AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #1 Skrevet 14. september 2023 Jeg fikk en skriftlig ordrebekreftelse på vaskehjelp til hjemmet. Her stod det antall timer og pris. Da fakturaen kom var det lagt på en ekstra time. Det er snakk om en økning på 33% av opprinnelig avtalt pris. Da jeg påpekte dette fikk jeg et noe frekt svar med at renholderen hadde brukt lengre tid, og at det derfor hadde blitt fakturert for mer. Det skal sies at renholder på forhånd ble informert om antall timer som det ble betalt for og i tillegg med beskjed om fra oss om «vask det du rekker på den tida». Kan et firma bare ta seg denne friheten? Renholder burde jo heller avsluttet arbeidet innenfor avtalt tid. Noen som er god på jussen her? Anonymkode: 8f16d...1e6
Tatja Skrevet 14. september 2023 #2 Skrevet 14. september 2023 Jeg organiserer og fakturerer renhold i et større firma. De fleste kunder får en timepris og betaler for de timene renholder bruker. Vi har noen kunder som setter grensa på feks 2 timer. Da skal renholder gjøre det hun rekker på den tiden, gjerne etter en prioritert liste over hva kunden anser som viktigst. I de tilfeller vi ser at vi ikke rekker renholdet på den tiden kunden setter, så sier vi opp avtalen i stedet for å fakturere mer. En avtale er en avtale. 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #3 Skrevet 14. september 2023 Jeg tenker at renholder har forsøkt å være grei, eller fordi de misforstod deg elker har glemt seg, og at dersom du ikke betaler kan det gå ut over dem. Derfor ville jeg betalt den ekstra timen men vært super tydelig på at neste gang betaler du for x timer og du må reduserer området de skal vaske og si i fra at de dropper rom a b og c. Anonymkode: be337...69e
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #4 Skrevet 14. september 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg tenker at renholder har forsøkt å være grei, eller fordi de misforstod deg elker har glemt seg, og at dersom du ikke betaler kan det gå ut over dem. Derfor ville jeg betalt den ekstra timen men vært super tydelig på at neste gang betaler du for x timer og du må reduserer området de skal vaske og si i fra at de dropper rom a b og c. Anonymkode: be337...69e Det er på grunn av slike som deg at de driver på med denne typen forretning. Som over her sier: En avtale er en avtale. TS presiserte også overfor renholder 'reglene'. Anonymkode: 5e06f...602 4 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #5 Skrevet 14. september 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg tenker at renholder har forsøkt å være grei, eller fordi de misforstod deg elker har glemt seg, og at dersom du ikke betaler kan det gå ut over dem. Derfor ville jeg betalt den ekstra timen men vært super tydelig på at neste gang betaler du for x timer og du må reduserer området de skal vaske og si i fra at de dropper rom a b og c. Anonymkode: be337...69e Hvorfor skal TS betale for at de har misforstått eller glemt seg? Det er ikke så vanskelig å forstå "gjør så mye du kan på to timer, avtale?". Anonymkode: 07ad9...c73 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #6 Skrevet 14. september 2023 Vis til ordrebekreftelsen og be om en faktura i henhold til den. Står det timepris/estimert tid? Eller 2 timer vask kroner 1000kr/t? Hvilken kontraktstandard er det referert til? Anonymkode: 77b3a...3f3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #7 Skrevet 14. september 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Vis til ordrebekreftelsen og be om en faktura i henhold til den. Står det timepris/estimert tid? Eller 2 timer vask kroner 1000kr/t? Hvilken kontraktstandard er det referert til? Anonymkode: 77b3a...3f3 Var dette jeg gjorde. La ved den skriftlige ordren. Da fikk jeg et ganske spydig svar tilbake med blant annet setningen «Mener du at renholderne bare skulle dratt etter 50 min uten å bli ferdig?» Kjenner dette provoserer meg kraftig…. TS Anonymkode: 8f16d...1e6
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #8 Skrevet 14. september 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Var dette jeg gjorde. La ved den skriftlige ordren. Da fikk jeg et ganske spydig svar tilbake med blant annet setningen «Mener du at renholderne bare skulle dratt etter 50 min uten å bli ferdig?» Kjenner dette provoserer meg kraftig…. TS Anonymkode: 8f16d...1e6 Til det hadde jeg svart "ja, det er i henhold til avtalen, så selvfølgelig er dette noe jeg forventer". Høres særdeles useriøst ut! Anonymkode: 07ad9...c73 4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #9 Skrevet 14. september 2023 Just now, AnonymBruker said: Til det hadde jeg svart "ja, det er i henhold til avtalen, så selvfølgelig er dette noe jeg forventer". Høres særdeles useriøst ut! Anonymkode: 07ad9...c73 Som tilleggsopplysning hadde jeg lagt til at en time er en 60 minutter, sånn bare for gøy Særlig om de ikke har lagt inn kjøring som en del av prisen. Anonymkode: 07ad9...c73
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #10 Skrevet 14. september 2023 Tatja skrev (5 timer siden): Jeg organiserer og fakturerer renhold i et større firma. De fleste kunder får en timepris og betaler for de timene renholder bruker. Vi har noen kunder som setter grensa på feks 2 timer. Da skal renholder gjøre det hun rekker på den tiden, gjerne etter en prioritert liste over hva kunden anser som viktigst. I de tilfeller vi ser at vi ikke rekker renholdet på den tiden kunden setter, så sier vi opp avtalen i stedet for å fakturere mer. En avtale er en avtale. Nå jobber folk i forskjellig tempo. Anonymkode: 364ce...f65
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #11 Skrevet 14. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Var dette jeg gjorde. La ved den skriftlige ordren. Da fikk jeg et ganske spydig svar tilbake med blant annet setningen «Mener du at renholderne bare skulle dratt etter 50 min uten å bli ferdig?» Kjenner dette provoserer meg kraftig…. TS Anonymkode: 8f16d...1e6 Betal ihht avtale og ikke bruk de igjen. Svar: Ja, renholderen skulle dratt da x timer var unnagjort, slik vi avtale og som vedkommende var informert om. Anonymkode: 5e06f...602 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #12 Skrevet 14. september 2023 Bestilte du seriøst noen til å vaske 50min??? Ikke rart de ikke rakk over. Men sånn ellers så mener jeg at en avtale er en avtale og du bør betale for det som var avtalt. Anonymkode: b02d9...51f
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #13 Skrevet 14. september 2023 Vi bestilte 2 timer vask inklusivt ti minutter kjøretid. Det var to renholdere som var her. Så de regner 1 time per renholder. Derfor snakk om de 50 minuttene. TS Anonymkode: 8f16d...1e6 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #14 Skrevet 15. september 2023 Man rekker jo mye på 100 minutter. Ville nektet å betale for annet enn avtalt og så slutter å bruke dem. Anonymkode: 13cbe...504
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå