AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #1 Skrevet 15. september 2023 Hei, Jeg er egentlig i veldig god form og finner på ting hele tiden. Mannen har lyst til å dra til en kamerat ikveld og jeg tenker at det er helt i orden. Han skal ikke drikke alkohol. Det er i samme by og jeg kan ringe ham hvis det skjer noe. Men jeg opplever at andre rundt meg synes det er spesielt at han ikke skal være hjemme med meg. Jeg er førstegangs og blir sliten av alle disse meningene og samtidig litt "Oj, er det dumt at jeg er alene?" Jeg er jo alene når han er på jobb på dagtid uansett. Jeg drar i svømmehallen på egenhånd, besøker venner og er generelt i god form og aktiv. Jeg kan jo også gå på overtid.. Anonymkode: 8d516...095 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #2 Skrevet 15. september 2023 Ser ikke problemet med at han besøker en kompis.. Anonymkode: 2c5d8...a94 20
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #3 Skrevet 15. september 2023 Selvfølgelig er ikke det et problem. Anonymkode: 1769e...8c9 7
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #4 Skrevet 15. september 2023 Så lenge du er komfortabel med det, han er komfortabel med det og han kan være på plass innen kort tid så er det vel greit De færreste førstegangsfødende har vel styrtfødsler hvor man har så dårlig tid. Jeg gikk 7 dager over termin denne gangen og var i grei form. Da var det han selv som ikke ønsket å dra særlig langt unna i tilfelle noe skulle starte. Anonymkode: bac21...e1d 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #5 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hei, Jeg er egentlig i veldig god form og finner på ting hele tiden. Mannen har lyst til å dra til en kamerat ikveld og jeg tenker at det er helt i orden. Han skal ikke drikke alkohol. Det er i samme by og jeg kan ringe ham hvis det skjer noe. Men jeg opplever at andre rundt meg synes det er spesielt at han ikke skal være hjemme med meg. Jeg er førstegangs og blir sliten av alle disse meningene og samtidig litt "Oj, er det dumt at jeg er alene?" Jeg er jo alene når han er på jobb på dagtid uansett. Jeg drar i svømmehallen på egenhånd, besøker venner og er generelt i god form og aktiv. Jeg kan jo også gå på overtid.. Anonymkode: 8d516...095 Jeg ser ikke problemet så lenge det er greit for deg. Hadde det føltes utrygt for deg å hadde jeg sett på det annerledes 😊 Anonymkode: a9b0b...497 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #6 Skrevet 15. september 2023 Så lenge han er edru, i nærheten og du synes det er OK, så går det helt fint 😊 Og så er det jo veldig vanlig at førstegangsfødende går på overtid. Anonymkode: c6c46...45c 1
Ny Bruker Skrevet 15. september 2023 #7 Skrevet 15. september 2023 Han er vel lengre borte på jobb enn hos en kompis. 4
Amatariel Skrevet 15. september 2023 #8 Skrevet 15. september 2023 Ja gosh, det kan da ikke være noe problem. Rart at du får kommentarer på det... Skal man nekte mannen å gå på jobb på dagtid også? (eller kveld om gravide har menn som jobber turnus). Det går jo ikke. Veldig grei hovedregel at kommende pappa holder seg i samme by + edru rundt termin. 5
Irja Skrevet 15. september 2023 #9 Skrevet 15. september 2023 Skal han sitte hjemme å holde deg i hånda i tilfelle du kjenner det som er begynnelsen på en lang prosess (fødselen) han rekker å komme hjem.. 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #10 Skrevet 15. september 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ser ikke problemet med at han besøker en kompis.. Anonymkode: 2c5d8...a94 Godt å høre. Folk har så mye meninger, blir så forvirret. Anonymkode: 8d516...095
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #11 Skrevet 15. september 2023 7 minutter siden, Amatariel said: Ja gosh, det kan da ikke være noe problem. Rart at du får kommentarer på det... Skal man nekte mannen å gå på jobb på dagtid også? (eller kveld om gravide har menn som jobber turnus). Det går jo ikke. Veldig grei hovedregel at kommende pappa holder seg i samme by + edru rundt termin. Kanskje mest av min egen mor. Får ofte kommentar av henne om jeg er i butikken og ikke min mann også. "Og så er det du som går i butikken?!" Jeg er jo i fin form! Jesus! Jeg var i svømmehallen igår og jeg var da i uke 39+6. Anonymkode: 8d516...095
Amatariel Skrevet 15. september 2023 #12 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kanskje mest av min egen mor. Får ofte kommentar av henne om jeg er i butikken og ikke min mann også. "Og så er det du som går i butikken?!" Jeg er jo i fin form! Jesus! Jeg var i svømmehallen igår og jeg var da i uke 39+6. Anonymkode: 8d516...095 Da er hun bare veldig gammeldags. Jeg tenker at jeg ikke ville involvert henne i så mye som skjer på hjemmebane akkurat i disse tider. Ikke fortell at du er i butikken eller mannen skal bort. Mødre kan være ekstra irriterende rundt termin generelt 3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #13 Skrevet 15. september 2023 Norske folk er ekstremt overbeskyttet. Helt unødvendig at vordende far skal sette seg til og vente. Anonymkode: 90f3e...227
Trøstogbære Skrevet 15. september 2023 #14 Skrevet 15. september 2023 Er 2 dager over termin. Mannen skal jobbe overtid og nattstans i helga. Kunne ikke tatt livet mer med ro. 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #15 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Godt å høre. Folk har så mye meninger, blir så forvirret. Anonymkode: 8d516...095 Du venter barn! Folk vil alltid ha mye meninger Stol på din egen magefølelse og gjør det du og dere syns er riktig og passende for dere ❤️ Anonymkode: 2c5d8...a94 1
Maleficenta Skrevet 15. september 2023 #16 Skrevet 15. september 2023 (endret) AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Hei, Jeg er egentlig i veldig god form og finner på ting hele tiden. Mannen har lyst til å dra til en kamerat ikveld og jeg tenker at det er helt i orden. Han skal ikke drikke alkohol. Det er i samme by og jeg kan ringe ham hvis det skjer noe. Men jeg opplever at andre rundt meg synes det er spesielt at han ikke skal være hjemme med meg. Jeg er førstegangs og blir sliten av alle disse meningene og samtidig litt "Oj, er det dumt at jeg er alene?" Jeg er jo alene når han er på jobb på dagtid uansett. Jeg drar i svømmehallen på egenhånd, besøker venner og er generelt i god form og aktiv. Jeg kan jo også gå på overtid.. Anonymkode: 8d516...095 hallo. Ser ikke problemet. Når jeg leste overskrifta tenkte jeg først at det hadde med at han måtte reise vekk med fly eller noe.. Når min gutt kom var mannen på jobb. Jeg var alene hjemme. Ringte han ig han kom hjem og vi rakk sykehuset helt fint. Null stress Endret 15. september 2023 av Maleficenta 1
Maleficenta Skrevet 15. september 2023 #17 Skrevet 15. september 2023 Amatariel skrev (21 minutter siden): Da er hun bare veldig gammeldags. Jeg tenker at jeg ikke ville involvert henne i så mye som skjer på hjemmebane akkurat i disse tider. Ikke fortell at du er i butikken eller mannen skal bort. Mødre kan være ekstra irriterende rundt termin generelt evt er hun beskyttende ovenfor barnet sitt, altså ts
Maleficenta Skrevet 15. september 2023 #18 Skrevet 15. september 2023 Irja skrev (32 minutter siden): Skal han sitte hjemme å holde deg i hånda i tilfelle du kjenner det som er begynnelsen på en lang prosess (fødselen) han rekker å komme hjem.. at det er en lang prosess er ikke nødvendigvis sant men..
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #19 Skrevet 15. september 2023 Fol vil mene mye om alt. Gi faen. Jeg gjør. Og uke 39 og sykler milevis enda etter hva kroppen sier :)!! Livet er ikke a4 og strikke ullsokker og vente til ungen er ute 😂 Anonymkode: 2b6f4...654 1
Irja Skrevet 15. september 2023 #20 Skrevet 15. september 2023 Maleficenta skrev (12 minutter siden): at det er en lang prosess er ikke nødvendigvis sant men.. mannen rekker å bli med på fødselen, for å si det sånn. Regner ikke med at kompisen bor på andre siden av landet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå