Catnip Skrevet 15. september 2023 #1 Skrevet 15. september 2023 Gutten min blir 5 år i slutten av måneden, og jeg tenker at han skal få noen bøker. Vi leser alltid sammen på kvelden og låner mye på biblioteket, men i det siste synes jeg det har vært vanskelig å finne bøker som virkelig fenger. For tida liker han godt å kikke i en faktabok og dinosaurer og fossiler som egentlig er for litt eldre barn, men vi leser og snakker litt om bildene om hverandre. Han likte også godt boka "Skalla", om ei jente som hadde mista håret pga. kreft. Albert Åberg pleide å fenge, men opplever at han ikke er så interessert i det lenger. Det er fint om det er litt å snakke om, jeg (og 5-åringen også, egentlig) er ikke så begeistret for Dinosaurgjengen og sånne bøker som bare er tøys og lite innhold. Han kan lese littegrann, så tar gjerne i mot noen tips til bøker han kan forsøke å lese litt i selv!
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #2 Skrevet 15. september 2023 Musse & Helium bøkene. Anonymkode: ad9e1...865 4
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #3 Skrevet 15. september 2023 Her er bøkene mitt barn liker som ble 5 i juni. Kokosbananas serien, 100 fantastiske fakta serien, spørsmål og svar serien, Thomas og Emma bøkene, Karsten og Petra bøkene Anonymkode: aae5a...e70
Hønselouisa Skrevet 15. september 2023 #4 Skrevet 15. september 2023 Sønnen min har flere favorittserier. Han er sju nå, men har lest de samme bøkene siden han var fem. Herman Hule - om en gutt i steinalderen som har stor hjerne og dermed er smartere enn alle andre, og har en t-rex som bestevenn. Oppdagerklubben - veldig morsomme bøker med fargerike og kule bilder. Tidsfikserne - spennende bøker med mye historie. Handler om alt fra grunnlovsmennene til vikinger.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #5 Skrevet 15. september 2023 Roald Dahl passer bra i den alderen. I alle fall de korteste bøkene, som Georgs magiske medisin, dustene og krokodillen (husker ikke hva den nøyaktig heter) Anonymkode: 35c8c...5cb
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #7 Skrevet 15. september 2023 5-åringen min er glad i Roald Dahl, favorittene er Georgs magiske medisin, Verdens største fersken og Charlie og sjokoladefabrikken. Sensurerer noe. Reven og grisungen er populært, samme med Mimbo Jimbo-bøkene og Den kjempestore pæra. Favorittbok er nok Den lange vinteren, den er underholdende både for ham og oss å lese! Han liker faktabøker om dinosaurer, og inntil nylig var han glad i bøker om kjøretøyer. Anonymkode: 32e2f...806 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #8 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): 5-åringen min er glad i Roald Dahl, favorittene er Georgs magiske medisin, Verdens største fersken og Charlie og sjokoladefabrikken. Sensurerer noe. Reven og grisungen er populært, samme med Mimbo Jimbo-bøkene og Den kjempestore pæra. Favorittbok er nok Den lange vinteren, den er underholdende både for ham og oss å lese! Han liker faktabøker om dinosaurer, og inntil nylig var han glad i bøker om kjøretøyer. Anonymkode: 32e2f...806 Beklager! Den magiske vinteren, heter boka! Anonymkode: 32e2f...806
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #9 Skrevet 15. september 2023 Bukkene bruse-bøkene, Lille Larsens hus blåser vekk, den kjempestore pæra. Anonymkode: ebf04...eed 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #10 Skrevet 15. september 2023 Brillebjørn og poteby Anonymkode: dbb47...47b 1
Rosa Dartle Skrevet 15. september 2023 #12 Skrevet 15. september 2023 Hannah80 skrev (1 time siden): Jakob og Neikob😁👍 Samme her, den med tjuven var så utrolig spennende, og den med stormen holdt han på å le seg i hjel av 😄 Vi begynte også å lese Detektivbyrå nr 2 på den tiden, mener jeg å huske. Roald Dahl osv passet nok bedre etter at han begynte i 1. klasse. Helt enig i at Dinosaurgjengen var krise, så jeg synes absolutt de nevnte var bedre. Karsten og Petra synes jeg var veldig koselig selv, men han syntes dessverre de var kjedelige. Ellers var Tambar-bøkene veldig stas 😊 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #13 Skrevet 15. september 2023 Hvis han er flink med bøker for litt eldre barn ville det vært mulighet å prøve serien drageskolen! Kjempeartig Anonymkode: eaa53...a6f
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #14 Skrevet 15. september 2023 Støtter Roald Dahl. Vi startet med Heksene. Dvs som høytlesning. Og Harry Potter. Lese selv: Serien til Helena Bross. Alvin Pang. Kaptein supertruse. Gutta i trehuset. Anonymkode: 3f460...1d7
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #15 Skrevet 16. september 2023 bøkene om "gubben og katten" Anonymkode: e23b0...c3b
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #16 Skrevet 16. september 2023 23 hours ago, AnonymBruker said: Støtter Roald Dahl. Vi startet med Heksene. Dvs som høytlesning. Og Harry Potter. Lese selv: Serien til Helena Bross. Alvin Pang. Kaptein supertruse. Gutta i trehuset. Anonymkode: 3f460...1d7 Harry Potter til en 5 åring..? Anonymkode: 6890b...c50
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #17 Skrevet 16. september 2023 Detektivbyrå nr 2 Anonymkode: b8eae...431
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #18 Skrevet 16. september 2023 Detektivbyrå nr 2, Gutta i trehuset-serien, kaptein supertruse, hundemannen, galaktiske pølser, verdens verste-serien likte mine gutter da de var på den alderen Anonymkode: f1b3d...496
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #19 Skrevet 16. september 2023 Og Roald Dahl bøkene! Favoritten er Dustene, Matilda og Charlie og sjokoladefabrikken Anonymkode: f1b3d...496
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #20 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Detektivbyrå nr 2, Gutta i trehuset-serien, kaptein supertruse, hundemannen, galaktiske pølser, verdens verste-serien likte mine gutter da de var på den alderen Anonymkode: f1b3d...496 Hundemannen og Verdens verste var tipp topp hos oss og! Anonymkode: 3f460...1d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå