Gå til innhold

Reise til Nice i Mai

Kamsi

Anbefalte innlegg

Noen som har reist til Nice i midten av mai? Hvordan er været der da? Trenger ikke langt over 20 grader 😛 men deilig om det er t-shorte vær. På Google så står det så mye forskjellig så blir ikke klok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var der en uke i midten av mai for noen år siden. Det var sol og varmt hele uka, hadde vel rundt 25 grader. Vær klar over at Cannes-festivalen er på denne tiden, og da vil prisene på overnatting gå opp, og det vil være færre overnattingssteder å velge i mellom. Det kan derfor være lurt å bestille overnatting tidlig.

Anonymkode: 004dd...5b0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Nice i mai for noen år siden, og vi og var heldige med været! Var vel bare én dag det var typisk "stranddag", men var deilig temperatur og sol alle de dagene vi var der. Fantastisk by å reise til på det tidspunktet.

Anonymkode: a086c...37a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mai er en fin værmessig måned i sør frankrike.  Det samme er september.  Rundt 25 grader.

Anonymkode: ee34f...6cb

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mai i år var ikke så varm da jeg var der. Litt regn og bare en dag med strandvær. Mer ustabilt vær med kraftige regnbyger er slik det er nå. 

Anonymkode: aa944...85e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan være helt supert og Norsk sommer, men du kan også være uheldig å ha masse vår regn, friskt i sjøen med kanskje 17-18’c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kamsi skrev (12 timer siden):

Takk for gode svar ☺️ er det en mnd det er mest anbefalt å reise da?

Jeg har vært i Nice/Cannes og rundt der mange ganger i mai, pga Cannes-festivalen :) Vil si at været ikke alltid er så bra altså, og man kan ikke regne med svømmetemperaturer i vannet. Ene gangen badet jeg i Antibes og det var 14 grader i vannet. De lokale syntes jeg var gæren hehe. Men t-skjortevær er det stort sett alltid. Temperaturen har vært mellom 18 og 23 grader ca, av og til litt overskyet og regn. Hvis du vil ha mer stabilt vær ville jeg reist i juni eller september, hvis ikke du takler varmen i juli/august da. Har vært der i juni og, da hadde jeg knallsol og ca 25 - 30 grader hver dag. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Nice i begynnelsen av april for noen år siden. Allerede da var det varmt nok til at jeg kunne gå i shorts og t-skjorte på dagtid om sola var framme, men hadde genser og langbukse på kvelden. Regner med været er enda litt varmere i mai

Anonymkode: cda0d...bc5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mai er fint. Har vært i Nice flere ganger og reiste da ved St Hans. Da har temperaturen vært 25-30 grader. Går helt fint men ser for meg at mai sikkert er litt mer behagelig. 

Anonymkode: 455f0...0d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...