Ellevill Skrevet 15. september 2023 #1 Del Skrevet 15. september 2023 Er det noe å gjøre med store porer for oss rundt 50? Tips mottas med takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #2 Del Skrevet 15. september 2023 44 år, og er veldig godt fornøyd med Jane Iredale sin Smooth affair mattefying face primer. Anonymkode: b36bb...588 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 15. september 2023 #3 Del Skrevet 15. september 2023 Hvordan er huden din ellers? Tørr, fet, sensitiv...annet? Porestørrelsen er i utgangspunktet bestemt av gener, men en god hudpleierutine vil kunne gjøre at de framstår som mindre synlige. Jeg har hatt god effekt av eksfolierende syrer og retinol, har mindre synlige porer nå i en alder av 53 enn jeg hadde for 10 år siden 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
megda Skrevet 15. september 2023 #4 Del Skrevet 15. september 2023 Just now, Roci said: Jeg har hatt god effekt av eksfolierende syrer og retinol, denne støttes. startet med dette i en alder av 29 og det gjorde utslag etter noen mnd. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #5 Del Skrevet 15. september 2023 Roci skrev (32 minutter siden): Hvordan er huden din ellers? Tørr, fet, sensitiv...annet? Porestørrelsen er i utgangspunktet bestemt av gener, men en god hudpleierutine vil kunne gjøre at de framstår som mindre synlige. Jeg har hatt god effekt av eksfolierende syrer og retinol, har mindre synlige porer nå i en alder av 53 enn jeg hadde for 10 år siden Har du eksempler på produkter? Anonymkode: 65bfa...7ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 15. september 2023 #6 Del Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har du eksempler på produkter? Anonymkode: 65bfa...7ff Et veldig bra retinolprodukt å starte med, er f.eks. Exuviance Super Retinol Concentrate. Gode begynnerprodukter for syreeksfoliering er f.eks. The Ordinary Glycolic Acid Toning Solution 7% eller The Ordinary Lactic Acid 5% + HA. Lactic Acid (melkesyre) er noe mer skånsom enn glykolsyre, og passer fint dersom du har litt sensitiv hud. Du kan øke konsentrasjonen etter hvert, lactic acid finnes også i 10% konsentrasjon. Dersom du ikke er vant med å bruke aktive ingredienser, er det viktig at du tar en såkalt "patch test" ( test en liten mengde produkt på innsiden av armen for å se etter reaksjon).først, for å se om du tåler produktene. Dersom du ikke har fått en negativ reaksjon etter 48 timer, skal du trygt kunne bruke produktene i ansiktet. Det neste er at huden må vennes gradvis til aktive ingredienser, da disse kan være irriterende for huden, spesielt dersom du går for hardt ut. Det holder f.eks. å påføre retinol 1 kveld i uka de første tre ukene, deretter kan du øke til 2 kvelder (ikke påfølgende) de neste 3 ukene osv. Egentlig bør du vente med å innføre syre til du vet at huden din tåler retinol, og du bør ikke bruke retinol og syre samme dag eller påfølgende dager i begynnelsen. Det holder også å eksfolere maks et par ganger i uka. Du kan også innføre syrer først, og vente med retinol dersom du heller vil det. Vær obs på at huden kan få behov for mer fukt når du begynner med syrer og retinol, og husk solkrem på dagtid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest epleberte Skrevet 17. september 2023 #7 Del Skrevet 17. september 2023 Jeg har brukt denne i flere år nå, og ble overrasket over at den faktisk fungerte da jg prøvde den første gang. Tror det tok ca en uke før jeg så resultatene. Drøy i bruk også, synes jeg. Jeg bruker den spesielt på nesen. https://skincarejunkie.no/shop/aldrende-hud/cosrx-two-in-one-poreless-power-liquid/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå