AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #61 Del Skrevet 13. oktober 2024 Er det rart blir problemer når folk har sånne jobber? Hvem gjør noe fornuftig lengre? Alt handler bare om seg selv, så må andre slite mer med viktige og tunge arbeid. Anonymkode: d6c59...eae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #62 Del Skrevet 13. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 15.9.2023 den 8.10): Det meste av kontorabeid innenfor stat og kommune er ganske stille, rolig og overhodet ikke krevende. Men det er jo selvsagt mange om beinet for hvem ønsker ikke å få betalt for å sitte på ræva. Anonymkode: 15f6d...5f1 Her lurer jeg litt på om du vet hva du snakker om… Anonymkode: 236f3...970 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #63 Del Skrevet 13. oktober 2024 Rådgiver i fylkeskommunen. Masterkrav for å bli ansatt hos oss. Vi jobber ræva av oss. Mange er avhengige av oss for å få det de har krav på ifølge loven vi forvalter. Anonymkode: a898f...e56 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #64 Del Skrevet 13. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 14.9.2023 den 23.23): Min jobb er litt sånn. Selv om jeg har syke mengder med saker, så får man bare jobbet det man klarer. Får vel to-tre telefoner i måneden, og aldri brukerkontakt. Sitter med podcast på øret hele dagen og ofrer aldri jobben en tanke på fritiden. Kaffepause mellom 08-08:30 og 14-14.30 i tillegg til en halv times lunsj. Men ellers så jobber jeg jo da, ganske effektivt også. Men er aldri stressa. Ikke så god lønn da, 550 i året.Men kommer nok aldri til å bytte jobb. Trygg jobb, fleksibel arbeidstid, sommertid…. Anonymkode: 18e9a...e33 Du har jo ikke forstått jobben din. Du har «syke mengder saker», og skal selvsagt stå på og jobbe effektivt utenom lunsjen din. I tillegg bør du engasjere deg i å se på hvordan dere kan effektivisere arbeidet. Kanskje hvis alle jobbet normalt ville dere ikke ha «syke saksmengder» og brukerne slapp å vente. Med podcast på øret høres det ut som om en del av oppgavene dine kan automatiseres, og kommunen kan på disse tiltakene spare penger - som betyr flere ansatte på sykehjem og barnehage. For en elendig arbeidsmoral og storslått egoisme du viser. Gjør jobben din! Anonymkode: 236f3...970 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #65 Del Skrevet 13. oktober 2024 Jeg har en sånn jobb. Flexitid og mye frihet. Det er høye krav, kompliserte og uforutsigbare rammer (politisk). Med med riktig kompetanse og god stressmestring oppnår man gode resultater på en normal arbeidsuke. Super stilling, men som Druid påpeker, å vite hvor man skal hamre er avgjørende. Mange som blir overrasket når de går over i det offentlige og ser for seg rolige dager og lite press. Anonymkode: 94709...002 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #66 Del Skrevet 13. oktober 2024 Det er ikke så vanskelig, men om du ikke er en sleiping så blir det dårlig betalt. Anonymkode: 4c5d9...b5d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #67 Del Skrevet 13. oktober 2024 Jeg jobber som rådgiver i en kommune, etter å ha jobbet 15 år i det private. Jeg har aldri jobbet så hardt og hatt så mye press i jobben som etter jeg begynte i kommunen. Vi har riktignok en kollega som gjør minimalt og som burde gått av med pensjon for noen år siden, men ellers synes jeg folk virkelig jobbet hardt. Jeg ble faktisk litt overrasket, trodde det ville være litt mer tid til kaffepauser! Anonymkode: a26f9...8dd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #68 Del Skrevet 13. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 14.9.2023 den 23.22): Du kan forsøke å knulle Kommunalsjefen Eller Innlandets statsforvalter, han er visst ledig for ny elskerinne. Anonymkode: 4c5d9...b5d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #69 Del Skrevet 13. oktober 2024 Utdanne seg innen offentlig forvaltning er smart. 👍 Anonymkode: a2e7d...ce5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #70 Del Skrevet 13. oktober 2024 Jeg jobber i Oslo kommune, og jobber aktivt to timer om dagen nå for tiden. Resten av tiden gjør jeg ikke noe annet enn det som kommer inn av døren. Jeg er dritt lei fordi min leder, og lederen før det, tillater at en annen skulker jobben. Hver eneste dag så jobber vedkommende to timer, og så stikker hen av. Alle later som om de ikke vet det. Hen får betalt for 100 % stilling, men jobber 20%, og driver eget firma på siden. Men jeg sitter på min faste plass, og er tilgjengelig når det måtte være. I tillegg er lønnssystemet så inni helvete urettferdig, og lønnssystemet er så urettferdig for oss i samme stilling. Lønnen varierer fra lønnstrinn 20 til 50, for akkurat samme jobb. Motiverende når du er på bunn av lønnstrinnet. Anonymkode: 4c5d9...b5d 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #71 Del Skrevet 13. oktober 2024 Jeg hadde en sånn jobb, sa opp etter å ha vært der i 1.5 år. Visste at jeg måtte velge mellom å ha det sånn i 25-30 år til eller bytte nå siden jeg kom til å bli faglig utdatert om jeg ble der. Kjedet vettet av meg! Anonymkode: 4c1fd...598 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #72 Del Skrevet 13. oktober 2024 Mange jobber blir forholdsvis rolige når man lærer seg hvordan jobbe effektivt. Anonymkode: bb784...f34 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #73 Del Skrevet 13. oktober 2024 NakenPanda skrev (På 15.9.2023 den 9.12): Hvem er det som vil ha en jobb hvor ingenting skjer, man ikke føler mestring i arbeidslivet og lønna er passe kjip? Da er du bare for lat til å gidde noe som helst Nei takk De som har nok å tenke på privat kanskje. Da trenger man ikke en krevende jobb. Anonymkode: 2abd6...3c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #74 Del Skrevet 13. oktober 2024 Du kan få min jobb. Unnagjort på 3-5timer ,betalt for 5-8. Bakdelen er en haug manipulerende og ondskapsfulle kjerringer som misunner deg og gjør dagen din til et helvete. Anonymkode: 2abd6...3c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #75 Del Skrevet 13. oktober 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Mange jobber blir forholdsvis rolige når man lærer seg hvordan jobbe effektivt. Anonymkode: bb784...f34 Denne er jeg enig i. Offentlige jobber krever ofte master utdannelse, og det kan være overveldende med arbeidsoppgaver når man er ny. Men når man lærer de, så jobber man også mer effektivt over tid. På den måten frigjør det mer tid til å gjøre andre ting om man har gjort de arbeidsoppgavene man skal gjøre. Anonymkode: 75bab...f92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå