AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #1 Skrevet 14. september 2023 Er det noen her som vet om en fødsel video hvor alt vises? 🙂 Jeg ønsker å være godt forbredt til fødsel, og har så lyst til å se nøyaktig hva som skjer når ungen kommer ut. Men jeg klarer ikke å finne noen andre videoer en der man ser låret til moren og plutselig kommer en baby på brystet. Jeg vil se alt 🙈 Anonymkode: 05206...d09
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #2 Skrevet 14. september 2023 Hvis du bruker instagram så finnes utallige slike videoer og bilder hos kontoer som badassmotherbirther og evarosebirth. Anonymkode: 9f14f...49e 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #3 Skrevet 14. september 2023 Jeg venter utålmodig på fødsel selv, og bruker hver kveld på å se på fødevideoer på youtube🙈😂 De fleste er amerikanere, og fødslene er som regel utrolig institusjonaliserte, sørgelig nok. Selv når jeg søker på «natural birth» eller «unmedicated birth» så ligger ofte kvinnen på rygg i en smal sykehusseng konlet til mange måleaparater og med leger som putter fingrene borti underlivet hennes. Men hvis du søker på litt mer «hippieversjoner» så finner du fødsler som ligner mer på de som vanligvis foregår på norske sykehus. Søk feks på «unassisted birth», «freebirth», «unmedicated homebirth» ol. Man skulle jo tro at «unassisted birth» betydde at man fødte alene, men det er gjerne med ti jordmødre tilstede som stadig vekk deltar (jordmor er visst litt mindre vanlig der, de bruker som oftest leger), mange voksne som holder med selskap, osv. Man må nesten bare se på litt forskjellige og være bevisst på hva man kunne tenke seg selv om hva man er skeptisk til. Feks har mange av de som føder hjemme med seg selv små barn på fødselen, til og med oppi bassenget(!). Jeg er mest interessert i å se på det rent tekniske som skjer jeg også. Anonymkode: 0914f...49d
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #4 Skrevet 14. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg venter utålmodig på fødsel selv, og bruker hver kveld på å se på fødevideoer på youtube🙈😂 De fleste er amerikanere, og fødslene er som regel utrolig institusjonaliserte, sørgelig nok. Selv når jeg søker på «natural birth» eller «unmedicated birth» så ligger ofte kvinnen på rygg i en smal sykehusseng konlet til mange måleaparater og med leger som putter fingrene borti underlivet hennes. Men hvis du søker på litt mer «hippieversjoner» så finner du fødsler som ligner mer på de som vanligvis foregår på norske sykehus. Søk feks på «unassisted birth», «freebirth», «unmedicated homebirth» ol. Man skulle jo tro at «unassisted birth» betydde at man fødte alene, men det er gjerne med ti jordmødre tilstede som stadig vekk deltar (jordmor er visst litt mindre vanlig der, de bruker som oftest leger), mange voksne som holder med selskap, osv. Man må nesten bare se på litt forskjellige og være bevisst på hva man kunne tenke seg selv om hva man er skeptisk til. Feks har mange av de som føder hjemme med seg selv små barn på fødselen, til og med oppi bassenget(!). Jeg er mest interessert i å se på det rent tekniske som skjer jeg også. Anonymkode: 0914f...49d *to jordmødre😅 Anonymkode: 0914f...49d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå