Gå til innhold

Gave til en gutt som blir 5 år?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Daisy_*
Skrevet

Jeg trenger hjelp! Syns dette med å kjøpe gaver er vanskelig! Han blir 5 år og vi vil vel bruke fra ca 150 kr opp til ca 200 kr.

Noen her som har noen tips til meg? Han fikk masse biler av oss til jul. Blir vel kanskje kjedelig å få det samme hver gang ;)

Kanskje det er noen her med gutter på samme alder? Hva er det som er "in" nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lego har og er den store favoritten til mine gutter.

Skrevet

Playmobil er en slager her i huset, Batman og Spiderman figurer, lego og bøker/filmer som gjerne omhandler pirater og sjørøvere ;)

Skrevet

Lego og lego og lego. Alltid en vinner.

Skrevet

Min femårige nevø ønsker seg bøker, lego og puslespill. Og Kaptein Sabeltann-greier, men der har han nok alt fra før..

Skrevet

Hva med en aktivitetspakke? Vår snart-5-åring fikk det til jul, og det har vært veldig populært. Det er en stor boks med masse forskjellig innhold. Gipspulver med former, maling, kitt, kritt, tegnesaker, kulørt sand til sandmalerier og mye mer. Kan tenke meg det er kjøpt på Toys"R"Us, da jeg vet de som ga den handler mye gaver der.

Skrevet

Han fikk forresten også er gulvpuslespill som er mye i bruk. Det er hele 146cm langt og har store brikker. Kjøpt på Ellos til ca 80kr. De har to forskjellige, fargerike motiver.

Skrevet

Jeg ville kjøpt Karsten og Petras ABC - bok. Den er kjempefin for å lære litt om bokstaver.

Vår jente på 4 har brukt den mye. Gutter er ofte litt senere interessert i slike ting, men det er lurt å introdusere slikt i den alderen.

Skrevet

PLAYMO!!

Sønnen min er like gammel og elsker det!

Skrevet

Sengtøy med noen han digger. Feks. Sabeltann, byggmester Bob, Pelle Politibil, Spidermann, Ole Brumm, Mummi, De Utrolige, Lego eller lignende. Det er veldig populært hos mine gutter. De er fire og åtte år.

Ellers håndklær med de samme figurene, badesåper osv.

Som du skjønner synes vi det er kjekt med "nyttige" gaver. De har jo så utrolig mye leker.

Ellers er jeg veldig fan av å gi bøker og musikk.

Lykke til.

Gjest Gjest_Frua_*
Skrevet

Finn på noe litt annet! Min 5 åring har alt mulig av typisk "guttegreier", men det er mye av det som blir liggende i en skuff med en gang det er satt sammen. Det forvcentes liksom at gutter skal digge Kaptein Sabeltann og Bionicles. Her er unger veldig forskjellige, så jeg ville sett an typen og kanskje spurt foreldrene hva han liker?

5 åringer er store nok til å spille en del vanlige brettspill. Jeg anbefaler Stigespillet og Junior Monopol. (vanlig monopol også). Monopol er kanskje litt dyrt. Spleise? Der lærer de også å telle, legge sammen....

Perlebrett og perler er også kjempepop blant gutta. Eller andre kreative ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...