Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Hvor mye har en lærer inn netto hver mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber med noe helt annet og lønnen er heller ikke det samme. Fornøyd likevel 

Anonymkode: d9617...eb4

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor lenge har du jobbet?

Lønn er en av årsakene.

Anonymkode: d73e8...499

Lærere  tjener godt (er selv sammen med en). Ut fra hvor lite de jobber, så er lønna mer enn høy nok.

Må være eneste yrket hvor man kan "avspasere "(i sommerferien av alle ting) uten at man har oppspart de timene man avspaserer...

Anonymkode: 0187f...e9b

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Lærere  tjener godt (er selv sammen med en). Ut fra hvor lite de jobber, så er lønna mer enn høy nok.

Må være eneste yrket hvor man kan "avspasere "(i sommerferien av alle ting) uten at man har oppspart de timene man avspaserer...

Hmmm… Skulle gjerne jobbet på den skolen partneren din jobber på! 
Og så anbefaler jeg deg å prate med partneren din og be hen forklare deg dette med avspasering, for det ser jeg du ikke har peiling på.

• Nyttig 3
Skrevet

39200. 5,5 års utdannelse. Full ansinitet. 

Anonymkode: f2895...630

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

De fleste lærere er dedikerte til jobben sin, men det finnes selvsagt unntak.

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Lektor m.tillegg, 13 års ansiennitet, får utbetalt ca 39 800 i måneden. 

Anonymkode: e07b9...996

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Lærerne har et komprimert arbeidsår. Det er ikke helt det samme som avspasering av opparbeidet tid. Hva tenker du om folk som jobber av og på i Nordsjøen?

Anonymkode: dfa47...da5

• Nyttig 4
Skrevet

Ca kr 58000 brutto (695000 i året). Ca 36000 netto. Betaler formueskatt på bolig. Så mere skatt, som blir mindre netto utbetalt

Jobber som avdelingsleder i skole.

Anonymkode: f1d90...56c

Skrevet

30.000kr utbetalt. 16 års ansinitet, adjunkt og kontaktlærer i 80% stilling

Anonymkode: 0c4cd...ad7

Skrevet
MB123 skrev (1 time siden):

Hmmm… Skulle gjerne jobbet på den skolen partneren din jobber på! 
Og så anbefaler jeg deg å prate med partneren din og be hen forklare deg dette med avspasering, for det ser jeg du ikke har peiling på.

Hmmmm. Anbefaler deg å jobbe før du tar "avspasering" det er sånn arbeidslivet funker for folk flest...

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De fleste lærere er dedikerte til jobben sin, men det finnes selvsagt unntak.

Unntak finnes i alle yrker. Jeg sa ingenting om at lærere ikke er dedikerte til jobben sin. Jeg mener bare at de ikke jobber inn alle timene i dette komprimerte arbeidsåret dems. Dette har jo lærere selv svart på i en stor internasjonal undersøkelse...

Men okay, dette er ikke en tråd om avspasering, men om lønn, så gir meg nå 😉

Jeg mener lønna til lærere ikke er noe å klage på. Ikke glem at man jobber i stat / kommune og at det er skattebetalerne som finansierer lønna deres, så er begrenset hvor høy den lønna kan være også...

• Liker 1
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Hmmmm. Anbefaler deg å jobbe før du tar "avspasering" det er sånn arbeidslivet funker for folk flest...

Og du vet at jeg ikke jobber? Jeg jobber nærmest døgnet rundt til tider! Kvelder, helger, ferier og i avspasering! 

Anonymkode: d73e8...499

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Lønn er en av årsakene.

*host host* dårlig behandling av lærere av ungdom med minoritetsbakgrunn *host host*

Anonymkode: f4384...908

Skrevet
11 hours ago, MB123 said:

Fordi vi får mindre lønn enn andre med like lang utdanning, som også jobber i det offentlige. 

Det er mange med mastergrad i det offentlige som tjener langt mindre enn dere også

Anonymkode: 8e6fe...cf8

• Liker 3
Skrevet
MB123 skrev (12 timer siden):

Fordi vi får mindre lønn enn andre med like lang utdanning, som også jobber i det offentlige. 

Dere tjener mer enn meg med doktorgrad

Anonymkode: aad25...035

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dere tjener mer enn meg med doktorgrad

Anonymkode: aad25...035

Og like mye som meg som også har doktorgrad. 
Mange av mine kolleger med doktorgrad ville tjent MER hvis de tok seg jobb i skolen, det samme gjelder de fleste av mine kolleger med master. 
Det er derfor jeg ikke er særlig mottakelig for læreres klaging over lønn. Jeg mener hovedsakelig at det burde vært et ansiennitetsopprykk til, ved 25 år. Men det ønsket vel fagforeningene fjernet, har jeg blitt fortalt? Og så må man gjøre noe med arbeidsvilkår/bemanning. Men ikke rart at ingen søker på lærerutdanning, når deres egne fagforeninger så til de grader svartmaler yrket i media. Det rare er vel at det er søkere i det hele tatt. 

Anonymkode: d0e08...450

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har 38500 kr netto utbetalt i min stilling som lektor med opprykk. Dette inkluderer kontaktlærertillegg. I tillegg får jeg 7000 kr ekstra i halvåret grunnet arbeidsgruppe jeg er med i på skolen. 

Jeg synes ikke synd på meg mtp lønn, derimot synes jeg mer synd på lærere som er adjunkter, de tjener vesentlig dårligere enn meg.

Jeg skal dog ikke ha på meg at jeg jobber lite. Som barneskolelærer på småskoletrinnet jobber jeg lange dager, denne uken ble det 61 timer. 

Endret av SPOCA
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.9.2023 den 22.35):

Jeg jobber som lærer. For noen år siden var ble jeg innkalt til intervju da jeg hadde søkt ei lederstilling med vesentlig faglig ansvar. Da de la fram lønna der, ble det lagt vekt på at dette var ei 100% stilling av den typen som er unntatt arbeidsmiljølovens overtidsregler som "særskilt frie stillinger". Lønna var fast, og ingen ville legge seg opp i om jeg klarte å gjøre en god jobb på 30 timer i uka eller måtte jobbe 50 timer i uka. Det er ikke bare i læreryrket vi ser at noen jobber mer og noen mindre. 

Jeg er lektor med full ansiennitet. Når jeg mener at læreryrket med fordel kan lønnes høyere, er det ikke fordi jeg synes jeg får lite penger inn på konto hver måned. Grunnen er at det er så mange som får mer. Nå høres jeg sjalu ut, ikke sant? Det er jeg ikke. Jeg har så jeg klarer meg. Samtidig ser jeg dyktige folk velge bort yrket fordi de kan tjene så mye mer andre steder. Det bekymrer meg. Vi trenger dyktige folk i skolen!

Anonymkode: dfa47...da5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...