AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #1 Skrevet 14. september 2023 Sikkert veldig forskjellig. Men hvor mye kontakt har slekta di med slekta hans/hennes? Jeg har jo vokst opp med at ingen på morsiden hadde kontakt med farsiden min, utenom mamma, annet enn bursdager/dåp/konfirmasjoner/bryllup. Hvordan er dette hos dere? Hva er "vanlig"? Anonymkode: b3927...bb7
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #3 Skrevet 14. september 2023 Ingen. akkurat som det du beskriver. Og jeg er vokst opp med det samme. Og det er vel det som er naturlig, og vanligst, er det ikke? Med mindre man bor på svært små steder, der det blir til at man har kontakt av naturlige grunner, eller noen oppdager at de har svært god kjemi. En familie har som oftest egen omgangskrets og nok med sitt. Det er noe med hva man har tid og overskudd til. Anonymkode: 31f0d...8c5
Arkana Skrevet 14. september 2023 #4 Skrevet 14. september 2023 Ingen. Hans familie og min familie bor på hver sin kant av landet (og vi på en tredje) og de har ingenting til felles. De treffes kun når det er spesielle anledninger (bryllup, konfirmasjon osv). Jeg tror ikke de hadde hatt noe mer kontakt om de bodde i nærheten heller, nettopp fordi de er så pass ulike.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #5 Skrevet 14. september 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: Ingen. akkurat som det du beskriver. Og jeg er vokst opp med det samme. Og det er vel det som er naturlig, og vanligst, er det ikke? Med mindre man bor på svært små steder, der det blir til at man har kontakt av naturlige grunner, eller noen oppdager at de har svært god kjemi. En familie har som oftest egen omgangskrets og nok med sitt. Det er noe med hva man har tid og overskudd til. Anonymkode: 31f0d...8c5 Ja jeg trodde egentlig det, men ville vite om det er jeg som er på viddene her. Anonymkode: b3927...bb7
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #6 Skrevet 14. september 2023 Svært lite. De bor på samme sted (mens vi bor på andre kanten av landet), så de vet jo hvem de er og sånn. De er ikke omgangsvenner på noen måte, men kan kontakte hverandre hvis f.eks den ene skal kjøre til oss og den andre vil sende med noe. Eller hvis vi skal feire jul hos den ene, så leverer gjerne den andre julegavene der på forhånd. Vi kan også sende alle julegavene i én kasse med posten, og så sørger de for å fordele dem seg imellom. Dersom de treffes tilfeldig, så slår de av en høflig prat. Anonymkode: b7462...3e3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #7 Skrevet 14. september 2023 De har kontakt gjennom oss, og ikke noe mer. Mannens foreldre har hatt med seg min svigerinnes foreldre på hyttetur o.l. innimellom, så de har noe mer kontakt den veien. Men der har «barna» (altså min svoger og svigerinne) vært kjærester siden de var ungdommer. De har vært sammen i snart 25 år, og fra de var så unge at foreldrene i starten måtte kjøre dem til og fra når de skulle besøke hverandre. Anonymkode: a3e23...9f0
°Rozárka° Skrevet 14. september 2023 #8 Skrevet 14. september 2023 De bor ikke på samme sted, og de har ikke kontakt til vanlig. Jeg vet hans mor sendte julekort til mine foreldre ett år. De prates hvis de møtes hos oss, men det er tilfeldig fordi svigers bor like ved.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå