AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #1 Skrevet 14. september 2023 Finnes det noen andre grunner til å reservere seg mot kjernejournal enn å ha historikk fra psykiatrien, evt med rus? Det er på høring at kjernejournalen skal få mer innhold nå, skal få blodprøvesvar. Det gjør meg nervøs for kontakt med helsevesenet. Jeg har min sperret på grunn av kontakt med DPS for 10 år siden. Jeg har ikke psykiske vansker i dag og er i ordinær jobb. Har opplevd helsepersonell som veldig fordomsfulle og er redd for å få dårligere somatisk behandling hvis personalet vet om historikken. Samtidig er jeg redd for hvor dårlig behandling jeg kan få hvis jeg har sperret kjernejournal, i tilfelle det betyr at de antar noe "verre." Dette med stadig mer kjernejournal må jo være helt forferdelig for mange av oss i marginaliserte grupper. Tanker? Anonymkode: 2be31...ed5
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #2 Skrevet 14. september 2023 Tro meg, det skal MYE til før noen skal begynne å grave opp i noe for 10 år siden. Anonymkode: 8daa6...5c2
Topsi Skrevet 14. september 2023 #3 Skrevet 14. september 2023 Jeg har også sperret innleggelser i spes. Helsetjenesten. Fordi jeg vil ikke bli feildiagnostisert på bakgrunn av historikk hvis det er noe alvorlig. Men det vil jo kun gjelde helsetjenester der en ikke er kjent fra før. Ellers har de jo journal
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #4 Skrevet 14. september 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Tro meg, det skal MYE til før noen skal begynne å grave opp i noe for 10 år siden. Anonymkode: 8daa6...5c2 Det er ikke å grave opp, det vil ligge veldig lett tilgjengelig som eneste informasjon under besøkshistorikk, men er registert som 16 stk kontakter. Det er eneste informasjonen som jeg har der, da jeg ikke har vært i spesialisthelsetjenesten siden. Anonymkode: 2be31...ed5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå