Gå til innhold

Eldre skap med vond lukt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har arvet et gammelt skap fra 1950 årene. Det har en lukt som jeg ikke klarer å få bort. Har prøvd med damp og eddik i skapet og luftet det i lang tid. Det er bare inni skapet lukta er, kjenner ikke noe når dørene er igjen.
Noen som har et råd til meg for å få vekk lukta?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan prøve å male det. 

Anonymkode: 5ad08...1b3

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg endte opp med å legge noe duftlys og røkelse og masse slikt inni et skap jeg nettopp arvet. Funket mye bedre det enn edikk og lufting selv om jeg og prøvde det først. Nå lukter det helt greit av det. :) 

Anonymkode: a89c6...2e4

• Liker 2
Skrevet

Dryss på godt med bakepulver, la virke over natta og støvsug det opp igjen! Det pleier å ta vond lukt ganske bra! 

Skrevet

Har du prøvd med brukte kaffefilter med grut i? Det funker jo i kjøleskap, så kanskje det hjelper i andre skap også.

Anonymkode: 06953...403

Skrevet

Ett "problem" er at det er et skap med 6 rom med dører og en skuff i teak, så det er uaktuelt å male det. Det er så flott å se på. Kan prøve med kaffegrut og/eller bakepulver etter hvert også. Løsningen med duftlys og røkelse er en enkel mulighet som også bør prøves. Takk for tips så langt.
Noen flere som har forlag? 

Skrevet

Du kan jo også sette skapet i et rom hvor du kan lufte ut skikkelig over tid, evnt hvis du har garasje eller muligheten for å la skapet stå ute under tak (med dør open), og få luftet ut i 1-2 mnd. Hjalp for meg. 

Anonymkode: 19863...2e4

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Du kan jo også sette skapet i et rom hvor du kan lufte ut skikkelig over tid, evnt hvis du har garasje eller muligheten for å la skapet stå ute under tak (med dør open), og få luftet ut i 1-2 mnd. Hjalp for meg. 

Anonymkode: 19863...2e4

Takk, men har ikke den muligheten. Bor i blokk uten garasje. Luftet det 1 mnd før jeg tok det inn, men det hjalp ikke nok. Ja ja, da får jeg leve med det.

Takk for at så mange svarte og kom med forslag.

Skrevet

Etter min erfaring går ikke den lukten bort. Har hatt mine gamle skap i 12 år og de lukter fremdeles som de gjorde da jeg fikk de.  

Anonymkode: e644c...54c

• Liker 1
Skrevet

Jeg lit en ubrukt sjampobar fra rituals eller lush, som luktet ekstremt sterkt, ligge i skapet i noen måneder. Lukten har tatt over den gamle lukta😄

Anonymkode: af97c...ae7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...