AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #1 Skrevet 14. september 2023 Heisann! Vi har en på snart 3 som sliter veldig med å sovne på kvelden. Vi kuttet ned på luren om dagen fra 1,5 t til 1 t i fjor og vi vet ikke om det er vits å ha en lur på mindre enn det eller om det kan være greit å slutte med lur… Hun viser tegn til trøtthet om dagen i barnehagen og sovner fort, men hjemme i helgene vil hun ikke sove. Både i ukedager og i helger sovner hun en gang mellom 21-22 på kvelden, uansett om hun sover på dagen eller ei… Det nytter ikke om vi legger henne kl 18 eller 20. Hvis vi legger henne rett før 21 våker hun enda lenger. Vi skulle gjerne ønsket at hun sovner litt tidligere, for alles del. Det er blitt slitsomt for alle. Vi har prøvd å holde på en fast rutine og når det ikke har funka prøver nytt tidspunkt (med samme rutiner) over en periode. Det eneste vi ikke har prøvd er å kutte ned på luren i ukedagene og å slutte med lur. Er det vits med en kortere lur enn 1 time? I så fall prøver vi det.. 😊 Hun sover forresten hele natta, noe som er flott. Men det er slitsomt for alle mann (spesielt siden vi har en baby og mannen ofte jobber kveld) at legging tar 2-3 timer og skjer så sent. Anonymkode: 07142...3bb
Grüner Skrevet 14. september 2023 #2 Skrevet 14. september 2023 Når hun er nesten tre år og sliter med å sovne på kvelden i tillegg, er det nok på tide å kutte ut dagsovingen.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #3 Skrevet 14. september 2023 Min starta på storebarn-avd da hun var nesten tre, og da slutta hun med lur. Tror det var bare én som sov lur på den avd (3-6 år).De første dagene var det et strev å holde henne våken fram til sengetid, men ble raskt ny døgnrytme med god nattesøvn. Anonymkode: 8107e...be5
Gjest theTitanic Skrevet 14. september 2023 #4 Skrevet 14. september 2023 Kutt ut dagsoving. Det vil bli en overgang med barn trøtt til sovetid på dagen med det går seg kjapt til. En 3 åring er for stor til dette
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #5 Skrevet 14. september 2023 Jeg skal gå litt mot strømmen her: Hva om hun får sove mer på dagen og legges kl. 21? Anonymkode: 5b8b5...85f 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #6 Skrevet 14. september 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg skal gå litt mot strømmen her: Hva om hun får sove mer på dagen og legges kl. 21? Anonymkode: 5b8b5...85f Nå er mine barn store - men den ene gjorde vi denne varianten på… De andre kuttet vi på dagen og la tidligere på kvelden. Den ene ble det helt feil for, og han hadde hvil på dagen lenge, og la seg seinere på kvelden. Barn er også individer, og det er ikke alt som passer for alle.. Anonymkode: f50e7...3b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå