Gå til innhold

Leser du henvisning fra psykolog?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du har gått en stund hos en psykolog pg hen henviser deg videre til en ny psykolog ned info om deg og timene. Ønsker du å lese henvisningen eller lar du vær?

Anonymkode: 01770...e77

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis du har gått en stund hos en psykolog og hen henviser deg videre til en ny psykolog med info om deg og timene. Ønsker du å lese henvisningen eller lar du vær?

Fikset skrivefeil

Skrevet

Jeg ville valgt å ikke lese. Går ut ifra at dere snakker om hvorfor du henvises videre, og da har informasjon om hovedinnholdet i henvisningen? Om du stoler på vedkommende ser jeg ikke behovet for å lese. Om du ikke stoler på vedkommende ville jeg aldri latt den personen sende henvisning.

Anonymkode: c2701...37d

Skrevet

Ja, selvfølgelig! Det forekommer jo nesten alltid noen faktafeil eller lignende og de er jo greie å rette opp i!

Anonymkode: dd7a2...67d

Skrevet

Selvfølgelig. Men meg og psykolog har heldigvis en god komunikkasjon om journalen, og hun pleier alltid å gå igjennom epikrisen med pasienter (hun printer den til og med ut på den nest siste timen og så går hun igjennom den i den siste timen) fordi det oppstår så og si alltid en og annen faktafeil og det er viktig å få rette opp slikt. Så ja selvfølgelig leser jeg journalen og epikrisen oh sørger for at den er rett og om det er noe misforståelser eller feil rettes det opp.

Anonymkode: 6c5bd...6d4

• Liker 2
Skrevet

Leser pasientjournaler på Helsenorge. Greit å vite om psykologen eller psykiateren og jeg har samme oppfattelse. Klarer tydligvis å forklare meg godt da de alltid samsvarer.

Så ville nok ha lest.

Anonymkode: 01f19...fa5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Selvfølgelig. Men meg og psykolog har heldigvis en god komunikkasjon om journalen, og hun pleier alltid å gå igjennom epikrisen med pasienter (hun printer den til og med ut på den nest siste timen og så går hun igjennom den i den siste timen) fordi det oppstår så og si alltid en og annen faktafeil og det er viktig å få rette opp slikt. Så ja selvfølgelig leser jeg journalen og epikrisen oh sørger for at den er rett og om det er noe misforståelser eller feil rettes det opp.

Epikrise forstår jeg, men hva er hensikten med å ettergå vanlig journal? Jeg ser på det som legen/psykologens arbeidsverktøy. Feil i journalen vil ikke få konsekvenser for meg, da den ikke blir lest av andre. Jeg bruker heller tiden min på å jobbe med det vi jobber med i timene enn å kontrollere journalen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Epikrise forstår jeg, men hva er hensikten med å ettergå vanlig journal? Jeg ser på det som legen/psykologens arbeidsverktøy. Feil i journalen vil ikke få konsekvenser for meg, da den ikke blir lest av andre. Jeg bruker heller tiden min på å jobbe med det vi jobber med i timene enn å kontrollere journalen.

Det er epikrisen jeg skrev om. Har ikke nevnt noen plass at vi ettergår vanlig journal føring jeg. Men selvfølgelig leser jeg den, (men går ikke igjennom med psykolog) men hun er heldigvis opptatt av at vi pasienter skal ha rett til innsyn da det tross alt er mitt liv, det er helsen min og journalen følger deg hele livet. Ser på det som en selvfølge at oppegående mennesker følger litt med i hva som står i journalen uten at det er noe tema i timene våre der jobber vi med det vi jobber med slik som du så jeg tror ikke det gjør deg til noe bedre pasient som jobber bedre og mer effektivt enn meg. 

Skrevet

Hvor leser man det?

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...