AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #1 Skrevet 14. september 2023 Dere som har gitt pakkekalender til barna, når begynte dere med det? Syntes barna det var gøy? Skjønte de det eller ble de lei seg over at de ikke fikk pakke opp flere gaver med en gang? Tok dere eventuelt frem bare en pakke om dagen? Vurderte å pakke inn noe til en som blir 2 i januar. Hen liker å pakke opp gaver eller iallfall om ting ligger oppi små poser så tenker kanskje det kunne vært gøy å pakke inn noe som jeg uannsett tenker kjøpe og som kan deles opp litt (feks lekemat eller klosser). Har selv vokst opp med pakkekalender og synes det er koslig og har lyst til å lage det til eget barn også bare vet ikke om hen er for liten ennå Anonymkode: d5d11...a78
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #2 Skrevet 14. september 2023 Tror han var 3 eller 4. Hadde tenkt å drøye det så lenge som mulig, men så var det en ansatt i barnehagen som spurte noe sånt som "du gleder deg vel til å åpne gaver hver eneste dag frem til jul?", og dermed var forventningen et faktum. Måtte bare hive meg rundt og ordne noe, gikk bra det. Nå er han 15 og er ferdig med de kalender-greiene, heldigvis. Anonymkode: c41e4...05b
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #3 Skrevet 14. september 2023 Hjemmelaget Lego-kalender fra 7 år. Anonymkode: 345e7...1a3 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #4 Skrevet 14. september 2023 Har fortsatt ikke startet med pakkekalender, barna mine er tenåringer. Tror igrunn ikke det går an å begynne «for sent» med akkurat det. Vær grei med deg selv og kjøp en sjokoladekalender eller ferdig lego-kalender, eller begge deler. Så slipper du bruke hele november på å lete etter 24/48/72 bittesmå personlig valgte saker som må pakkes inn individuelt i minst 20år. For når du er ferdig med det kan du gå rett videre og kjøpe alle de andre gavene. Anonymkode: 76eb1...3f2 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #5 Skrevet 14. september 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Har fortsatt ikke startet med pakkekalender, barna mine er tenåringer. Tror igrunn ikke det går an å begynne «for sent» med akkurat det. Vær grei med deg selv og kjøp en sjokoladekalender eller ferdig lego-kalender, eller begge deler. Så slipper du bruke hele november på å lete etter 24/48/72 bittesmå personlig valgte saker som må pakkes inn individuelt i minst 20år. For når du er ferdig med det kan du gå rett videre og kjøpe alle de andre gavene. Anonymkode: 76eb1...3f2 Jeg har allerede frivillig byttet kalender med en voksen venninne flere år, så jeg synes jo det er gøy og koslig mer enn stress ellers hadde jeg jo ikke vurdert å gjøre det for barnet allerede Tenkte jo uannsett å gjøre det ganske enkelt ved å kjøpe noe som allerede kommer i flere deler og derfor blir mange pakker. Istedet for å gi det som 1-2 pakker på julaften for da får barnet så mye annet fra besteforeldrene og sånn uannsett. (Det blir også enebarn jeg kan ikke fysisk få flere barn av div grunner, så blir aldri 72 gaver å kjøpe hehe) Lurte egentlig mest på hva barna selv syntes om konseptet og når de forsto og hadde glede av det Anonymkode: d5d11...a78
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #6 Skrevet 14. september 2023 I den alderen der hadde jeg presentert en pakke per dag. Sånn at barnet ikke ser en masse gaver som det ikke får åpnet. En annen ting er at det kan være lurt å tenke på når barnet skal få kalendergaven. Kanskje er det mer ideelt for dere at gaven blir åpnet etter middag hvis dere har det travelt på morgenen? Det er noe å tenke på. Anonymkode: b63bc...074 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #7 Skrevet 14. september 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: I den alderen der hadde jeg presentert en pakke per dag. Sånn at barnet ikke ser en masse gaver som det ikke får åpnet. En annen ting er at det kan være lurt å tenke på når barnet skal få kalendergaven. Kanskje er det mer ideelt for dere at gaven blir åpnet etter middag hvis dere har det travelt på morgenen? Det er noe å tenke på. Anonymkode: b63bc...074 Det første var lurt, tenkte også at det må nok gjøres sånn om jeg gjør det Barnet står opp grytidlig og vi startet i barnehagen forrige måned så vi leverer ikke så tidlig, ergo har vi ganske god tid på morningen akkurat nå 😄 Mulig vi leverer tidligere i desember da. Men ellers er det jo sant at det ikke må åpnes om morningen at man kan ta det når man har best tid Anonymkode: d5d11...a78
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #8 Skrevet 15. september 2023 16 mnd, helt perfekt. Har det fortsatt som 17 åring Anonymkode: 3dd6e...516
Ny Bruker Skrevet 15. september 2023 #9 Skrevet 15. september 2023 Mine er 4 og 6 år. Har ikke hatt pakkekalender tidligere. Ingen planer om det i år heller. De trives med sjokolade eller legokalenderen.
Ullvott Skrevet 15. september 2023 #10 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Tror han var 3 eller 4. Hadde tenkt å drøye det så lenge som mulig, men så var det en ansatt i barnehagen som spurte noe sånt som "du gleder deg vel til å åpne gaver hver eneste dag frem til jul?", og dermed var forventningen et faktum. Måtte bare hive meg rundt og ordne noe, gikk bra det. Nå er han 15 og er ferdig med de kalender-greiene, heldigvis. Anonymkode: c41e4...05b Herregud, for et blåst nepeskrell av en barnehageansatt! Vedkommende må da vel forstå at ikke alle gjør alt klin likt i alle hjem? 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #11 Skrevet 15. september 2023 Førstemann var 2 år og det var kanskje litt tidlig. Han likte best sjokoladen som var på noen av gavene Ett år fikk de den kuleste gaven første dag, og ble skikkelig skuffet neste dag. Et år likte de alt utenom sjokoladen som de hadde elsket året før 😅 Etter 6 år med pakker blir det nok kalender fra en eller annen godteprodusent i år. Anonymkode: ad206...ad1 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #12 Skrevet 16. september 2023 Takk for svar 😊 Anonymkode: d5d11...a78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå