Gå til innhold

Kjærsten på Nachspiel hos gammel elsker ?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Usikker_*
Skrevet

Er veldig intressert i å høre hva andre mener om denne episoden : Forige helg var kjærsten på byen og festet og hadde d gøy med venninegjengen sin, trodde nå jeg da hverrtfall :S

Så viser det seg at hun hadde møtt den gamle elskern sin på byen, så en del av jentene hadde dratt hjem til han på nachspiel. (Nesten helt greit for meg )

Men så drar alle venninen hjem, mens hun blir igjenn?!?!?( ikke greit i det HELE tatt ) Og jeg fikk ikke vite det av kjærsten, jeg fikk vite det av en av de andre jentene som forsnakket seg og sa de hadde vert på nachspiel hos en gammel kompis av kjæresten min! Når jeg spurte hun om det det kom det fram at det var en gammel elsker. Men hun sa det ikke skjedde noe som helst , og at det ikke var noe mer enn et nachspiel. Hun angret veldig og synes det var dårlig gjort og slik, men alikevel dro hun dit ? Det jeg mener er , er det ikke litt rart å dra på nach hos en gammel elsker når du har kjæreste ? Når man gjør noe slikt kan man vel ikke akkurat være veldig glad i kjærsten sin ?

Jeg tror ikke hun var utro, men alikavel synes jeg det er veldig vanskelig å forstå hva i alle dager hun tenkte på.

Dette tærer skikkelig på meg, vet liksom ikke helt hva jeg skal tolke ut av den hendelsen ?

Hadde været VELDIG hjelpsomt hvis noen kunne fortelle meg hva de mener of tror om saken.

Ps. sorry for langt og upresist innlegg, masse skrivefeil er det sikkert også, men Please help me out here<<<<<

Videoannonse
Annonse
Gjest Jalileh
Skrevet

Forstår deg godt jeg.

Var i en lignende sitasjon med min eks like før det ble slutt.

Jeg syns ikke det var greit nei!

Skrevet

Hadde du vært jente og hun mann, tror jeg nok ikke det hadde manglet på respons her inne. :ler:

Jeg synes sånne historier stinker.

Ser ikke for meg hvordan jeg kunne gjort noe sånt uten å føle mer dritdårlig etterpå.

Ser helller ikke for meg hvordan eller hvorfor hun kunne gjøre det hvis ikke de gamle følelsene var potensielle for oppvarming.

Helt enig med deg. Ikke greit i det hele tatt!

Skrevet

Man har ikke noe å gjøre alene med en ex uansett, spør du meg.

Skrevet

Det er forskjell på gammel elsker og gammel elsker.

Jeg har en kompis, som jeg for syv år siden hadde en liten fling med. Både før og etter flingen har vi bare vært venner. Noen ville kanskje vært dumme nok til å omtale oss som gamle elskere, men jeg tenker i hvert fall ikke på sex når jeg ser han.

Har en annen gammel kjæreste som nå bare er kompis. Vi har vært på ferier sammen osv. Han er ikke for meg noen gammel elsker, men en kompis.

Skrevet

Jeg hadde tatt det opp med damen hvis jeg var deg, si hvordan du opplever dette og hva det gjør med deg. Uansett hvor uskyldig det var, dårlig gjort synes jeg.

Skrevet

Jeg skjønner godt at du ikke liker dette - og jeg syns at kjæresten din bør ha forståelse for det.

Ikke vet jeg hvorfor hun ble igjen alene hos ex'n, men det kan jo ha vært helt uskyldig og at de hadde det moro sammen og mye å snakke om siden de er gamle bekjente.

Du bør la henne vite hva du føler! :)

Skrevet (endret)

Jeg syns hun burde hatt gangsyn nok til å skjønne at hun burde dratt sammen med venninnene sine når de gikk....

Jeg hadde spurt henne hva det var hun måtte snakke med han om som var så fryktelig viktig at hun ikke kunne ta det mens venninne var der....

Endret av Shagya
Skrevet

Jeg er fullstendig enig med deg, trådstarter, dette er ikke greit!!

Skrevet

Jeg ser ikke noe galt i å være på nachspiel hos en gammel elsker, det har jeg vært på flere ganger selv. Da jeg er fortsatt er venner med de felste av mine exer.

Men det jeg reagerer på er at hun ikke fortalte det til deg når hun kom hjem, dette tyder på at hun selv ikke syntes det hun gjorde var helt greit. Så jeg ville nok tatt en seriøs prat med henne for å høre hvorfor hun ikke sa noe selv, og kanskje lage noen avtaler om å være ærlige i fremtiden.

Lykke til :klem:

Skrevet

Synes ikke det høres veldig greit ut, nei. Hun kunne gått samtidig med venninnene og hun burde fortalt deg at hun hadde vært der. Det har noe med ærlighet å gjøre....

Skrevet
Jeg ser ikke noe galt i å være på nachspiel hos en gammel elsker, det har jeg vært på flere ganger selv. Da jeg er fortsatt er venner med de felste av mine exer.

Men det jeg reagerer på er at hun ikke fortalte det til deg når hun kom hjem, dette tyder på at hun selv ikke syntes det hun gjorde var helt greit. Så jeg ville nok tatt en seriøs prat med henne for å høre hvorfor hun ikke sa noe selv, og kanskje lage noen avtaler om å være ærlige i fremtiden.

Lykke til :klem:

Enig i dette, jeg. Selv har jeg ikke kontakt med noen gamle flammer, men i sommer (høst?) var jeg med en venninne på tur til en gamlekjæreste av henne. Hun har samboer som også er en venn av meg. Det var både fest og overnatting, men selvsagt visste samboern hennes om dette på forhånd. Jeg har ingen grunn til å tro at noe skjedde.

Om jeg hadde overnattet/blitt igjen alene med en tidligere elsker vet jeg at samboern min ikke hadde hatt noe å bekymre seg for, men samtidig ville jeg jo fortalt han hvor jeg hadde vært, ikke latt som ingenting. Jeg synes også man skal snakke om sånt (helst på forhånd) så man vet hva den andre synes, og er sikre på at man er enige om grensene.

Skrevet

Jeg hadde ikke slått opp pga det, men jeg hadde blirr veldig hissig ja. Det er ikke greit

Skrevet
Man har ikke noe å gjøre alene med en ex uansett, spør du meg.

Det er vel å dra det litt langt syns jeg. Hu i svingen er god venn med ex'n sin og jeg har også blitt ganske godt kjent med han. Han er en hyggelig fyr. De jobber også på samme sted. Skulle jeg liksom slå meg vrang fordi hun treffer han av og til når jeg ikke er til stedet?

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Men det jeg reagerer på er at hun ikke fortalte det til deg når hun kom hjem, dette tyder på at hun selv ikke syntes det hun gjorde var helt greit.

Dette er akkurat det jeg mener om saken også.

Skrevet

Jeg har et par gamle elskere som jeg nesten kan glemme har vært elskere. Sexen har ikke vært noe spesielt å huske og vi har hatt et kameratskap både før og etter elsker-perioden slik at den bare blir en parantes. Jeg tenker ikke på dem som eks-elskere og kunne godt ha gått på nachspiel til dem. Men nå skal jeg begynne å tenke på dem som eks-elskere for å unngå misforståelser.

Skrevet
Synes ikke det høres veldig greit ut, nei. Hun kunne gått samtidig med venninnene og hun burde fortalt deg at hun hadde vært der. Det har noe med ærlighet å gjøre....

:enig:

Gjest Gjest_Usikker_*
Skrevet

Ville bare si tusentakk for responsen! Og til vedkommende som sa at jeg skulle ta det opp med kjærsten , så har gjordt det forlengst! Problemet mitt er at jeg er fryktelig glad i hun :S Men jeg vet ikke om jeg vil være sammen med noen som kan gjøre slikt, hun sa selv at hun hadde reagert veldig på det hvis jeg hadde gjordt det samme . Derfor kan jeg bare ikke forstå at hun kunne finne på slikt, jeg hadde aldrig gjordt noe mot kjæresten min jeg ikke hadde likt at hun gjorde mot meg :S:S:S

Jeg vet at hadde jeg gjord noe slikt hadde ikke jeg hatt riktige føleser for kjærsten min.....

Grunnen til at jeg la inn et innlegg her er vel for å få kastet litt lys på det her fra en dames synsvinkel. la oss si at du var kjæresten min i denne fantastisk fine fortellingen , hva kan du da fortelle meg om dine føleser for meg ? ? ?De er vel hverfall ikke slik føleser for en kjæreste skal<?

Skjønner at det ikke er vidre spennende å hjelpe meg med disse spørsmålene siden jeg er mann , men det faktisk veldig viktig for meg å forstå hva som får noen til å gjøre slik! Slik jeg ser det så er den eneste grunnen at man veldig betatt av en person , eller ikke er så veldig begeister for kjærsten sin , kanskje tom. begge deler :tristbla: Uansett alternativ ser ikke jeg veldig posetivt på saken. Hadde vært fint om noen kunne komme med noen andre allternativ!

Uansett........Tusentakk for de svarene jeg har fått : )

Skrevet

Jeg tror egentlig man kan ha "riktige" følelser for kjæresten selv om man gjør noe sånt. Nå vet jeg ikke hvor gamle dere er eller hvordan dere er som personer, men jeg kan si for min egen del at jeg ser på meg selv som en både trofast og nokså voksen person (nåh - slutten av tjueåra, endelig ferdig med studentlivet).

Problemstillingen dere har vært borti har jeg ikke akkurat opplevd, men jeg er ganske sikker på at jeg, ute på byen og bekymringsløs og glad, kunne blitt med en eks (i en eller annen kategori) på nachspiel, og kanskje ikke tenkt meg om når de andre hadde gått - at jeg også "burde" gått. I mitt tilfelle, om så skulle skjedd, så vet jeg at jeg ikke har følelser for noen av mine forhenværende, og jeg vet at jeg ikke ville gjort noe (kyssing, klining osv). Jeg ville nok helt sikkert fortalt til kjæresten min dagen etter hvor jeg hadde vært, men om jeg hadde vært litt mer pysete og redd for hans reaksjon, og for all del om jeg ikke var helt sikker på om jeg hadde tråkket på en grense, ville jeg kanskje kvidd meg for å si noe med en gang... Dumt, men ikke for å være slem, håper jeg.

Hm. Hvor skulle jeg hen med dette...? Jo - at man (noen) KAN komme til å gjøre noe liknende, uten at det egentlig har noe med følelsene for kjæresten å gjøre. Det kan ha med umodenhet å gjøre, dog.

Skrevet

Ja, det der er ikke lett. Hun hadde vell drukket en del? Og dermed ikke tenkt så mye fornuft? Vet det ikke er en unnskyldning, men hun gjorde jo ikke noe annet enn å prate med han. Vi jenter er litt sånn- liker å se igjen gamle kjente og noen ganger også kjærester, uten at det betyr at hun ikke har de ordentlige følelsene for deg.

Synes du skal ta det med ro jeg. Men fortelle henne at du ikke liker det, så tror jeg nok hun holder seg unna det hun gjorde i fremtiden :)

Elsker hun deg virkelig, så gjør hun alt for at du ikke skal bli lei deg, hvis du forteller henne at du synes hun har gått over streken..

Det ordner seg nok :)

Og tenkt,- det KUNNE vært et verre problem enn som så :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...