Gå til innhold

Venner som ikke respondenter når jeg forteller om min dødssyke kjæreste.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har veninner jeg har kjent siden vgs eller studietiden, vi har bodd sammen i kollektiv og var bestevenner i mange år, og jeg ser fremdeles på de som nære venner (siden jeg ikke har så mange.)

Flere flyttet til Oslo pga jobb eller kjæreste og vi hadde sjeldnere kontakt, men alltid god kontakt når vi møttes eller snakket sammen og to av de har også vært fadder til mitt barn som jeg fikk for 20 år siden.

Jeg har hatt kjæreste de siste 6 årene og vi er særboere, og flere av vennene har møtt han én eller flere ganger.

For 2 år siden fikk han kreft og det vet de, og når vi har snakket sammen på telefon/sms har ikke hans sykdom vært et tema fordi de har ikke spurt, og jeg har ikke sagt noe siden han har vært i grei form.

Nå har han plutselig blitt veldig syk og legene sier det er ikke lang tid igjen.

I går sendte jeg melding til mine gamle venninner og fortalte hvordan ting er, men skrev også at jeg håpte at de hadde det bra og at de bare må ta kontakt hvis de kom innom byen jeg bor i løpet av høsten. Jeg ser at de har sett meldingen, men de har ikke svart.

Jeg sendte melding til 4 av vennene mine, og kun én har svart at dette var jo dumt og fælt.

Selv om de ikke kjente han godt så kan de jo vise omtanke fordi vi er gamle veninner gjennom 25 år?

Når en venn/ bekjent forteller meg at de har en dødssyk mor, bror eller nevø som jeg bare kjenner litt eller aldri har møtt, så viser jeg omtanke og snakker med de for å trøste, eller viser at jeg bryr meg fordi jeg kjenner de.

Ts

Anonymkode: 8249e...44b

• Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har veninner jeg har kjent siden vgs eller studietiden, vi har bodd sammen i kollektiv og var bestevenner i mange år, og jeg ser fremdeles på de som nære venner (siden jeg ikke har så mange.)

Flere flyttet til Oslo pga jobb eller kjæreste og vi hadde sjeldnere kontakt, men alltid god kontakt når vi møttes eller snakket sammen og to av de har også vært fadder til mitt barn som jeg fikk for 20 år siden.

Jeg har hatt kjæreste de siste 6 årene og vi er særboere, og flere av vennene har møtt han én eller flere ganger.

For 2 år siden fikk han kreft og det vet de, og når vi har snakket sammen på telefon/sms har ikke hans sykdom vært et tema fordi de har ikke spurt, og jeg har ikke sagt noe siden han har vært i grei form.

Nå har han plutselig blitt veldig syk og legene sier det er ikke lang tid igjen.

I går sendte jeg melding til mine gamle venninner og fortalte hvordan ting er, men skrev også at jeg håpte at de hadde det bra og at de bare må ta kontakt hvis de kom innom byen jeg bor i løpet av høsten. Jeg ser at de har sett meldingen, men de har ikke svart.

Jeg sendte melding til 4 av vennene mine, og kun én har svart at dette var jo dumt og fælt.

Selv om de ikke kjente han godt så kan de jo vise omtanke fordi vi er gamle veninner gjennom 25 år?

Når en venn/ bekjent forteller meg at de har en dødssyk mor, bror eller nevø som jeg bare kjenner litt eller aldri har møtt, så viser jeg omtanke og snakker med de for å trøste, eller viser at jeg bryr megResponderer fordi jeg kjenner de.

Ts

Korr overskrift:  Responderer

Ts

Skrevet

Ja, dette skjønner jeg ble sårende for deg. Hans sykdom påvirker dem nok lite siden de ikke kjenner han, men de kunne nok ha vist mer omsorg for deg. Bare med vanlig folkeskikk ville det vært naturlig å svare 

Anonymkode: aae5c...d81

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Dette syns jeg var dårlig av vennene dine. De burde virkelig sende en omtankemelding tilbake til deg. Har ikke noe å si om de kjenner mannen eller ikke, de kjenner deg og det er du som trenger den omtanken fra dine venner. Han får omtanke fra deg, sine venner og sin familie, men du skrev jo ikke til dine venner for å få omtanke til han direkte. Det er jo du som trenger en klem og et lite trøstende svar tilbake. 

Du får en stor klem fra meg i hvert fall. Jeg har ikke hatt kjæreste som har vært dødssyk, men en lillebror. Det føltes godt å få omtanke fra mine venner selv om de ikke kjente broren min. 

:klem:

Anonymkode: 0e5f1...4fd

• Hjerte 1
Skrevet

Gi dem litt tid - det er en ganske heftig beskjed å få på sms nokså ut av det blå, man kan trenge litt tid på å fordøye og tenke på hva som er riktig å si. Jeg ville absolutt forventet et svar, men det er ikke alt man klarer å svare på umiddelbart.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Skjønner at du ble såret. Har selv en studievenn som jeg ikke har hatt mye kontakt med siste årene, da hun skrev at hun hadde mistet sin mor svarte jeg naturligvis kondolerer og at jeg sender varme tanker.

Anonymkode: b61c4...fd2

• Nyttig 1
Skrevet

Det er ikke sikkert de takler det.

Trist å høre om kjæresten din.

Anonymkode: 59c91...a69

• Liker 1
Skrevet

Da vet du at de er mennesker du ikke kan regne med i kriser.

Anonymkode: 4133e...049

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke sikkert de takler det.

Trist å høre om kjæresten din.

Anonymkode: 59c91...a69

Jeg synes at når man er 50 år, i full jobb og har mann og barn, så må man tåle å høre at kjæresten til en venninne holder på å dø av sykdom.

Hvis man ikke orker å ta det innover seg, så sender man bare en standard frase der man skriver at det var leit å høre.

Ts

• Hjerte 3
Skrevet

Min umiddelbare tanke var at det kan være de ikke har svart med en gang fordi de trenger tid til å gi deg et mer ordentlig svar. Kanskje for å la det synke og formulere noe som kunne være til hjelp og trøst for deg.

Hvis ikke det er tilfelle, så er det trist og skjønner at du blir skuffet ❤️ 

Mange gode tanker til deg i en vanskelig tid! 

Anonymkode: 19bc0...1ff

• Hjerte 1
Skrevet

Det spørs litt hvor lang tid det har gått. Hvis jeg får en lang melding med mye info vil jeg gjerne tenke meg om litt før jeg svarer. Hvis jeg feks ser meldingen på jobb så svarer jeg ikke før jeg sitter i fred og ro hjemme.

Anonymkode: 47855...5a9

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det spørs litt hvor lang tid det har gått. Hvis jeg får en lang melding med mye info vil jeg gjerne tenke meg om litt før jeg svarer. Hvis jeg feks ser meldingen på jobb så svarer jeg ikke før jeg sitter i fred og ro hjemme.

Anonymkode: 47855...5a9

Da vil jeg anbefale at du skriver et hjerte eller noe, og at du skriver mer når du er hjemme. Å la folk sitter på pinebenken når de har delt noe sårbart, er ikke veldig ok

Anonymkode: aae5c...d81

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...