Hundejente Skrevet 14. september 2023 #1 Skrevet 14. september 2023 Og dette er faktisk et stort problem i Østmarka i Oslo. Veldig mange som ikke klarer å gå på dø før de skal på tur og ender opp med å sette seg i skogen. Og hunden min finner det hver gang hun løper løs. SYKT EKKELT! Men så til spørsmålet, er det noen som har klart å bli kvitt denne atferden hos en hund? For dette ligger ikke langs stien, hun finner det bare når hun løper løs. Og jeg ser på henne at hun har fått ferten av det og springer av gårde. Men det gjør det også mye vanskeligere å venne av med, enklere med hestebæsj som ligger langs veien, der jeg har oversikt. Noen gode råd? Dette ødelegger mange turer! Og jeg vil jo helst la henne få løpe fritt, ikke ta henne i bånd i skogen.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #2 Skrevet 14. september 2023 Bruk flexibånd. Østmarka er så full av folk og det virker ikke som om du har kontroll. Isåfall er det jo bare å bruke innkalling når du merker hun har fått færten av noe Anonymkode: 29b90...e7b
Troyamin Skrevet 14. september 2023 #3 Skrevet 14. september 2023 Du har vel hunden under konstant oppsikt? Da er der jo bare å korrigere når du ser den spiser bæsj.
Tabris Skrevet 14. september 2023 #4 Skrevet 14. september 2023 Skal du trene på det så må det nesten være i kontrollerte former. Menneskebæsj er vanskelig, nettopp av de grunner du nevner. Hvis det er et stort problem at hun spiser slikt ofte på tur så kan den enkleste løsningen være munnkurv når dere går på steder hvor hunden kan finne mye slikt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå