Gå til innhold

Sperre sparekonto??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg trenger et svar jeg aldri finner svaret på selv😅 Jeg har en sparekonto med en del penger på, og den er det mulig å sette inn og ta ut penger fra når jeg vil (altså en vanlig sparekonto hos dnb). Men jeg har en så dårlig uvane at jeg noen ganger tar penger derfra😑 Er det mulig å "sperre" kontoen, slik at jeg kan SETTE INN penger, men IKKE ta ut noe derfra? 🙏 Takk på forhånd!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ringe DNB og spørre?

Anonymkode: 02e40...0b2

• Liker 1
Skrevet

Bytt til fastrenteinnskudd eller sparekonto pluss?

• Nyttig 1
Skrevet

Fastrenteinskudd på 12 måneder. Du får 2-3% høyere rente å låst konto i 12 måneder. Kan derimot ikke sette inn flere penger 

Anonymkode: afb95...415

Skrevet

Opprett ask og sett pengene i fond, gjerne 3-4 forskjellige. Det tar opptil en uke å få de ut igjen.

Andre alternativ er høyrentekonto med uttaksbegrensninger eller å bruke en annen bank slik at du ikke ser pengene til vanlig. Du kan også skjule kontoen i nettbanken så du ikke ser den. 

En mulighet, vet ikke om det fremdeles er mulig, er å ha en konto som du ikke har tilgang i nettbanken. Du må da fysisk til banken å ta de ut.

Skrevet

Eventuelt lag en konto i en annen bank uten kort. Ikke umulig å ta ut av, men det tar noen dager å overføre, så det er kanskje mindre fristende. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Fastrenteinskudd på 12 måneder. Du får 2-3% høyere rente å låst konto i 12 måneder. Kan derimot ikke sette inn flere penger 

Anonymkode: afb95...415

2-3% høyere rente? Hvor får du dette? Jeg har ikke sett noen fastrente konto med 6-7% rente i hvert fall.

Anonymkode: 389cc...ba7

Skrevet

Inngå fastrenteavtale for x år, da må du betale en del for å bryte avtalen. 

Anonymkode: cb925...82d

Skrevet

Santander har en sparekonto med 30 dagers uttaksfrist. Det meste av impulskontroll har slått inn etter en måneds tid

Skrevet (endret)

Er enig med fastrenteforslaget. Du får noe bedre rente og du blir straffet med høye gebyr om du velger et uttak før perioden er slutt.

Schmuhi

Endret av Schmuhu

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...