Gå til innhold

Hvorfor frykter så mange kvinner å bli sammen med menn som er filosofer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke filosof, men jeg vanker i et miljø der mange er det. Kjekke gutter, men nesten alle er single.

Er det fordi kvinner frykter å være intellektuelt underlegne? 

Anonymkode: 441b0...7f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette var en helt ny problemstilling for meg - kan ærlig si at jeg har aldri hørt dette diskutert 😅 Kan det være at disse guttene ( som du sier) må lære seg å også samtale «normalt» med mennesker som ikke filosoferer over alt? Og spare filosofien til der det passer seg? 😉

Anonymkode: 4a500...3ac

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg hadde digga å være sammen med en filosof, jeg. Det er jeg også, så vi hadde hatt masse å snakke om.

Anonymkode: 79a49...e49

• Liker 6
Skrevet

Kjenner ingen kvinner som frykter dette. Kanskje disse mennene overtenker/filosoferer så mye at de kan virke litt selvsentrerte? 

Anonymkode: 19127...c66

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet

Pretensiøse fyrer med lavt inntektspotensiale? Nei, si det.

Anonymkode: 899af...b24

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er ikke filosof, men jeg vanker i et miljø der mange er det. Kjekke gutter, men nesten alle er single.

De er for feminine, og homser sikkert de fleste. Hva skal vi kvinner med sånt? De får finne seg en mann som vil ha dem.

Anonymkode: f9e4d...f91

• Hjerte 1
Skrevet

Av en eller annen grunn får spørsmålet ditt meg til å tvile sterkt på at du omgås mange filosofer, ts...

De mannlige filosofene jeg kjenner til har ingen problemer med damer, og ikke er damer redde dem heller. De er helt normale menn, med en mindre vanlig utdanning.

Anonymkode: 1ff60...351

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Aldri hørt om frykt, men er jo et tullestudie som sjeldent fører til god og stabil inntekt - så lite attraktiv sånn sett.

Jeg har en master i noe som gir god inntekt og mange spennende jobbmuligheter, hadde foretrukket en elektrikker eller rørlegger, over en filosof, å stifte familie med. 

Anonymkode: c2a90...957

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De er for feminine, og homser sikkert de fleste. Hva skal vi kvinner med sånt? De får finne seg en mann som vil ha dem.

Anonymkode: f9e4d...f91

Du aner ikke hvor feil du tar...

Anonymkode: 1ff60...351

• Liker 2
Skrevet

For meg er det bare utrolig kjedelig. Ofte liker de å diskutere banale ting som hva er meningen med livet og hvor stort er universet. Ja, vi alle tenker disse tankene, men trenger ikke diskutere det i det uendelige, det finnes jo ikke noe svar. Blir sliten av det.

Anonymkode: 3515b...194

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

? Da jeg studerte på HF i sin tid, var gutta på hovedfag filosofi de mest ettertraktede bland oss jentene på litteratur grunnnfag. Omtrent på den tiden ble Einar Øverenget kåret som «den mest attraktive» professoren også mener jeg å huske. 

Anonymkode: ac49f...758

• Liker 4
Skrevet

Tviler på at så mange kvinner "frykter" menn med denne utdannelsen, men menns status og forsørgerevne er som kjent relativt viktig for hvor attraktive menn er for kvinner, og filosofi er nok fort et fagfelt som for de færreste leder til at en scorer særlig høyt på disse områdene. Kanskje det kan være noe av grunnen. 

• Liker 3
Skrevet

Hvordan kan det i det hele tatt ramle inn i hodet ditt at kvinner skulle frykte å være intelligent underlegne? Du må treffe flere kvinner!

Anonymkode: a3fd7...092

• Liker 7
Skrevet

Dette fikk meg til å tenke tilbake på ex.phil, særlig om nullhypotese. Frykter kvinner å bli sammen med filosofer? Start der. 

Anonymkode: d53c7...02b

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Kommer helt an på hva du mener med "filosof".

Det finnes endel wannabe åndssnobber der ute som tror de fremstår veldig smarte fordi de har lest seg opp på en eller annen intellektuell bakevje av typen «Marilyn Friedmans syn på kjønn i et metaetisk perspektiv» eller tilsvarende poserende fjolleri.

Ikke veldig rart om kvinner flest unngår slikt.

• Liker 3
Skrevet

Haha, aldri møt noen filosof og aldri hørt om noen som er redde for de heller. 

• Liker 1
Skrevet
herzeleid skrev (10 minutter siden):

Tviler på at så mange kvinner "frykter" menn med denne utdannelsen, men menns status og forsørgerevne er som kjent relativt viktig for hvor attraktive menn er for kvinner, og filosofi er nok fort et fagfelt som for de færreste leder til at en scorer særlig høyt på disse områdene. Kanskje det kan være noe av grunnen. 

Filosofi som yrke man kan leve av har veldig høy status i visse miljøer, og det er jo i de miljøene en filosof vanker. 
Høres rart ut at ts vanker i et miljø med så høy kulturell og intellektuell kapital når han stiller et så banalt spørsmål. 

Anonymkode: ac49f...758

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette var en helt ny problemstilling for meg - kan ærlig si at jeg har aldri hørt dette diskutert 😅 

Anonymkode: 4a500...3ac

Samme her, faktisk ganske godt gjort å komme opp med en helt ny problemstilling på kg. Hadde vært moro å spørre et utvalg kvinner hva de frykter mest hos menn, og sett hvor mange du måtte spørre før en svarte "at han er filosof". 😂

Anonymkode: c1f34...5eb

• Liker 6
Skrevet

Synes menn som er interessert i filosofi er veldig spennende, så kjenner ikke igjen problemstillingen

Anonymkode: e23f1...8ff

Skrevet

Platon likte gutter.. 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...