Gå til innhold

Leter etter et uttrykk som beskriver en personlighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Person A kuer seg etter person B for at person B skal få viljen sin.

Når person B ikke får viljen sin blir person A anklaget for å være utakknemlig og egoistisk og får beskjed om at det var person A som ønsket hva enn det var, og person B har gjort "alt" for at person A skal være fornøyd. 

Feks: 

Person A vil slappe av en helg, men person B vil ha med person A på kino, og legger til "jeg vil ikke være alene". De avtaler å se en film som B vil se og at B skal spandere kino og snacks fordi person A sliter økonomisk og har egentlig ikke råd til å dra ut. Person A er også syk med en kronisk sykdom som er "aktiv". Etter at person A har reist hjemmefra, betalt for egen reise og tatt smertestillende for å reise og kommer frem, møter vedkommende person B. Person B starter med å si at de har glemt lommeboka, men h*n har litt penger til å betale for popcorn, spør ikke om person A kan betale men bare forventer det. Takker ikke når person A kjøper billetten. Når det er tid for person B å betale for popcornet legger de til en sjokolade og ser på person A. Person A skjønner at person B vil de skal betale, men nå setter person A ned foten og sier at "nok er nok". Person B reagerer med sinne og sier ting som "nå har jeg reist hele denne veien for å være med deg på kino og holde deg meg selskap", eller "du er så utakknemlig og egoistisk"... 

Det var IKKE dette over som skjedde, men det har vært mange lignende situasjoner som var mer kostbar. Hendelsen skjedde mellom meg, kvinne (A) og min eks-svigermor (B).

Jeg lurer på om dette er gas-lighting. Er det eventuelt noe annet? Prøver å holde henne på avstand, men med barnebarn i bildet er det vanskelig. Hun oppfører seg slik mot andre kvinner som er yngre enn henne og i hennes relasjon. Leker snill og om hun ikke får viljen sin er alle andre utakknemlige, og hun forsøker å guilte til seg viljen sin.  

Anonymkode: 7f43c...3a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ordet du leter etter er "narsissist".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...