Gå til innhold

Bv

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i en undersøkelse med bv akkurat nå da noen sendte en bekymringsmelding på meg (ikke anonym), barnevernet sa til meg at de ønsket og ha et møte med dem som sendte inn, jeg sa at viss de underholder det så ønsker ikke jeg og samarbeide, de sa at de skulle la det ligge. Kan jeg stole på at de lar det ligge eller? 

Anonymkode: 85644...36d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da lar de det ligge.

Anonymkode: 1025a...eca

Skrevet

Viktigste er å få til et godt samarbeid med deg/ dere som er barnets omsorgspersoner.

Anonymkode: 1025a...eca

Skrevet

Men hvorfor true med å stille deg på bakbeina overfor barnevernet? Du har jo alt å tape på det.

Anonymkode: 23d08...889

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men hvorfor true med å stille deg på bakbeina overfor barnevernet? Du har jo alt å tape på det.

Jeg antar hun bestrider grunnlaget for meldingen? 

Anonymkode: 0382c...382

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er jo du som taper på det.

Anonymkode: 6cf88...949

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg antar hun bestrider grunnlaget for meldingen? 

Hun kan jo være uenig i grunnlaget for meldingen, men da er jo det eneste fornuftige å slippe bv til for å motbevise det. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hun kan jo være uenig i grunnlaget for meldingen, men da er jo det eneste fornuftige å slippe bv til for å motbevise det. 

Det gjør hun vel også, men hun ønsker ikke å involvere de som meldte henne - da jeg antar hun mener de meldte henne på uriktig grunnlag. Dette formidler hun vel til saksbehandleren sin også - som garantert har vært borti dette før. Dersom noen melder deg på falskt grunnlag ( eller du opplever det slik), sier det seg vel selv at du ikke ønsker de involvert på noe vis? Men ellers samarbeider du med BV for å tilbakevise anklagene. 

Skrevet

Usikker på om jeg har mistforstått, men jeg går ut fra at hvis bv ønsker møte med dere sammen med melder, så er det snakk om en offentlig melder, f.eks skole eller helsestasjon? I så fall ville jeg ha gått på møte. Da kan dere jo imøtegå eventuelle uriktige påstander, og sørge for at det blir dokumentert i møtereferatet.

Anonymkode: 82300...65f

Skrevet

Om barneverntjenesten har sagt de ikke skal gjøre noe, etter at du ikke samtykket til det - kan du går ut fra at det foreløpig ikke gjøres, ja. Behovet kan selvsagt endre seg og det finnes hjemler for å gjøre ting også uten samtykke, men da skal du informeres og behovet være relativt stort.

Anonymkode: 11a2a...d14

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg er i en undersøkelse med bv akkurat nå da noen sendte en bekymringsmelding på meg (ikke anonym), barnevernet sa til meg at de ønsket og ha et møte med dem som sendte inn, jeg sa at viss de underholder det så ønsker ikke jeg og samarbeide, de sa at de skulle la det ligge. Kan jeg stole på at de lar det ligge eller? 

Anonymkode: 85644...36d

Om det er omsorgsvikt så håper jeg de sjekker og ikke lar vær pga du sier de ikke skal gjøre det.. 

Om det bare er noe tull fra noen og ikke stemmer overhodet skjønner jeg at du ikke syns noe om det. Men bedre å sammarbeide om du ikke har noe å skjule!

Anonymkode: d5944...ac2

Skrevet

Forøvrig burde folk blitt anmeldt for feil bruk av bv eller hevn meldinger! Fått en klekkelig bot!

Anonymkode: d5944...ac2

Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

Sitat

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende meg en privat melding med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Rhodiola, adm.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...