AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #1 Skrevet 14. september 2023 Hei først veit jeg at ingen er leger men søker etter tips og erfaringer. Jeg sliter en del med smerter i midten av magen. Sånn ekstremt mye og blir verre og verre føler jeg. Jeg var hos legen i går og tok blodprøver og venter på svar. Er vel egentlig kanskje ikke så mye og få gjort før svar på dem. Men jeg blir frurstrert og har det jævlig. Har noen noe erfaringer/tips? Jeg aner ikke hva dette er og det går veldig utover den psykiske helsa mi som allerede ikke trenger noe ekstra der.. Anonymkode: ed470...51f
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #2 Skrevet 14. september 2023 Kjente legen på magen din? Og hadde han noen formening om hva det kunne være? Magen og psyken henger nøye sammen, så magen min er i hvert fall vond når jeg har dårlige perioder. Mitt problem er at det blir mye luft. Og at jeg har reagert på en del matvarer. Skjønner godt at det er frustrerende å ha vondt i magen. Håper du finner ut av det. Anonymkode: f8f03...335
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #3 Skrevet 14. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei først veit jeg at ingen er leger men søker etter tips og erfaringer. Jeg sliter en del med smerter i midten av magen. Sånn ekstremt mye og blir verre og verre føler jeg. Jeg var hos legen i går og tok blodprøver og venter på svar. Er vel egentlig kanskje ikke så mye og få gjort før svar på dem. Men jeg blir frurstrert og har det jævlig. Har noen noe erfaringer/tips? Jeg aner ikke hva dette er og det går veldig utover den psykiske helsa mi som allerede ikke trenger noe ekstra der.. Anonymkode: ed470...51f Prøv å drikk samarin, det regulerer magen. Ellers unngå ting som ikke er bra for tarmen. Alkohol, søtningsstoffer som er i lettbrus osv. Det kan være magesår, men da pleier smertene starte ved navlen og dra seg oppover mot brystet. Jeg har blitt veldig kvalm og kastet opp de gangene jeg har fått magesår Anonymkode: db6d1...156
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #4 Skrevet 15. september 2023 Hun kjente på magen og det var ingenting der som viste tegn på noe. Kan Biola være godt for magen til jeg får noe svar? Hørt at det er bra for magen Anonymkode: ed470...51f
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #5 Skrevet 15. september 2023 Jeg gikk rundt med en vond knute i magen når jeg var syk av angst, klarte nesten ikke trekke pusten ordentlig. Det har også vært typisk for meg å ha svie i magen når jeg blir veldig stresset. Det ble bedre når jeg fikk terapi og medisiner for angsten. Mot akutt stress som kommer og går har jeg hatt mye hell med guidet meditasjon og pusteøvelser. Akkurat det siste er jo noe som ikke skader uansett, mens du venter på svar på prøvene. Håper du får svar og lindring snart. ❤️ Anonymkode: ad2cf...7c5
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #6 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hun kjente på magen og det var ingenting der som viste tegn på noe. Kan Biola være godt for magen til jeg får noe svar? Hørt at det er bra for magen Anonymkode: ed470...51f Du kan prøve, jeg tåler ikke melk, så drikker det ikke. Tar melkesyrebakterier i tablettform. De kan gjøre at det blir litt verre noen dager til man venner seg til det. Hiver meg på det at pusteøvelser er bra og avspenning🙂 Anonymkode: f8f03...335
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #7 Skrevet 15. september 2023 Hva betyr dette: Diagnostikk cøliaki UTFØRT? fikk svar på blodprøvene men får svar av lege neste uke. Jeg har sett på dem på nett og dette er en av svarene. Hva betyr dette? Har også høy crp og noe annet jeg ikke husker. Veit jeg skal vente på hva legen sier men lurer på om dere veit.. Anonymkode: ed470...51f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå