AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #1 Skrevet 14. september 2023 Jeg ser «ofte» at gravide drikker energidrikk og nyter det. Jeg har hørt det kan gi større risiko for SA, stemmer det? Ingen kritikk mot de som drikker det. Men hva er grensa på koffein hver dag? Anonymkode: 3aa5a...ac4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #2 Skrevet 14. september 2023 Anbefalt å holde seg under 200mg koffein daglig. Anonymkode: cee47...677
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #3 Skrevet 14. september 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Anbefalt å holde seg under 200mg koffein daglig. Anonymkode: cee47...677 Så det er mulig å drikke en liten en på 32mg pr 100ml?😊 greit å vite da. Anonymkode: 3aa5a...ac4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #4 Skrevet 14. september 2023 Jaja, men jeg ville aldri drukket energidrikke gravid, det er jo mye annet rart i det. Ta heller en kopp kaffe. Anonymkode: 094da...f2f
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #5 Skrevet 14. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jaja, men jeg ville aldri drukket energidrikke gravid, det er jo mye annet rart i det. Ta heller en kopp kaffe. Anonymkode: 094da...f2f Tror det er det beste. 😊 men takk for svar. Anonymkode: 3aa5a...ac4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #6 Skrevet 14. september 2023 Da jeg gikk gravid (12 år siden) fikk jeg beskjed om at det var bedre at jeg drakk en energidrikk daglig enn 3-4 kopper kaffe som mange gravide drikker Anonymkode: e61c7...725 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #7 Skrevet 14. september 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Da jeg gikk gravid (12 år siden) fikk jeg beskjed om at det var bedre at jeg drakk en energidrikk daglig enn 3-4 kopper kaffe som mange gravide drikker Anonymkode: e61c7...725 Alt er relativt. Bedre å drikke en kopp kaffe enn en boks redbull 😂 Anonymkode: 094da...f2f 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #8 Skrevet 14. september 2023 En boks energidrikk gir ikke større risiko for SA. Høyt koffeininntak kan vel føre til små barn? Anonymkode: f1f97...987
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #9 Skrevet 14. september 2023 Gravide lever sjelden på vann og kaffe. Drikker du saft, juice, kaffe, brus ect, ksn du drikke energidrikk også. Det sier seg selv. Anonymkode: e4e92...5bd 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #10 Skrevet 14. september 2023 «Koffein kan påvirke barnet når du er gravid. Koffein kan øke risikoen for spontanabort og risikoen for veksthemming av fosteret. Du bør derfor være forsiktig med kaffe, te og andre drikker som inneholder koffein, som cola og energidrikk. Drikk maksimum én til to kopper kaffe eller tre til fire kopper svart te per dag.» Dette kan oversettes til: De vet ikke hvor farlig det er, men de vet det kan føre til uheldige utfall. At de anbefaler MAKS 1-2 kopper kaffe sier sitt. Jeg ville holdt meg unna så godt det lar seg gjøre. Anonymkode: 780f7...61d
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #11 Skrevet 14. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): «Koffein kan påvirke barnet når du er gravid. Koffein kan øke risikoen for spontanabort og risikoen for veksthemming av fosteret. Du bør derfor være forsiktig med kaffe, te og andre drikker som inneholder koffein, som cola og energidrikk. Drikk maksimum én til to kopper kaffe eller tre til fire kopper svart te per dag.» Dette kan oversettes til: De vet ikke hvor farlig det er, men de vet det kan føre til uheldige utfall. At de anbefaler MAKS 1-2 kopper kaffe sier sitt. Jeg ville holdt meg unna så godt det lar seg gjøre. Anonymkode: 780f7...61d Det finnes mange energi drikker som har lite koffein i. Alt handler om hva man velger å gjøre. Men drikker man ikke kaffe i det hele, men energidrikk, så kan man like gjerne fortsette med det som dem som fortsetter med kaffe.. Anonymkode: f21bf...d33 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #12 Skrevet 14. september 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: «Koffein kan påvirke barnet når du er gravid. Koffein kan øke risikoen for spontanabort og risikoen for veksthemming av fosteret. Du bør derfor være forsiktig med kaffe, te og andre drikker som inneholder koffein, som cola og energidrikk. Drikk maksimum én til to kopper kaffe eller tre til fire kopper svart te per dag.» Dette kan oversettes til: De vet ikke hvor farlig det er, men de vet det kan føre til uheldige utfall. At de anbefaler MAKS 1-2 kopper kaffe sier sitt. Jeg ville holdt meg unna så godt det lar seg gjøre. Anonymkode: 780f7...61d Trodde det nylig ble gjort en studie der de konkluderte med at det ikke økte risiko for SA? (Det med veksthemming sa de ikke noe om da tror ikke det var en del av studien) Anonymkode: f1f97...987 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #13 Skrevet 14. september 2023 Drakk noen bokser i uka som gravid, men prøvde å holde meg under 200 mg per dag totalt. Baby ble født I uke 37 og var 3,7 kg så absolutt ikke lite barn🙈 Anonymkode: 9d5d5...63e 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #14 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Trodde det nylig ble gjort en studie der de konkluderte med at det ikke økte risiko for SA? (Det med veksthemming sa de ikke noe om da tror ikke det var en del av studien) Anonymkode: f1f97...987 Hvor er den studien? Dette er nhi, og de burde da være oppdaterte på sine opplysninger. Anonymkode: 780f7...61d
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #15 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Trodde det nylig ble gjort en studie der de konkluderte med at det ikke økte risiko for SA? (Det med veksthemming sa de ikke noe om da tror ikke det var en del av studien) Anonymkode: f1f97...987 Jeg så forresten den studien der de konkluderte med at det «trolig» ikke er farlig. De skriver trolig, fordi de ikke vet. Er det en risiko man vil ta? Anonymkode: 780f7...61d
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #16 Skrevet 15. september 2023 Drakk en liten redbull uten sukker omentrent daglig under hele graviditeten😂 men drikker ikke kaffe Anonymkode: 823df...239
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #17 Skrevet 15. september 2023 Så mye sukker er skadelig for kroppen. Anonymkode: 134d1...420
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #18 Skrevet 15. september 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg så forresten den studien der de konkluderte med at det «trolig» ikke er farlig. De skriver trolig, fordi de ikke vet. Er det en risiko man vil ta? Anonymkode: 780f7...61d Nei jeg holdt meg under anbefalt dose koffein per dag, drakk mindre koffein enn alle gravide jeg kjenner så jeg var jo såkalt "hysterisk" for tenkte jeg skulle være føre var Men en energidrikk har mindre koffein enn 1-2 kaffekopper som nhi sier at man skal begrense seg til så det hendte jeg drakk en energidrikk istedet for 1 kopp kaffe. TS du må se på totalt koffeininnhold. Jeg prøvde å finne info om de andre tingene i energidrikker enn koffein men fant kun en del amerikansk info om ginseng-ekstrakt som er i Monster. Noen studier var veldig negative til det og frarådet sterkt til gravide og ammende pga det kunne gi hjerteforstyrrelser og slikt, mens andre mente det var ufarlig (jeg har ikke spart på linker til dette beklager). Spurte legen min i Norge som ikke fant noe norsk info om det, men droppet Monster etter det for sikkerhets skyld. Tror ikke andre energidrikker har dette. Anonymkode: f1f97...987
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #19 Skrevet 15. september 2023 57 minutter siden, AnonymBruker said: Så mye sukker er skadelig for kroppen. Anonymkode: 134d1...420 Sukker????????????????????????????????????? Anonymkode: 7edc0...12b
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #20 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Så mye sukker er skadelig for kroppen. Anonymkode: 134d1...420 Er farlig å krysse en bil vei også... 🙈 Anonymkode: f21bf...d33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå