AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #1 Skrevet 15. september 2023 Hei, jeg ser det har kommet nye regler fra 1. januar 2023 som sikrer at det ikke lenger skal være lov for aktører å tjene penger på faktura. Jeg har fått et gebyr på 50kr på en e-faktura, og synes rett og slett det er usmakelig. Jeg skal klage, av prinsipp. Men, det jeg også ser er at det på forhånd må stå opplyst at det tilkommer et fakturagebyr, i denne situasjonen står det at gebyr tilkommer, men ikke hva det faktisk koster i KR. Jeg vet jeg uansett har rett til å klage, da en faktura koster fra 3-6kr å sende på e-faktura. Men, siden prisen ikke er opplyst, kommer dette i mitt favør, og bør det nevnes i klagen? Anonymkode: 20c93...e29 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #2 Skrevet 15. september 2023 I alle dager. Hvem har sendt deg faktura med gebyr på 50kr for eFaktura?!? (har ikke svar på spørsmålet ditt dessverre, men enig i at det var vilt) Anonymkode: 53b63...5ba
Whistler Skrevet 15. september 2023 #3 Skrevet 15. september 2023 Det høres ut som et parkeringsselskap.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #4 Skrevet 15. september 2023 Å klage på det gebyret er helt forståelig. Jeg hadde en lignende opplevelse med uklare fakturagebyrer en gang. Det kan være lurt å nevne at prisen ikke var opplyst på forhånd i klagen din. Det viser at du har rettferdige grunner for å protestere. 💪 Lykke til med klagen, du har min støtte! 🌟 Anonymkode: 1844a...827
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #5 Skrevet 16. september 2023 Så hvorfor har legen lov å sende faktura med 70 kroner for fakturagebyr? Anonymkode: 81236...6bd
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #6 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Så hvorfor har legen lov å sende faktura med 70 kroner for fakturagebyr? Anonymkode: 81236...6bd De har ikke lov til å tjene på det. Det er vel dessuten ikke legen, men faktureringsselskapet som gjør det. De er bedt om å legge fram dokumentasjon på sine faktiske utgifter av forbrukertilsynet, så det er under vurdering. Anonymkode: ca4d7...3ff
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #7 Skrevet 16. september 2023 For meg ligger det en jobb bak det å sende pristilbud, gjøre regnskap og lage faktura. Denne faktura kostnaden går på kosten av programmet som brukes for å levere disse dokumentene, og tiden brukt på å sette opp din faktura. Lett å forsvare når timekosten min f.eks Er 1100kr timen. Anonymkode: dbd08...ff8
Akay Skrevet 16. september 2023 #8 Skrevet 16. september 2023 Jeg fikk akkurat en faktura fra parkeringsselskap. Jeg har kamerabetaling aktivert for at den skal automatisk trekke for parkering, noe som i dette tilfellet ikke ble gjort. Da fikk jeg 20 for parkeringen og 50 for fakturagebyr på efaktura.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #9 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): De har ikke lov til å tjene på det. Det er vel dessuten ikke legen, men faktureringsselskapet som gjør det. De er bedt om å legge fram dokumentasjon på sine faktiske utgifter av forbrukertilsynet, så det er under vurdering. Anonymkode: ca4d7...3ff Har faktureringsselskapet lov til det da? Anonymkode: 81236...6bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå