Gå til innhold

Matbudsjett ved 50/50

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å sette opp budsjett etter samlivsbrudd. Vi skal ha barna 50/50. Har to tenåringer og en litt yngre. Hva vil dere anslå som normalt forbruk på mat når jeg er alene to uker i mnd, og vi er fire i to uker?

Anonymkode: e8908...e86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer litt an på om tenåringene er jenter eller gutter. Vet av egen erfaring at gutter i voksealderen spiser mye mat. Jeg tror du kommer godt i mål med ca. 9.000 pr mnd., men da er det ikke rom for take away mat.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
10 minutter siden, Pillarguri said:

Kommer litt an på om tenåringene er jenter eller gutter. Vet av egen erfaring at gutter i voksealderen spiser mye mat. Jeg tror du kommer godt i mål med ca. 9.000 pr mnd., men da er det ikke rom for take away mat.

Takk! En gutt og en jente. De er ikke så storspiste, men er glad i typ iskaffe, YT osv som koster litt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Takk! En gutt og en jente. De er ikke så storspiste, men er glad i typ iskaffe, YT osv som koster litt. 

Coop har kommet med iskaffe på eget merke. Har prøvd den, og synes den er kjempegod. Mye billigere enn originalproduktet.

Skrevet
35 minutter siden, Pillarguri said:

Coop har kommet med iskaffe på eget merke. Har prøvd den, og synes den er kjempegod. Mye billigere enn originalproduktet.

Takk for tips!

Skrevet

Det kommer jo litt an på dine matvaner også. Jeg er alene 1 uke om gangen regelmessig da mannen pendler innimellom. De ukene spiser jeg rester, brød fra fryseren, tømmer lagrene med mat som ellers hadde blitt liggende etc. Altså bruker jeg ofte ikke en krone i matbutikk de ukene. Hvis man i stedet unner seg take-away og kjøper lunsj på jobben etc hadde matbudsjettet økt betraktelig. 

Anonymkode: 0ef5d...4a9

• Liker 1
Skrevet

Alt fra 7 000 til 10 000 vil jeg tenke. Det dyreste er vel å sørge for at gutten får i seg nok proteiner, ellers er det veldig individuelt. 

Anonymkode: 6a26b...382

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det kommer jo litt an på dine matvaner også. Jeg er alene 1 uke om gangen regelmessig da mannen pendler innimellom. De ukene spiser jeg rester, brød fra fryseren, tømmer lagrene med mat som ellers hadde blitt liggende etc. Altså bruker jeg ofte ikke en krone i matbutikk de ukene. Hvis man i stedet unner seg take-away og kjøper lunsj på jobben etc hadde matbudsjettet økt betraktelig. 

Anonymkode: 0ef5d...4a9

Ser for meg at det blir «billiguker» når jeg er alene, ja. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg holder på å sette opp budsjett etter samlivsbrudd. Vi skal ha barna 50/50. Har to tenåringer og en litt yngre. Hva vil dere anslå som normalt forbruk på mat når jeg er alene to uker i mnd, og vi er fire i to uker?

Bruk sifo sitt og trekk fra litt? 

Anonymkode: 21c19...a2a

Skrevet
Pillarguri skrev (4 timer siden):

9000 i måneden?!

vi er 2 voksne og ei jente på 15 år som bor her fast. 
så 4 barn på 3, 7, 9 og 13 år som bor her 50%. 

vi setter av 11 000kr i måneden til mat

Skrevet

Sjekk matbudsjett ifht SIFO:legg inn med kun deg og noter deg beløpet, legg så inn med deg+barna og regn gjennomsnittet av de to variantene. Da får du en pekepinn. Så må du bare erfare etterhvert og evt justere. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...