AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #21 Del Skrevet 15. september 2023 Jeg har en slik jobb, og man trenger mastergrad for å bli vurdert hos oss. Kjedelig i lengden blir det jo, men pr nå i karrieren er det heller ingen andre i privat sektor som matcher lønna. Anonymkode: b951f...80e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #22 Del Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det finnes, men det kan gå sånn opp og ned. Feks det å jobbe i en kommune med lite byggeaktivitet og du jobber i byggesaksavdelingen, feks en mindre kommune utenfor en større by eller bygd. Fikk lite saker, jeg kjedet meg så jeg skiftet kommune. Relevant utdanning i fagfeltet er minimuskravet for å få jobb. Anonymkode: 75bab...f92 Har en kompis som jobber på byggesak i en av Norges største byer med masse byggeaktivitet og de gjør nærmest ingenting 🤪 det er seriøst på det nivået at hvis man har sendt en epost i løpet av dagen og fått skryt for den så kan de si seg ferdige i løpet av dagen. Det er helt latterlig. Har en annen kompis som er utdannet sivilingeniør som jobbet hos kommunen. Han fikk ny jobb i det private, men sa ifra seg bonuser og gikk tilbake til kommunen igjen pga lavt arbeidspress og behagelig hverdag. Jeg jobber I det private og får hakeslepp av hvor lave krav de har 😅 Anonymkode: e4f47...c73 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #23 Del Skrevet 15. september 2023 Jeg jobber i staten, og kjenner meg ikke igjen… Det er nok mange i kommunen som jobber ræva av seg også. Anonymkode: efcf1...898 12 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #24 Del Skrevet 15. september 2023 Det meste av kontorabeid innenfor stat og kommune er ganske stille, rolig og overhodet ikke krevende. Men det er jo selvsagt mange om beinet for hvem ønsker ikke å få betalt for å sitte på ræva. Anonymkode: 15f6d...5f1 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #25 Del Skrevet 15. september 2023 Ja, akkurat sånn er det. Så hvis man er den late typen passer det glimrende å jobbe i kommunen. Man vil jo aldri klare å fungere i en normal jobb etter noen år i kommunen da. Anonymkode: c8ba1...471 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 15. september 2023 #26 Del Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vil også ha en slik jobb! Tror det da må være en pytte liten kommune, og en avdeling som har få saker. Feks landbruksavdeling i en kommune hvor det er bare en bonde, eller barnevernet i en kommune med bare gamlinger 😝 Anonymkode: 4d6c7...0e3 Problemet med å jobbe i små kommuner er at man får flere små stillinger gjort om til en. Plutselig er du landbruksrådgiver, næringssjef og naturvern ansvarlig…. Så er det ikke så avslappet. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 15. september 2023 #27 Del Skrevet 15. september 2023 Enkelt..du skaffer deg en master (uviktig i hva, så lenge du har en master) - og vipps du er kvalifisert til en jobb i den byråkratiske delen av kommunen. Da blir du sannsynligvis en mellomleder av et eller annet slag - men du får egentlig aldri vite hvem eller hva du er leder for..og du får din egen mellomleder også - som også er like grønn når det kommer til hvem/hva hun/han er leder for..så da går dagene til papirflytting og utallige forsøk på å lede noe..din jobb kommer stort sett til å gå ut på å se opptatt ut..for det må for all del ikke komme ut at du egentlig ikke vet hva jobben din består av. Hver eneste byråkratiske stilling er viktig og kritisk. Det vet alle som jobber i byråkratiet.. 6 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 15. september 2023 #28 Del Skrevet 15. september 2023 Kjennskap og vennskap! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 15. september 2023 #29 Del Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det meste av kontorabeid innenfor stat og kommune er ganske stille, rolig og overhodet ikke krevende. Men det er jo selvsagt mange om beinet for hvem ønsker ikke å få betalt for å sitte på ræva. Anonymkode: 15f6d...5f1 Jeg kjenner litt til Stat, og nei, det er typisk mye jobb og lite morro. Kommuneadministrasjonen opplever nok litt tettere interaksjon med den politiske ledelsen, så det er nok kommuner med manglende politisk effektivitet som kan skape denne typen jobber. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
takinova Skrevet 15. september 2023 #30 Del Skrevet 15. september 2023 Middelmådig skrev (9 timer siden): En type saksbehandlerjobb. Bare søk saksbehandler på Finn og søk i vei! Bare ikke ta barnevernet eller nav, det er ikke chill. Eventuelt kan du bli resepsjonist til et søvnig kontor. Ikke hotell, det blir innimellom veldig travelt. Saksbehandler i NAV stat har ikke brukermøter, om det var det du tenkte på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #31 Del Skrevet 15. september 2023 Druid skrev (1 minutt siden): Jeg kjenner litt til Stat, og nei, det er typisk mye jobb og lite morro. Kommuneadministrasjonen opplever nok litt tettere interaksjon med den politiske ledelsen, så det er nok kommuner med manglende politisk effektivitet som kan skape denne typen jobber. Jeg har nå vært innenfor begge deler i stor by og det var slik det var. Folk jobbet i skilpaddemodus, noe av det verste jeg har vært med på. Trodde kommune var ille men neida... Det verste er jo at om du jobber litt mer "effektivt" så blir de som er rundt nesten sure fordi man gjør mer enn man "må" og det kan skape forventninger. Anonymkode: 15f6d...5f1 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #32 Del Skrevet 15. september 2023 Søker på dem vel? Jobbet selv innen kommunen, pass på å kom inn på en avdeling der det er mulig da. Typ arkiv, kultur. Jeg jobbet på en service-avdeling, klin umulig å få tak i ansatte på flere avdelinger etter kl 14, og spesielt på fredager, for da satt de å spiste kake og drakk kaffe. Anonymkode: b351e...dd1 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #33 Del Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Søker på dem vel? Jobbet selv innen kommunen, pass på å kom inn på en avdeling der det er mulig da. Typ arkiv, kultur. Jeg jobbet på en service-avdeling, klin umulig å få tak i ansatte på flere avdelinger etter kl 14, og spesielt på fredager, for da satt de å spiste kake og drakk kaffe. Anonymkode: b351e...dd1 Haha, det reagerte jeg og på, kake og kaffe hele tiden og møter om ingenting. Jeg elsker kaffe selv men jeg stusser på at de man kan drikke så mye kaffe på en dag, ser de jo nesten aldri uten kaffekoppen i hånda, det er når de går hjem. Anonymkode: 15f6d...5f1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
certaincentury Skrevet 15. september 2023 #34 Del Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Søker på dem vel? Jobbet selv innen kommunen, pass på å kom inn på en avdeling der det er mulig da. Typ arkiv, kultur. Jeg jobbet på en service-avdeling, klin umulig å få tak i ansatte på flere avdelinger etter kl 14, og spesielt på fredager, for da satt de å spiste kake og drakk kaffe. Anonymkode: b351e...dd1 En tidligere kollega var på møte i en annen organisasjon på en torsdag. Det sto kake på lunsjrommet der, så han spurte om det var noen som hadde bursdag. Neida, de hadde kake hver fredag. Men nå hadde de måtte flytte det til torsdager, for det var så mange som ikke jobbet på fredager. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #35 Del Skrevet 15. september 2023 Hadde en sånn jobb i Staten. Måtte ha master for å få jobben, men så betalte den nesten ingenting. Det var en helt forferdelig jobb. Jeg ble nesten utbrent til slutt, av å ikke få brukt hjernen min til noe fornuftig. Jeg hadde masse oppgaver, jadda, men det var hjernedøde ting. Som å mate "kommentar"-feltet i en database med informasjon som egentlig skulle vært i databasen. Siden databasen var satt opp av mennesker uten verken kunnskap om databaser eller brukererfaring med databaser (mange som får delta i prosjekter fordi de kjenner de riktige folkene i Staten, og de fleste hadde gjerne aldri jobbet noe annet sted) så brukte de databasen som et Excel-ark med én celle. Det er den nest verste jobben jeg har hatt. Anonymkode: 51c5d...9e2 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 15. september 2023 #36 Del Skrevet 15. september 2023 Og så driter vi litt på de offentlig ansatte. Jøss, så mye vi vet alt om. Kom ikke her altså! Dere som holder på med slikt er nok bare en gjeng med idioter som fortsatt befinner dere på sandkassestadiet med bleia full av bæsj. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #37 Del Skrevet 15. september 2023 takkatt skrev (9 timer siden): Ja, skulle gjerne hatt en slik. Alle kommunale jeg har møtt, de stedene jeg har bodd, fra storby til landsbygda, har alle sett utkom har det slik. Jobber fra 09:45 til 13:45, og mellom deres det en halvtimes lunch som alltid blir en halvtime ekstra ved kaffemaskinen. De folka finnes ikke stressa, selv om jeg tror noen av de tror de er stressa. Jøss, da kan du ikke møtt mange forskjellige yrker i kommunen. Jeg rekker ofte ikke lunsj engang. Anonymkode: f26c0...6b2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #38 Del Skrevet 15. september 2023 Jeg har en slik jobb, utenom møtene, de er det ingen av. Men jobber i det private, så disse finnes over alt. Sitter faktisk på jobb nå 😄 Anonymkode: 1404b...dd9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 15. september 2023 #39 Del Skrevet 15. september 2023 Hvem er det som vil ha en jobb hvor ingenting skjer, man ikke føler mestring i arbeidslivet og lønna er passe kjip? Da er du bare for lat til å gidde noe som helst Nei takk 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enmanelskeråhate Skrevet 15. september 2023 #40 Del Skrevet 15. september 2023 (endret) Stort sett alle offentlige administrative stillinger er jo sånn, bare å velge å vrake, ufattelig kjedelig og meningsløst da men Endret 15. september 2023 av Enmanelskeråhate 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå