Gå til innhold

Hvor lenge sover hunden din?

Brunhilde

Anbefalte innlegg

Min sover og sover hun. Hvis hun får sove i senga ligger hun lenger enn oss og står ikke opp før hun hører kjøleskapet eller at jeg roper på henne. Hun sover veldig mye faktisk. Ofte vil hun ikke ut om morgenen for å tisse, hun går ut på trappa, ser seg om, og så går hun og legger seg i senga si igjen. :ler: Tror hun kan holde seg i minst ett døgn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble bare såååå lettet når jeg nå leste denne tråden!

Jeg er førstegangs hundeier,og har hatt dårlig samvittighet, fordi jeg synes hunden vår sover for mye..... :sjenert: jeg trodde kanskje han kjedet seg slik, at han bare måtte sove istedet....

Men når jeg leser her,så er han jo absolutt helt normal!

Vi er på siste tur med ham i 23-tiden,og i hverdagene drar jeg ham ut av sengen,og da er det så vidt han gidder å løfte på benet for å skvette litt,før han iler inn igjen i sengen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de hundene mine sover hele tiden jeg... Hmm. Legger seg når vi legger oss, og står opp når vi skal opp. I helgene sover de like lenge som oss da og. Og på hverdagene løper de og legger seg igjen så fort de kommer inn fra lufteturen.

Stort sett slapper de av så lenge det skjer noe, men til gjengjeld er det full action på turer også da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske min hund kunne sove masse!!!!!!!

Misunner dere.... Min stresser bare jeg nærmer meg rommet hans veldig ofte...Reiser seg opp og piper. Da vil han bli underholdt å leke og få full pupp.

Jeg kan gå en tur før vi legger oss og neste dag reiser han seg opp fra sengen sin når han har hørt at vi har stått opp.

Vår hund er 2 1/2 år så det kan jo være at han er på sitt beste av energi stadiet, men jeg får nesten ikke fred om dagen. :grine:

Det er så mye som skal til før han blir sliten og kan bare sove og sove :sur:

Gleder meg til han blir eldre og jeg håper en dag jeg må dra han ut av huset ;)

Det er helt sant............jeg blir eldre jeg også :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min leo er 15mnd.

Han er alltid først i "seng",og sist oppe.

Han legger seg ca 2100 og står sjelden opp før 12.

Vi må vekke han og lokke og lure for å få han med ut i dette tidsromet.

Nå hører det med att han er en newfoundlender da.... :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Golden: Oppbevarer du hunden på et eget rom? Hvis det er tilfelle er det ikke så rart at han stresser når han hører deg. Hunder vil være sammen med flokken sin vet du...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det varierer veldig. Om jeg står opp i elleve-tiden, kan hun komme tuslende ned noen timer senere :ler:

Andre ganger kan hun vekke meg i åtte-tiden.

Ellers sover hun mesteparten av dagen om det ikke skjer noe spennende, sovekjeding kaller jeg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Min vovve sover masse. Om morgenen må vi nesten dra han ut, må rope på han flere ganger. Når vi er hjemme fra skolen ser vi at han vokner i 12-13 tiden. Har tydeligvis en stor hund med stor blære ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hu i svingen: Heisann og takk for svar...

Grunnen til adferden til hunden min er overstimulering på det gode liv. En bortskjemt hund som forventer at noe skal skje hver gang jeg nærmer meg han....

Det har ikke noe med å være sammen med flokken dessverre - han er sammen med meg hele dagen.... :) Og dessuten er rommet hans åpent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hu i svingen: Heisann og takk for svar...

Grunnen til adferden til hunden min er overstimulering på det gode liv. En bortskjemt hund som forventer at noe skal skje hver gang jeg nærmer meg han....

Det har ikke noe med å være sammen med flokken dessverre - han er sammen med meg hele dagen.... :)  Og dessuten er rommet hans åpent :)

OK. Da er det jo heldigvis slik at denne atferden kan trenes bort hvis du ønsker det. :) Og så blir han nok roligere når han blir litt mer voksen ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...