Gå til innhold

Hvor lenge sover hunden din?

Brunhilde

Anbefalte innlegg

Sitter her en søndag morgen og huset er så stille at jeg nesten tror jeg bor her helt alene.

At 15-åringen sover fremdeles etter å ha spilt World of Warcraft (sikkert) mesteparten av natten kan jeg forstå. At hunden ikke har vist seg enda syns jeg er mer merkelig...

Nå spør jeg dere altså hvor lenge deres hund(er) sover om morgenen? Klokka er nesten halv tolv og det er minst 12 timer siden hundedyret mitt var ute og tisset. Flere enn meg som har slikt dovendyr i huset? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine våknet for et par timer siden, vi var ute en times tid, de har herjet litt, og nå ligger de og snorker rundt omkring, alle fire. Dovendyra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer nok at det går 12 timer før den "våkner til liv" ja... :ler:

Var ute med den litt over 24 i gårkveld, og så ved 11-tiden i dag... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helgene kan hunden være ute siste lufteturen klokken 8 ca, og sove helt til 12-13 neste morgen. Rikker seg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden sover til jeg eller mannen våkner. Siste turen kan være så tidlig som kl 20. Ikke trenger han å gå ut med en gang han våkner. Han sier i fra når han er nøden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inka sover også til jeg står opp. Har jeg tidligvakt så går vi ut i sjutida på morgenen og har jeg seinvakt blir det gjerne i ti- halv elleve tida. Siste tissetur på kvelden i halv ni tida. Så jeg må føye på enda et dovendyr :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Darlingen min sover så lenge som jeg sover :)

Går gjerne kveldsturen mellom 21-23 og i helgene sover jeg gjerne til 11-12 og da sover gutten også!

Vet ikke om det er han eller jeg som stresser mest med at han skal komme seg ut på tur på morgenen da altså... antakelig meg. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sover så lenge det er stille i huset.

På helg er han oppe samtidig med oss, i ukedager orker han som regel ikke rikke seg fra sofaen for å gå ut å tisse.

Så sover vel fra 11 om kvelden til 3-4 om ettermiddagen regner jeg med så lenge vi jobber....

Skikkelig dovendyr med andre ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. På hverdagene står hun opp når jeg står opp (dvs mellom 6 og 8). I helgene stiller hu seg utenfor soveromsdøra og gnukker seg mot og "snakker" samtidig. Hender hun åpner døra og spretter opp i senga også (som hun egentlig vet er "fy!")

Julie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min sover gjerne, han. Han er forfryktelig trøtt tidlig om morgenen, må nesten dra ham etter meg for å lufte ham om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til hunden vår sover like lenge som oss...Med litt flaks slokner han kanskje rundt kl 23, men senest kl 0600 er det fullt kjør. Aller helst ca. kl 0400. :ler: Men han er jo søt, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bhsiltsk

Gamlefar: Uendelig... Kan gjerne sove tolv timer i strekk på natta. Han KAN sove 12-14 timer i strekk, og jeg vet han kan holde seg i et døgn, men det går sjeldent mer enn 8 timer mellom hver gang han er ute og lufter seg.

Valpen: Overhodet ikke lenger enn absolutt nødvendig, noe som sjeldent er over seks timer med mindre jeg sover i stua med henne. Hun er seks måneder.

Endret av Leyla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ca 2030 i gårkveld, til ca 1030 i dag = 14 timer

Det får'n si er "selskapsblære"... :ler:

Nå har den spist og ligger og snorker på madrassen sin igjen... ;)

Endret av Ugla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj! Dere er heldige!

Bikkja sovner i 11-tia hver kveld tenker jeg, siste luftetur er mellom 8 og 11 tenker jeg.

Er student, så det er sjelden jeg trenger å stå opp grytidlig, dessuten er jeg B-mennesket til de grader...men bikkja er "A-hund"!

Om jeg ikke har stått opp klokka 09.00 (da har hun allerede vært og sett om det er noe liv flere ganger), er det piping, logring, tramping, ja - i det hele tatt lyder som viser at hun tydeligvis kjeder seg!

Hun må ikke nødvendigvis ut å tisse, bare litt oppmerksomhet og selskap.

Hun er søt da når hun vekker meg... Ikke så ille å stå opp til superbli' hund! :hjerte:

Men det hender at jeg bare lufter henne superraskt, forer henne, for deretter å gå å legge meg igjen - det er så deilig å sove lenge. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden vår sover minst like lenge som oss, og gjerne lengre.

Tror faktisk ikke han liker hverdager, for da må han ut så tidlig. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som herren, så hunden heter det og min er absolutt (Og heldigvis!) en utpreget B-hund :) .

Han sover så lenge vi sover og på hverdagene, når han luftes første gang ved 6-tiden, er det bare så vidt han orker å tisse litt før han piler tilbake til sengen sin og snorker videre.

Prøvde en periode å gå skikkelig tur med ham om morgenen, men det forsto han tydeligvis ikke vitsen med for han sto bare å gjespet og nektet plent å gå lenger enn 100 meter :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som herren, så hunden heter det og min er absolutt (Og heldigvis!) en utpreget B-hund :) .

:ler:

Ja, du sier noe der... ;)

Min bad om å få ut ca 2130, nå har den allerede snork-sovet i to timer. Reagerte ikke engang på at gjestene gikk...

Så min er nok A- om kvelden og B-hund om morgenen (heldigvis)...

Passer meg bra... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi er som eieren, både kveldstrøtt og morgentrøtt. Pleier å slippe henne ut for å tisse siste gangen når jeg pusser tenna før jeg legger meg, når som helst det måtte være. På morgenen tilbyr jeg henne å gå ut med en gang jeg står opp, men som regel vil hun ikke før ungene ramler ut av huset. Da skal hun følge dem til skolebussen ;)

Hvis frøkna er tissetrengt når jeg kan sove lenge, er jeg er ute i bare trusa og setter henne i band før jeg lusker tilbake til den varme dyna... Men som regel sover hun så det durer til det er liv i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillo

Min våkner som regel mellom 6 og 7 på morgenen, tilsynelatende bare for å skremme livsskiten ut av meg ved å bjeffe drithøyt rett inn i øret mitt førti ganger (tror det er første t-bane som går rundt de tider...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...