AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #1 Skrevet 15. september 2023 Hei. Jeg var hos legen med datteren min på 4 år, da hun har en kul på halsen som ikke går bort. Kulen har vært der i en månedstid. i den forbindelse fikk jeg henne til å gape. Og jeg så at begge mandlene hennes var kjempe store. Jeg har derfor ventet litt for å se om det gikk tilbake, noe det ikke gjorde. Legen fant også kulen veldig stor. Og henviste oss til øre nese hals. igår fikk jeg telefon fra sykehuset om at jeg må hente søvnregistrering på sykehuset idag. Og at datteren min har time allerede nå på mandag på sykehuset. Fikk også beskjed om at vi måtte ta bedøvelseskrem på kulen, fordi de skal ta biopsi. Nå blir jeg redd. Jeg har et eldre barn som har hatt samme problematikken med mandlene, men han hadde aldri kul på halsen. Han måtte aldri gjennom søvnregistrering. og at de tar biopsi som første tiltak syns jeg og virker veldig «invaderende», burde de ikke ta ultralyd først? noen som har vært borte i lignende? hilsen bekymret mamma Anonymkode: 019f7...918
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #2 Skrevet 15. september 2023 Jeg har to barn som har veldig store mangler. Det er ikke så vanlig å fjerne dem i dag, bare sønnen min, som hadde problemer med pusting og soving, fikk fjernet sine. Min datter var innlagt på sykehuset for noe annet, og da oppdaget de da de åpnet henne under en operasjon at hun hadde store lymfeknuter flere steder i kroppen. Men de undersøkte dem nøye, og fant ikke noe "skummelt". Jeg har dermed alltid tenkt at store mandler ofte betyr store lymfeknuter - og mandler er vel en type lymfeknuter. Anonymkode: e5492...cf8 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #3 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har to barn som har veldig store mangler. D Anonymkode: e5492...cf8 Skulle stå veldig store mandler, ikke mangler! Anonymkode: e5492...cf8
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #4 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har to barn som har veldig store mangler. Det er ikke så vanlig å fjerne dem i dag, bare sønnen min, som hadde problemer med pusting og soving, fikk fjernet sine. Min datter var innlagt på sykehuset for noe annet, og da oppdaget de da de åpnet henne under en operasjon at hun hadde store lymfeknuter flere steder i kroppen. Men de undersøkte dem nøye, og fant ikke noe "skummelt". Jeg har dermed alltid tenkt at store mandler ofte betyr store lymfeknuter - og mandler er vel en type lymfeknuter. Anonymkode: e5492...cf8 Ja, jeg også tenkte jo at det har en sammenheng. Syns bare det er rart at hun får time under en uke siden vi var til fastlegen. Itillegg til at de vil ha søvnregistrering og tar nålbiopsi før noe annet.. hi Anonymkode: 019f7...918
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #5 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ja, jeg også tenkte jo at det har en sammenheng. Syns bare det er rart at hun får time under en uke siden vi var til fastlegen. Itillegg til at de vil ha søvnregistrering og tar nålbiopsi før noe annet.. hi Anonymkode: 019f7...918 Kanskje de tenker at det ikke er nødvendig med ultralyd når kulen vises på utsiden? Da vi var i litt lignende situasjon, ble det først ultralyd og deretter biopsi. Men ultralyden ble tatt for å lete etter en kul (pga symptombildet ble legene mistenksomme), og de fant den inni magen, med ultralyden. Så, da det var fastslått at det fantes en kul der, og hvor den var, ble det tatt biopsi, for å finne ut hva kulen inneholdt. Anonymkode: e5492...cf8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå