,varierer fra kiwi til kiwi så gjelder å finne beste butikken😅 2. Kjøttdeig/kylling kjøttdeig kjøpes kun til 50% eller 40%! Har hamstret 5 svinekjøttdeig og 5 kylling kjøttdeig nylig. Det er ikke så ofte,men kommer over dato disken av og til med dette! Samme med kylling filee. Kjøper kun om jeg finner 40-50% tilbud. De fleste butikker har dato hylle /fryser på 50% eller 40%. Av og til tar jeg runden på flere butikker.🚗 4. Godteri handles ofte på nett. Mye billigere. Elsker Havaristen og lavpris kurven😊 Men elsker smågodt så kremt går litt der utenom...🙈 5. Bensin prøver fylle når billigst ,og sjekker appen 6. For håndsåper,vaskemiddel etc følger jeg med på tilbud i butikker eller på nett.Bind /tamponger 2for 1 tilbudet bruker jeg. 7. Sjekker alltid finn.no og andre gis vekk grupper først om jeg leter etter noe spesifikt. 8. Kommer jeg over tilbud kjøper jeg julegaver om det så er juli.... Generelt kjøper jeg det meste på nett om det er billigere... Mat til kattene,klær,søtsaker,hygiene +++++. Bruker KUN handlenett til matvarer. De tjener du 1kr på hver gang på coop sine butikker også. Søppelposer til boss kjøper jeg på rull til 10kr. 9. Hvert år ringer jeg rundt ser på priser /bytter forsikring på hus/bil/dyr osv hvis forskjell i pris, og samme gode vilkår 10. Kjøper alltid butikkenes rimeligste merker,de er jo dyre nå alle...,men Gilde etc enda dyrere...Er kun ost jeg ikke går for noe billig variant,må ha Norvegia. 😍🙈 Jeg kjenner en som jobber på meieri som lager hvitost, og han sa at Coop sin egen ost faktisk er Norvegia. Så der kan du spare rundt 30 kr/kg. Anonymkode: e54f8...fc5
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #3 Skrevet 15. september 2023 Jeg er på butikken rett over kl. 07 flere ganger i uken, og da har de ryddet varer med kort holdbarhetstid og satt ned til halv pris. Det blir ofte det som bestemmer middagen min for dagen, om jeg skal spise middag. Anonymkode: de046...e8e
M.H85 Skrevet 15. september 2023 Forfatter #4 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg kjenner en som jobber på meieri som lager hvitost, og han sa at Coop sin egen ost faktisk er Norvegia. Så der kan du spare rundt 30 kr/kg. Anonymkode: e54f8...fc5 Jeg synes ikke det,men greit vite🙂
M.H85 Skrevet 15. september 2023 Forfatter #5 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er på butikken rett over kl. 07 flere ganger i uken, og da har de ryddet varer med kort holdbarhetstid og satt ned til halv pris. Det blir ofte det som bestemmer middagen min for dagen, om jeg skal spise middag. Anonymkode: de046...e8e Ok. Pga dårlig økonomi?
Kittykat Skrevet 16. september 2023 #6 Skrevet 16. september 2023 * Brød kjøper jeg til fullpris, men til gjengjeld så varer brødet lenge da jeg skjærer det opp i butikk og tar kun opp antall skiver jeg skal spise. Det holder i lang tid for meg. Det hender også at jeg kjøper brød på tilbud hos Meny (ukens brød på tilbud hver uke til 30 kr). Resten av familien spiser loff, så der kjøper jeg butikkens eget merke til 10 kr brødet * Vi bruker Lano håndsåpe og jeg kjøper inn refill til det når Lano er på tilbud (3-4 stk til 50-60 kr). Da kjøper jeg inn en del, så har vi en god stund. Og så fyller jeg på når det kommer på tilbud igjen * Kjøttdeig kjøper jeg når det er på tilbud til 40-50 kr. Jeg deler kjøttdeigen i 2 og legger i fryseren. Da blir det to middager istedenfor en *Jeg bruker coop sine handlenett og får igjen 1 krone pr nett for hver handel * Jeg kjøper poser på rull til 10 kr rullen hos Europris til boss og annet avfall * Nå har vi også begynt å gjenbruke bæreposer som vi kjøper på butikken (siden de har økt i pris). Det er ikke noe vits i å kaste posen etter bruk hvis den kun er brukt til pappboss f eks * Jeg kjøper inn en del matvarer hvis det er på tilbud som pasta, forskjellige sauser, ris, forskjellige frysevarer, tannkoster, tannkrem m.m. Varer som jeg vet vi bruker mye av * Jeg kjøper butikkens eget merke av fryste grønnsaker, enkelte grønnsakshermetikk, enkelte tørrvarer, ferske grønnsaker, pølser, frukt (der det er mulig) og egg
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #7 Skrevet 16. september 2023 - Har egne handlenett som jeg bruker om igjen. Kjøper plastposer på rull til søppel. - Bruker 50/50 vann og vanlig eddik som skyllemiddel når jeg vasker klær - Handler i butikk ca. 1 gang i uka - Sykler istedet for å kjøre bil / ta buss - Kjøper og selger brukte klær - Reiser ikke på ferie - Bruker Æ-appen og Coop-medlemskapet aktivt - Går mindre på konserter, cafeer, restauranter, museer osv. Sitter mer hjemme. - Har kutta ut Netflix, HBO og andre strømmeabonnement Anonymkode: 5abf9...3d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå