Gå til innhold

Finnes det noe reseptfritt mot angst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe som demper uro. Takk på forhånd

Anonymkode: 799fc...05b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du kan forsøke johannesurt?

Anonymkode: 2313e...552

• Liker 1
Skrevet

https://www.farmasiet.no/catalog/helse-og-livsstil/sovn-og-avslapning/sedix-tab-200mg-28,5002207?gclid=CjwKCAjw3oqoBhAjEiwA_UaLtuOC4TgKwSV07XUwZio51SyaoaqfHBVEXw-Dre7RDgRy6ffbMdbiyBoCGRwQAvD_BwE

Sedix inneholder ekstrakt av pasjonsblomst som tradisjonelt er benyttet for å lindre milde symptomer på uro, som nervøsitet, bekymringer eller irritabilitet. Det er i tillegg benyttet for å lette innsovning.

Anonymkode: 9abda...df3

• Hjerte 1
Skrevet

Har du angst så du merker det er det neppe så mildt at urter tar det. Spør legen om atarax, allergimedisin som tar angst.

Anonymkode: 9e56e...3d2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har du angst så du merker det er det neppe så mildt at urter tar det. Spør legen om atarax, allergimedisin som tar angst.

Atarax er sterke og jeg tror det er vanedannende greier.. vet ikke om det er dette jeg ville starta med. 

Anonymkode: 6b3f5...f56

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Atarax er sterke og jeg tror det er vanedannende greier.. vet ikke om det er dette jeg ville starta med. 

Anonymkode: 6b3f5...f56

Er ikke vanedannende. Og absolutt ikke sterke.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Får ikke tak i legen min. Prøvde å få akutt time på onsdag, men han er bortreist. Så måtte vente til mandag. Så prøver desperat å finne noe som kan funke i mellomtiden :P ts

Skrevet

Er dette et kronisk problem som har blitt gradvis verre eller fikk du akutt angst i dag?

om du bare må holde ut til over helga med «lett» angst så hadde jeg anbefalt å prøve helsekost midler som johannesurt / sedix + kutte all koffein, bytt det ut med kamille te og om du har energi til det hadde jeg anbefalt å trene så hard at du puster skikkelig og får brukt opp energien. 

Og ring legen din mandag, kanskje de har en akutt time.

Om du har et angst anfall nå så vil jeg anbefale å være sammen med noen som kan kjøre deg til legevakten om det blir ille.

• Liker 1
Skrevet

Du kan forsøke valerina forte, det er mildt avslappende/beroligende. Og ikke avhengighetskapende.

Anonymkode: 8dd4b...0d4

Skrevet

Gåturer og et godt søvnmønster funker som rakker'n. 

Fravær fra sosiale medier / mobiltelefon og begrenset inntak av kaffe kan supplementeres om det virkelig kniper. 

Nei, jeg er seriøs! 

Skrevet
Warg skrev (17 timer siden):

Er dette et kronisk problem som har blitt gradvis verre eller fikk du akutt angst i dag?

om du bare må holde ut til over helga med «lett» angst så hadde jeg anbefalt å prøve helsekost midler som johannesurt / sedix + kutte all koffein, bytt det ut med kamille te og om du har energi til det hadde jeg anbefalt å trene så hard at du puster skikkelig og får brukt opp energien. 

Og ring legen din mandag, kanskje de har en akutt time.

Om du har et angst anfall nå så vil jeg anbefale å være sammen med noen som kan kjøre deg til legevakten om det blir ille.

Dette er noe som har bygget seg opp over flere måneder. Føler jeg blir verre og verre nå. Jeg er så dritt lei. Det er i den grad hvor jeg har vært så langt nede og redd hvor jeg har fått skumle tanker som ikke er lov å nevne her. 

KnekkeBørre skrev (17 timer siden):

Gåturer og et godt søvnmønster funker som rakker'n. 

Fravær fra sosiale medier / mobiltelefon og begrenset inntak av kaffe kan supplementeres om det virkelig kniper. 

Nei, jeg er seriøs! 

Jeg går lange turer hver dag. Drikker betydelig mindre koffein nå. Drikker te som gjør meg avslappet. Og jeg trener regelmessig. Men angsten har fått ett godt feste i meg. Jeg er også med venner, men nå begynner jeg å bare forsvinne inn i meg selv når jeg er med de. Jeg henger langt bak i studier, selvom jeg prøver å gjøre alt riktig, men angsten har tatt et skikkelig grep i meg. Ts

Skrevet

Jeg synes det kan fungere godt med guidet meditasjon og pusteøvelser, gjerne et par ganger om dagen. Du må ikke føle deg dårlig hvis du ikke får noen virkning av det. Angsten kan være litt for sterk til at meditasjon og pusting hjelper og det er i så fall ikke din feil. Du kan prøve igjen senere hvis du kjenner at angsten letter litt.

Anonymkode: f0e44...984

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dette er noe som har bygget seg opp over flere måneder. Føler jeg blir verre og verre nå. Jeg er så dritt lei. Det er i den grad hvor jeg har vært så langt nede og redd hvor jeg har fått skumle tanker som ikke er lov å nevne her. 

Jeg går lange turer hver dag. Drikker betydelig mindre koffein nå. Drikker te som gjør meg avslappet. Og jeg trener regelmessig. Men angsten har fått ett godt feste i meg. Jeg er også med venner, men nå begynner jeg å bare forsvinne inn i meg selv når jeg er med de. Jeg henger langt bak i studier, selvom jeg prøver å gjøre alt riktig, men angsten har tatt et skikkelig grep i meg. Ts

Som jeg sa først, prøv alt ukritisk for å komme deg gjennom helga. Det er ikke det at jeg tror det vil virke, men det kan holde deg distrahert og hjelpe deg vekk fra det sporte tankene dine er i akkurat nå.

Kom deg til legen og snakk med dem om tankene, at de surrer i faste baner du ikke greier å kontrollere, fortell om de tankene som skremmer deg og angsten du føler konstant. Helsekost hjelper ikke på dette, det er en kjemisk ubalanse som du må ha legehjelp for å rette opp igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...