AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #1 Skrevet 14. september 2023 Jeg har gått mye på visning de siste to årene, og opplever at tiden meglerne setter opp til visning har blitt kortere. Noen få meglere tillater at man kan surre rundt innvendig og utvendig på boligen, mens de aller fleste gir deg et kvarter og når visningstiden for eksempel er fra 16:30 til 17:15 og det er 20 stykker som har meldt seg på, så sier det seg selv at det blir mange som skal sjekke om det er synlig membran på badet, kikke under kjøkkenvasken, sjekke saltutslag på loftet eller se på dreneringen rundt huset samtidig. Jeg synes det er helt latterlig at de setter opp maks 45 minutter på en bolig der det er mange det bygningsdeler som har fått både tg2 og kanskje tg3. På en visning var det satt opp kun 30 minutter, og det er jo helt på trynet. Hvorfor får man så kort tid når man skal gjøre det største økonomiske kjøpet i sitt liv? Selvfølgelig hjelper det mye å finlese takstrapporten, men man må også undersøke boligen skikkelig. Anonymkode: ea25d...77f 1 1
Rufs Skrevet 14. september 2023 #2 Skrevet 14. september 2023 Men har du blitt kastet ut? Jeg har aldri opplevd å bli kastet ut selv om tiden "min" har gått. 2 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #3 Skrevet 14. september 2023 Jeg synes de aller fleste på visning ikke sjekker boligen nøye, og meglerne erfarer vel det samme. Vi har pleid å bruke 45-60 minutter. Har aldri blitt kastet ut om vi går over tiden. Hadde jeg fått tildelt kun 30 minutter, hadde jeg sendt en høflig e-post til megler og bedt om mer tid. Det tror jeg nok at jeg hadde fått. Anonymkode: eed08...b6b 4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #4 Skrevet 14. september 2023 Jeg ser på leiligheter i sentrum av byen hvor jeg bor, og her ligger tiden på 45 minutter. Noen ganger har jeg fått tidspunkt det siste kvarteret og har kommet litt seint, og da har megleren sagt at det er greit om jeg går litt over tiden, men mange ganger har jeg opplevd at når klokken er 17:15 og visningen er over, så klapper megleren sammen visningsskiltet som står utenfor på gaten, og er på vei inn i bilen sin. Skulle tro at det ble flere interesserte når flere får bedre tid til å undersøke boligen? Ts Anonymkode: ea25d...77f 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #5 Skrevet 15. september 2023 Meningsløst å prøve å sjekke om det er synlig membran på badet, det står jo i tilstandsrapport en. Og ærlig talt, saltutslag på loftet? 😂 Anonymkode: acb23...667 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #6 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg ser på leiligheter i sentrum av byen hvor jeg bor, og her ligger tiden på 45 minutter. Noen ganger har jeg fått tidspunkt det siste kvarteret og har kommet litt seint, og da har megleren sagt at det er greit om jeg går litt over tiden, men mange ganger har jeg opplevd at når klokken er 17:15 og visningen er over, så klapper megleren sammen visningsskiltet som står utenfor på gaten, og er på vei inn i bilen sin. Skulle tro at det ble flere interesserte når flere får bedre tid til å undersøke boligen? Ts Anonymkode: ea25d...77f Om du får tildelt så lite tid, hvorfor ber du ikke om mer tid når du på forhånd vet at det ikke er nok med et kvarter? Anonymkode: eed08...b6b 3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #7 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Meningsløst å prøve å sjekke om det er synlig membran på badet, det står jo i tilstandsrapport en. Og ærlig talt, saltutslag på loftet? 😂 Anonymkode: acb23...667 Ja, vet du ikke hva det er? Anonymkode: ea25d...77f
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #8 Skrevet 15. september 2023 Hvor ofte er det egentlig betongtak i et bygg, siden du sjekker saltutslag på loftet? Anonymkode: 29ece...747 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #9 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Hvor ofte er det egentlig betongtak i et bygg, siden du sjekker saltutslag på loftet? Anonymkode: 29ece...747 Det blir innvendig på gamle tretak Anonymkode: ea25d...77f
visp Skrevet 15. september 2023 #10 Skrevet 15. september 2023 Ja, det har blitt sånn at man må skrive seg opp fra 17.00-17.15, eller 17.15-17.30 osv. Det bryr jeg meg ingenting om. Det sier seg selv at man trenger endel tid til å sjekke grundig på det dyreste man kjøper seg i livet. Uansett så har jeg skrevet ned alt jeg lurer på på forhånd og sjeldent megler klarer å svare på de spørsmålene der og da, og sier at de må komme tilbake til meg med det. Det jeg observerer er at folk som kommer på visningen står og bruker opp tiden på å spørre megleren om ting som faktisk står svart på hvitt i salgsrapporten. Akkurat det skjønner jeg virkelig ikke vitsen med. Jeg går grundig til verks om jeg er interessert, men oftest så ser jeg med en gang at jeg ikke er interessert, og klarer meg med det kvarteret satt opp. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå