Gå til innhold

R'en

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som har barn som sliter med R-lyden? Hen begynner i første klasse neste år, men klarer ikke si R. Har lest meg frem til at det fortsatt kan ta litt tid, men burde vi kontakte helsestasjon?

Anonymkode: 17c1d...4ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Flere som har barn som sliter med R-lyden? Hen begynner i første klasse neste år, men klarer ikke si R. Har lest meg frem til at det fortsatt kan ta litt tid, men burde vi kontakte helsestasjon?

Anonymkode: 17c1d...4ad

Mange steder vil de ikke gjøre noe med dette før barna er større. De opplever at det hjelper lite om ikke barnet selv er motivert for å gjøre noe. 

Anonymkode: 84d89...d40

Skrevet

På våre barns skole sender de henvisning til logoped i første klasse for de barna som ikke kan si R. Jeg ville ikke stresset med det nå før skolestart. :) 

Skrevet

Sist gang jeg hadde førsteklasse var det 1/3 av elevene som ikke sa R ved oppstart. 

Vi henviste en av dem, men det var bare fordi vedkommende var så opptatt av det selv. Til jul i 2.klasse sa samtlige R.

Så, null stress. 

Anonymkode: c9743...f7e

• Nyttig 1
Skrevet

Min 6-åring har begynt i 1. klasse nå. Ser ikke ut til at R-en kommer de nærmeste månedene. Ser ikke problemmet. Mange i klassen ikke snakker tydelig/med r.

Anonymkode: d37e0...90b

Skrevet

Ingen grunn til å stresse med det. Min eldste hadde heller ikke r-en på plass når han startet i førsteklasse, samme med flere av klassekompisene. Etter jul knakk han det plutselig, og kunne stolt vise at han kunne rulle på r-en når jeg hentet han på SFO. Hadde en utrolig morsom tur på butikken på vei hjem, der han gikk og sa alt han så med r i, med skikkelig rulling på hver eneste r. Og han snakket HØYT!😂 Ingen var i tvil om hva han hadde lært den dagen. Så det kommer plutselig.🙂

Anonymkode: 146bf...c49

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...