AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #1 Skrevet 15. september 2023 Satt en pizzadeig til heving for 40 minutter siden. Nå fikk vi veldig lyst å gå èn times tid på tur. Er det mulig å la deigen stå og heve videre? Anonymkode: 3a3f2...389
Kaisada Skrevet 15. september 2023 #2 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Satt en pizzadeig til heving for 40 minutter siden. Nå fikk vi veldig lyst å gå èn times tid på tur. Er det mulig å la deigen stå og heve videre? Anonymkode: 3a3f2...389 Ja det er helt topp!
Brunhilde Skrevet 15. september 2023 #3 Skrevet 15. september 2023 Som regel blir deigen bare bedre av å heve lenge, men kanskje du skal "slå den ned" før dere går så den ikke hever over kanten av bollen. God tur!
Mardina Skrevet 15. september 2023 #4 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Satt en pizzadeig til heving for 40 minutter siden. Nå fikk vi veldig lyst å gå èn times tid på tur. Er det mulig å la deigen stå og heve videre? Anonymkode: 3a3f2...389 Det går helt fint. Ofte hever jeg gjærdeig lenger enn det som står i oppskriften. Gjerne i 2-3 timer 😊
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #5 Skrevet 15. september 2023 Nå er sikkert pizzaen allerede fortært, men til neste gang så kan du alltids sette deigen i kjøleskapet om du ønsker å bremse heveprosessen. Jeg bruker alltid mindre gjær, type en teskje, og lar den heve 8-20 timer. Står den mer enn 12 timer setter jeg den på kjøl og der kan den stå i flere dager. Baksten blir bare enda bedre av det! Anonymkode: 83ff2...257
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå