Gå til innhold

Vennskap som endrer seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg opplever en slags sorg over å miste venner nå, men lurer på om det vi opplever, bare er en vanlig situasjon fordi livet endrer seg. Saken er den at vi har et vennepar vi har kjent i mange (20) år. Vi har vært mye sammen, vært på ferier sammen, kjenner hverandres familier etc., men må opplever vi at de sjelden tar kontakt og at det er vi som hele tiden må ta initiativ. Vi har barn i ulik alder (senest eldre barn), så ungene finner liksom ikke helt hverandre, og de har etterhvert fått en tidkrevende hobby som gjør at de er mye opptatt og nok også har fått et annet nettverk, i tillegg til at vi bor et lite stykke fra hverandre (men bare 10 min kjøring). Når vi spør, sier de stortsett alltid ja til å møtes, evt kan de ikke, men da av plausible  grunner (f.x bortreist). Allikevel tar de sjelden kontakt tilbake. Jeg opplever at vi har det veldig hyggelig når vi møtes, men det blir etterhvert ganske sjelden. Vi har mange andre venner, så det er jo ikke sånn at vi er avhengige av disse, men det kjennes allikevel litt sårt, siden vi har hatt det så fint sammen tidligere. Men kanskje er det bare sånn at livssituasjoner endrer seg, og da endrer også vennskap seg? Er det andre som har opplevd det samme? Har dere da funnet tilbake til de gamle vennene etter en periode eller har dere etterhvert mistet kontakten helt? 

Anonymkode: fc080...f1f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ha gjort noe som stresser eller sårer de?

Anonymkode: 8091c...0b0

Skrevet

Det høres ut som de har et aktivt liv og derfor ikke har overskudd eller glemmer litt å ta kontakt med dere. 

Anonymkode: a3734...3fa

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kan du ha gjort noe som stresser eller sårer de?

Anonymkode: 8091c...0b0

Ikke det jeg er kjent med iallefall. Vi møtes, snakker, spiser og har det fint. Sjelden alkohol og festing inne i bildet, så er liksom ikke sånn at noen har mistet kontrollen eller noe i den duren. Og de vil som sagt gjerne møtes når vi tar initiativ. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det høres ut som de har et aktivt liv og derfor ikke har overskudd eller glemmer litt å ta kontakt med dere. 

Anonymkode: a3734...3fa

Ja, det er sikkert mye sant i det. Det føles allikevel sårt. Vi har det også travelt, men prøver å ta kontakt innimellom iallefall. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...