AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #1 Skrevet 14. september 2023 Har det en sammenheng? Er mye å lese på nett, men er interessert i folks erfaringer 😊 Anonymkode: c1794...7df
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #2 Skrevet 14. september 2023 Tja, tror ikke det finnes noen sammenheng. Jeg snakket tidlig, har vel iq på 110-115, så ikke noe geni😅 men de sier vel at det er en sammenheng mellom intelligens og at barn leser tidlig, gjerne før de er 5 Anonymkode: e807e...436
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #3 Skrevet 15. september 2023 Sønnen min pratet når han var 1,5 år. Han er smart, men ikke et geni. Anonymkode: dafc1...857
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #4 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Tja, tror ikke det finnes noen sammenheng. Jeg snakket tidlig, har vel iq på 110-115, så ikke noe geni😅 men de sier vel at det er en sammenheng mellom intelligens og at barn leser tidlig, gjerne før de er 5 Anonymkode: e807e...436 Tror nok du er inne på noe her. Vi oppdaget plutselig at den ene sønnen vår kunne lese da han var 4 år. Han hadde lært seg det på egen hånd. Han er definitivt intelligent. Anonymkode: b4e3e...3da
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #5 Skrevet 15. september 2023 Det er nok vanlig at barn som er mer intelligente enn gjennomsnittet er har et tidlig utviklet språk. Men å være tidlig ute i språkutviklingen alene, er ikke nødvendigvis et tegn på høy intelligens. Jeg har hørt et kassett-opptak av meg selv fra toårsdagen min, hvor jeg snakket i lange, sammensatte og korrekte setninger. Foreldrene mine sier jeg snakket en god del på ettårsdagen også. Det ene barnet mitt var like tidlig ute. Det andre barnet har også vært tidligere enn gjennomsnittet når det kommer til språk. Men det stopper der for oss. Jeg har ikke høy IQ, ikke spesielt gode karakterer fra skole og studier og er ganske gjennomsnittlig når det gjelder å ta til meg ny kunnskap. Barnet som var tidligst ute med språket, er 5,5 år nå, og kan ikke lese og skrive. Hun har sterke og svake sider, og er ikke et barn med uvanlig stort læringspotensiale, selv om barnehagen nevnte det fordi de opplevde språket og modenheten som uvanlig da hun var 2 år. Anonymkode: e2b5e...c6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå