Gå til innhold

Sier du fra hvis du synes noen sender for mange snapper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke ekstremt mange på snap og bruker den mest selv til å melde med ungene mine pluss de nærmeste vennene mine. Noen få av kontaktene er bekjente jeg aldri hadde sendt venneforespørsel til selv, men som jeg alsepterte forespørsel fra. Enkelte av disse sender jo ekstreme mengder med snapper, flere bilder om dagen og gjerne samme dritkjedelige bilde som de også legger på storyen sin. Jeg gir aldri respons. Jeg er fristet til å slette disse som venner, men med mindre de blokkeres kan de jo fortsette å sende snapper. Så hva gjør man? Sier fra til dem eller blokkere? Tenker begge deler er like kleine når vi møtes irl. 🙈 Hva gjør man??

Anonymkode: 7c585...c18

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fjern de. De kan ikke sende snap med mindre du har valgt at hvem som helst kan sende til deg.. vet ikke om det egentlig er mulig. Jeg får hvertfall aldri snap fra de som ikke er på lista mi.

• Liker 1
Skrevet

Ser virkelig ikke problemet. Veldig kleint/uhøflig å lage en sak ut av det ved å slette dem eller si at de må slutte sende deg snapper. Tar liksom ikke mer enn 1 sekund å åpne en snap, så er det jo bare å ikke svare hvis det ikke er noe interessant. Går an å ofre noen sekunder av livet sitt for å være høflig mot folk man kjenner liksom..

Anonymkode: e11d2...91a

• Nyttig 2
Skrevet (endret)

Jeg lar bare være å åpne snappene som ikke er kun til meg 😊

Endret av Rastebenk
  • Liker 2
Skrevet

Jeg har slått av varslene av enkelte på snapchat, spesielt en gruppe jeg er i som det er mye aktivitet i. Slipper jeg alle varslene som kommer når mobilen ikke er på lydløs.

Anonymkode: 4c49f...9a6

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ser virkelig ikke problemet. Veldig kleint/uhøflig å lage en sak ut av det ved å slette dem eller si at de må slutte sende deg snapper. Tar liksom ikke mer enn 1 sekund å åpne en snap, så er det jo bare å ikke svare hvis det ikke er noe interessant. Går an å ofre noen sekunder av livet sitt for å være høflig mot folk man kjenner liksom..

Anonymkode: e11d2...91a

Ja, er det uhøflig? Jeg er usikker, men er helt sikker på at jeg er lei disse snappene og personene. Jeg opplever det faktisk som dårlig folkeskikk å bli bombardert av bekjente med slik spam. Jeg tenker at ting man ønsker å dele med alle kan legges på Story og ikke sende det direkte til folk, nettopp fordi folk kan oppsøke innlegget selv, om de er interessert. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Rastebenk skrev (15 minutter siden):

Jeg lar bare være å åpne snappene som ikke er kun til meg 😊

Ja, men disse sendes direkte til meg, i stor skala,  i tillegg til å legges på vedkommendes story, som jeg absolutt ikke åpner.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, er det uhøflig? Jeg er usikker, men er helt sikker på at jeg er lei disse snappene og personene. Jeg opplever det faktisk som dårlig folkeskikk å bli bombardert av bekjente med slik spam. Jeg tenker at ting man ønsker å dele med alle kan legges på Story og ikke sende det direkte til folk, nettopp fordi folk kan oppsøke innlegget selv, om de er interessert. 

Helt enig. Direkte flaut når det kommer notifications a la "Gudrun har lagt ut 24 snapper". Altså, få deg et fuckings liv.

Anonymkode: a5254...81f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, men disse sendes direkte til meg, i stor skala,  i tillegg til å legges på vedkommendes story, som jeg absolutt ikke åpner.

Ja det kan absolutt være irriterende, enig i det. Veldig mye som jeg overhodet ikke er interessert i 😅 Men jeg har slått av varslingslyden. Og bare sjekker gjennom snap kanskje en gang hver kveld. Stort sett er det lite som er direkte til meg.

• Liker 1
Skrevet

Dette er grunnen til at jeg valgte å slette Snap. Jeg behøver ikke få oppdateringer hver tredje time om hva noen gjør eller ser.

Anonymkode: b54e6...91c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Er noen irriterende, tar jeg bare av varslene for den personen.

Har og tatt av varslene for grupper.

Så trykker jeg meg raskt gjennom de bare iblant, når jeg først er inne i appen. Tar jo sekunder, trenger jo ikke se på snappene.

Anonymkode: 65fa0...56c

• Liker 1
Skrevet

Jøss som mange stresser da😂 Jeg har aldri på lyd eller varsel, går inn helt frivillig når jeg ønsker det. Leser kun det jeg vil.
Nå har jeg forøvrig aldri opplevd at det ligger hastemelding der inne da. Folk i min krets er såpass oppegående at de ringer hvis det skulle være viktig. 

Anonymkode: ef1e1...ec2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...