Gå til innhold

Er det greit å besøke min gifte søster med barn på en uke dag etter jobb uten å si ifra på forhånd? 

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det greit å besøke min gifte søster med barn på en uke dag etter jobb uten å si ifra på forhånd? 

Anonymkode: dee31...ee1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I stedenfor å skrive dette her, så ville jeg heller brukt de tastene og spurt søster om hun ønsker besøk?

Anonymkode: ee1ca...4ce

• Liker 36
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvorfor ikke si fra? 

Anonymkode: df24e...f19

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor ønsker ikke å spørre henne om det passer??

Anonymkode: c9210...2d1

• Liker 11
Skrevet

Jeg lurer også på hvorfor du ikke skal gi en heads up på at du kommer?

Har selv barn med aktiviteter og har ganske satt hva vi gjør i ukedagene, noen dager er vi rett og slett ikke hjemme og det hadde vært hyggeligere å få forventet besøk enn å få høre etterpå at noen var innom når vi ikke var hjemme...

• Liker 7
Skrevet

Bare hvis du ikke blir fornærmet over å bli avvist, og synes det går kjempefint å kjøre barn til fotballtrening. Dessuten er det ikke nok middag til deg.

(Si ifra at du kommer, spør om det passer og om du skal ta med noe)

Anonymkode: 9f41a...64f

• Liker 4
Skrevet

Bittesmå barn (barnehage): da må du si ifra på forhånd så de rekker rydde/fikse noe mat osv. Da får du også beskjed om barna er syke, trøtte osv - det er grunn nok til å ikke ville ha besøk.

Større barn: her er det godt mulig det rett og slett ikke passer pga fritidsaktiviteter, hjemme hos oss er det iaf hektisk. Hadde du kommet på onsdag hadde det ikke vært noen der, på torsdag kanskje vi bare er der litt osv.

Personlig hater jeg overraskelsesbesøk, vil gjerne ha mulighet til å rydde, lage mat osv på forhånd.

Anonymkode: 7ce14...e76

• Liker 3
Skrevet

Nei,  hva om det ikke passer? 

• Liker 1
Skrevet

Spør om det passer. Svigerfar hadde det med å alltid komme i samme øyeblikk som ungene skulle gå på badet for å legge seg. Det ødela jo selvfølgelig den leggingen, med overtrøtte barn og hurramegrundt som det medfører. 

Anonymkode: c6418...ff6

• Liker 4
Skrevet

Svaret på dette er alltid nei. Uavhengig av om personen er gift eller har barn. Eneste unntak er hvis personen selv har tydlig sagt at personen liker og ønsker uanmeldt besøk. 

Anonymkode: 9f3db...efb

• Liker 6
Skrevet

Veldig typisk for Kvinneguiden: 

Å spørre her på forumet, i stedet for å faktisk snakke med den personen det gjelder...  

Anonymkode: 385cb...07b

• Liker 6
Skrevet

Nei.

Da regner jeg med du ramler innom midt i middagstiden deres.

Det gjør du selvfølgelig ikke om du tenker å faktisk være på besøk.

Anonymkode: 5ea66...bec

• Liker 3
Skrevet

Spør om det er greit at du popper innom. 

Hvordan skal vi her inne kunne si om det er greit eller ei? Vi vet jo ikke hvilke planer hun har!

Anonymkode: 7e16a...b85

• Liker 3
Skrevet

Nei. Hater å få uventa besøk midt i middag og leggetid.. Alt blir kaos og leggingen blir ødelagt, ender med overtrøtt unge og hylskriking. Jævli slitsomt, å ungen blir sliten dagen etter. 

Anonymkode: 2c381...001

• Liker 3
Skrevet

Jeg har ingenting i mot uanmeldte besøk. Men besøket må da tilpasse seg at vi kanskje lager eller spiser middag, eller at vi er på vei ut. Om vi i det hele tatt er hjemme.. 

Anonymkode: f6729...dcd

• Liker 4
Skrevet

Kommer da an på hva slags forhold dere har.. Forskjellig fra familie til familie dette.

I vår familie gjør vi ikke sånt, avtaler gjerne noen dager i forkant. Evt. gir beskjed noen timer før om det er snakk om dropp-in besøk.

Antar at du spør fordi du har gjort dette, og kanskje fått noen kommentarer på det?

• Liker 5
Skrevet

Det hadde vært helt greit her. Jeg er ikke glad i uanmeldt besøk, men søsteren min, hun kan ta turen innom når hun vil. Hun forventer ikke å bli vartet opp og hadde hjulpet til med det som trengs. Hun hadde også tålt å få beskjed om at det passer ikke. 

Anonymkode: 91be8...fe3

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Mine søsken, foreldre og tantebarn går inn og ut dørene her uten å avtale. Dette er vanlig i min familie. Passer det ikke så sier vi ifra om det, men vi er nære. Det handler heller ikke om å være på besøk i 3 timer og middag osv. vi stikker bare innom

hberandre 

Anonymkode: 86738...e31

• Liker 2
Skrevet

Spørs veldig. For noen er det greit, andre ikke. 
Her i hus er det kun min nærmeste venninne som kan komme på overraskelsesbesøk. Du burde jo vite om søsteren din liker slikt eller ikke. 

Anonymkode: 5e893...1f0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Anonymkode: dee31...ee1

Jeg hadde blitt kjempeglad for at du ville besøke meg og se babyen! Bare pass på å ikke ha høye forventninger til servering og service. Ta med noe å spise, tilby deg å sette på kaffen eller hjelpe til med noe annet, og ikke sitt i mange timer. 

Anonymkode: 2e10f...402

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...