AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #1 Skrevet 15. september 2023 Jeg var i babyshower i helgen og jeg tok på meg et fake smil, selv om jeg skrek innvendig. Det kunne vært meg som hadde vært i sentrum og blitt en interessant person. Moren ble drysset ned med gaver . Selv er jeg over 40 og forstår at løpet er kjørt. Jeg har blitt singel igjen og det er jo ikke tid . Den siste mannen var for ung til å binde seg, selv om han var 43 . Kjenner bare et hat mot han. Det er liksom ikke noe vits å besøke meg siden det bare er meg , liksom. Hadde jeg hatt barn og mann hadde jeg vært interessant å besøke , men nå er jeg luft og usynlig for min søster. Det er så rosenrødt på facebook når folk får barn , abortene er det jo ingen som skriver noe om. Tror mange unge blir påvirket for det er svært mange unge mødre nå. Anonymkode: 71c59...b01 9
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #2 Skrevet 15. september 2023 40 er ikke for sent Anonymkode: 73200...312 4
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #3 Skrevet 15. september 2023 Du trenger ikke enn mann for å bli mor.... Så har du lyst er det ingen grunn til å droppe det. Anonymkode: cf1da...77d 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #4 Skrevet 15. september 2023 Det er også en god del av oss som heller vil besøke noen uten barn Anonymkode: 10e43...46f 6
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #5 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg var i babyshower i helgen og jeg tok på meg et fake smil, selv om jeg skrek innvendig. Det kunne vært meg som hadde vært i sentrum og blitt en interessant person. Moren ble drysset ned med gaver . Selv er jeg over 40 og forstår at løpet er kjørt. Jeg har blitt singel igjen og det er jo ikke tid . Den siste mannen var for ung til å binde seg, selv om han var 43 . Kjenner bare et hat mot han. Det er liksom ikke noe vits å besøke meg siden det bare er meg , liksom. Hadde jeg hatt barn og mann hadde jeg vært interessant å besøke , men nå er jeg luft og usynlig for min søster. Det er så rosenrødt på facebook når folk får barn , abortene er det jo ingen som skriver noe om. Tror mange unge blir påvirket for det er svært mange unge mødre nå. Anonymkode: 71c59...b01 Hvorfor skal vi skrive om abortene? Det er noe dypt personlig og trist. Selv har jeg vært igjennom 5 stk og det er det ingen andre enn min mann som vet. Og sånn vil jeg ha det du kan få barn uten mann. Men du gidder ikke prøve engang? og du hvis du vil ha besøk, inviter da vel. Vi med barn føler ofte at de uten barn ikke vil ha besøk av oss med ungene. Men alltid inviterer uten. Og for å være ærlig. De få barnefri dagene jeg har er det ikke sikkert jeg kan prioritere akkurat deg. For listen er lang Anonymkode: 56f3a...b20 3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #6 Skrevet 15. september 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg var i babyshower i helgen og jeg tok på meg et fake smil, selv om jeg skrek innvendig. Det kunne vært meg som hadde vært i sentrum og blitt en interessant person. Moren ble drysset ned med gaver . Selv er jeg over 40 og forstår at løpet er kjørt. Jeg har blitt singel igjen og det er jo ikke tid . Den siste mannen var for ung til å binde seg, selv om han var 43 . Kjenner bare et hat mot han. Det er liksom ikke noe vits å besøke meg siden det bare er meg , liksom. Hadde jeg hatt barn og mann hadde jeg vært interessant å besøke , men nå er jeg luft og usynlig for min søster. Det er så rosenrødt på facebook når folk får barn , abortene er det jo ingen som skriver noe om. Tror mange unge blir påvirket for det er svært mange unge mødre nå. Anonymkode: 71c59...b01 Nå synes jeg du er veldig i offerrollen. Du er 40 år, det er ikke for sent for deg. Du kan få assistert befruktning og få barn på egenhånd. Jeg kjenner flere som har gjort det og det har gått veldig fint. Jeg forstår at det er sårt å gå i babyshower når du egentlig selv ønsker barn, men jeg synes du tillegger andre ting de kanskje ikke engang tenker? Jeg opplever at det er mange som skriver om spontanabortene nå for tiden, mer enn noen gang. Jeg har selv hatt 11 stk på rad og vært åpen om det. Det har aldri vært så høy gjennomsnittsalder på førstegangsfødende som det er idag, så jeg forstår ikke helt hvor du finner info. Ta grep og finn ut hva du vil! Anonymkode: 515d0...941 6
kaleidoskop Skrevet 15. september 2023 #7 Skrevet 15. september 2023 (endret) Jeg har fått to barn etter fylte 40. Det er ikke sikkert det for sent. Men du må gjøre noe med det selv, ikke vent på en mann. Synes det skrives mye om at man mister "alle" står frem om det. Men klart man har mer interesse om man står i det selv. Jeg har født 2 barn og mistet 7 ganger. Ikke noe hemmelig, forteller gjerne. Men jeg ser heller ikke noe poeng i å "dele min historie". Noen synes det er ubehagelig, og det er ikke noe man åpner opp om når andre feks forteller at de er gravid. Ang å sette på et falskt smil, så er det også et alternativ å takke nei hvis man synes babyshower er for mye. Endret 16. september 2023 av kaleidoskop 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #8 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg var i babyshower i helgen og jeg tok på meg et fake smil, selv om jeg skrek innvendig. Det kunne vært meg som hadde vært i sentrum og blitt en interessant person. Moren ble drysset ned med gaver . Selv er jeg over 40 og forstår at løpet er kjørt. Jeg har blitt singel igjen og det er jo ikke tid . Den siste mannen var for ung til å binde seg, selv om han var 43 . Kjenner bare et hat mot han. Det er liksom ikke noe vits å besøke meg siden det bare er meg , liksom. Hadde jeg hatt barn og mann hadde jeg vært interessant å besøke , men nå er jeg luft og usynlig for min søster. Det er så rosenrødt på facebook når folk får barn , abortene er det jo ingen som skriver noe om. Tror mange unge blir påvirket for det er svært mange unge mødre nå. Anonymkode: 71c59...b01 Hvorfor graver du deg ned i tanker om «what if» og «why me»? Du er langt over førti, barnløs - hopp i det og gjør det du vil. Reis, flytt utenlands. Herregud. Skaff en hund, begynn med en ny krevende hobby. Alt handler faktisk ikke om reproduksjon og i denne moderne verden er jeg faktisk usikker på om jeg ønsker barna den dystre fremtiden som er imøte. Anonymkode: 045fb...e06 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #9 Skrevet 15. september 2023 Over 40. Jo det kan være for sent. Så ikke gi falske forhåpninger. Men det er mulig å undersøke på en klinikk. Ellers er ikke barn alt, få deg en katt/hund eller reis rundt i verden. Det er mye du kan gjøre. Anonymkode: d4598...303
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #10 Skrevet 16. september 2023 Mener du virkelig at når vi annonserte at vi skulle få barn, så skulle vi også skrevet hvordan hun ble til, prosessen dit og de ti årene vi ikke hadde barn? Sykt. Anonymkode: 13a87...07c 1 2
Helene1982 Skrevet 16. september 2023 #11 Skrevet 16. september 2023 Ikke gå i babyshowers om du ikke vil. Både de med og uten barn kan velge hva de vil delta på og ikke. Jeg liker at folk har lov til å snakke om det de vil – spesielt på et forum. Du har lov til å snakke om dine tanker om å bli mor, om exen og abortene. og så har vi dette mennesket: Sitat Hvorfor skal vi skrive om abortene? Det er noe dypt personlig og trist. Selv har jeg vært igjennom 5 stk og det er det ingen andre enn min mann som vet. Og sånn vil jeg ha det Sitat du kan få barn uten mann. Men du gidder ikke prøve engang? 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #12 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Løpet er da for faen ikke kjørt. Men du har hengt deg opp i at det er kjørt... Du vet du kan adoptere? Du vet du kan være fosterhjem? Du vet du kan faktisk hjelpe MANGE? men neida, du sitter å syntes synd på deg selv, for buhu, du er over 40 og har ikke egne barn... SE TIL HELVETE Å VÅKNE. SE LENGRE ENN DIN EGEN NESETIPP FOR FAEN SKJERP DEG. Anonymkode: 052f5...3f4 Nei, hun kan ikke adoptere. Slutt å spre uvitenhet! Anonymkode: a26ec...ca7 4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #13 Skrevet 16. september 2023 Jeg fikk mitt siste barn som 40, min første som 19. jeg skjønner det er sårt, men samtidig synes jeg du fint kan glede deg på din egen søsters veier. Du er tross alt tante. Kan du ikke være ærlig med din søster? Sånn uten og ta fra henne gleden med og bli mor. Jeg har hatt en vennine som er som deg ikke har klart og få barn, men vi prater mye om henne og tankene. Det er heller du som tar avstand, det merkes når folk er bitre og forbanna og misunnelig. Så er ikke sikkert det er dem som er problemet men dine holdninger er. Som sagt det er helt lov og være lei seg, men fordi noen har noe du ikke har gir deg ingen rett til og legge andre sin lykke for hat. Hva med og få hjelp av noen med alle disse følelsene? Før du ser om 10 år at ting er bedre, men har da brent mye broer og gode relasjoner. Anonymkode: 4bee9...bf7 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #14 Skrevet 16. september 2023 Hvorfor løper du ikke til nærmeste fertilitetsklinikk og dtarter prosessen med å finne en sæddonor?? Det kan hende du fortsatt kan få barn, så hvorfor kastee du bort tiden???? Fort deg! Anonymkode: 44203...585 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #15 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg var i babyshower i helgen og jeg tok på meg et fake smil, selv om jeg skrek innvendig. Det kunne vært meg som hadde vært i sentrum og blitt en interessant person. Moren ble drysset ned med gaver . Selv er jeg over 40 og forstår at løpet er kjørt. Jeg har blitt singel igjen og det er jo ikke tid . Den siste mannen var for ung til å binde seg, selv om han var 43 . Kjenner bare et hat mot han. Det er liksom ikke noe vits å besøke meg siden det bare er meg , liksom. Hadde jeg hatt barn og mann hadde jeg vært interessant å besøke , men nå er jeg luft og usynlig for min søster. Det er så rosenrødt på facebook når folk får barn , abortene er det jo ingen som skriver noe om. Tror mange unge blir påvirket for det er svært mange unge mødre nå. Anonymkode: 71c59...b01 vil tro at mange single venninner er svaret her! Anonymkode: e31e3...52b
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #16 Skrevet 16. september 2023 Dersom ditt høyeste ønske er få barn, men ikke er avhengig av en mann for å bli mor, er det da bare å ringe nærmeste fertilitetsklinikk og kjøre på! Enten ved sæddonasjon eller egg-/sæddonasjon. Anonymkode: b3ae9...864 2
Helene1982 Skrevet 16. september 2023 #17 Skrevet 16. september 2023 Det var ikke det jeg mente. Jeg opplever at mine venner (med og uten barn) oftere tar kontakt enn jeg gjør. Jeg savner dem ikke. De tar kontakt hele tiden. Jeg sier ja regelmessig. Når det gjelder pepperkakebaking hadde jeg en tradisjon på dette sammen med min venninne, hennes sønn og kompisene, som jeg har kjent siden de var 5. Da de var 15-ish og lagde pupper på perrekakene, var det siste året. de er i 20-årene nå og ringer av og til, men gjør sin egen greie. Mine venner og jeg tilpasser oss hverandre. Jeg er klar over at jeg er "heldig" som alltid blir invitert på flere ting enn jeg ønsker å delta på, men jeg tror også at vennskap over tid bør ha lik innsats fra begge.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #18 Skrevet 16. september 2023 Helene1982 skrev (2 minutter siden): Det var ikke det jeg mente. Jeg opplever at mine venner (med og uten barn) oftere tar kontakt enn jeg gjør. Jeg savner dem ikke. De tar kontakt hele tiden. Jeg sier ja regelmessig. Når det gjelder pepperkakebaking hadde jeg en tradisjon på dette sammen med min venninne, hennes sønn og kompisene, som jeg har kjent siden de var 5. Da de var 15-ish og lagde pupper på perrekakene, var det siste året. de er i 20-årene nå og ringer av og til, men gjør sin egen greie. Mine venner og jeg tilpasser oss hverandre. Jeg er klar over at jeg er "heldig" som alltid blir invitert på flere ting enn jeg ønsker å delta på, men jeg tror også at vennskap over tid bør ha lik innsats fra begge. Tenker ts får ta det til seg eventuelt som et konstruktivt råd hvis hun føler hun blir nedprioritert av venner Anonymkode: 56f3a...b20
Christina82 Skrevet 18. september 2023 #19 Skrevet 18. september 2023 Ryddet for avsporinger, brukerdebatt og siterte innlegg til dette. Christina82, mod
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #20 Skrevet 19. september 2023 On 9/15/2023 at 10:28 PM, AnonymBruker said: Alt handler faktisk ikke om reproduksjon og i denne moderne verden er jeg faktisk usikker på om jeg ønsker barna den dystre fremtiden som er imøte. Anonymkode: 045fb...e06 For deg handler ikke alt om det, for andre av oss gjør det det. Og for mange av oss er ikke donor aktuelt. Anonymkode: ab757...68c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå