Gå til innhold

Frelsesarmeen deler ut man, samboer vil ha gratis mat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har det klikket litt for meg. Jeg er samboer med en mann (guttunge) på 35 år. Generelt så er vi dritt lei hverandre, og jeg synes det er vanskelig å se så mye positivt rundt det her (mange år bak oss, men kanskje vi nå har vokst fra hverandre..🫡). Uansett, hverdagslige ting kan jeg ha forståelse for at vi begge to må jobbe med.. MEN, nå er jeg lite imponert. 

Samboer og en kompis tenkte at det var kjekt å få gratis mat, så de tenkte de skulle bort til Frelsesarmeen for å hente seg en pose mat hver. Jeg forklarte at dette er ment for mennesker som trenger det, ikke mennesker som har lyst på gratis ting. Det gir samboer f i, sier jeg klager og han ignorerer følelsesløst hele problemstillingen. Han legger også til helt utrolige ting som at «da må du også klage til politikerene våres som tar enda mer fra fattige folk».. bla bla bla. 

Dette synes jeg er så utrolig usjarmerende, og et stort rødt flagg. Faktisk så mener jeg at det sier så mye om meningene/holdningene hans at det er avgjørende for forholdet vårt. 

Er jeg dramatisk nå, eller skjønner dere hva jeg tenker? Drar den faktisk så langt her, at jeg faktisk tenker at jeg ikke har lyst til å bli assosiert med slike folk. Det er så mange familier som sliter, også skal voksne mennesker snylte til seg? Nei vettu hva…

Tanker?

Anonymkode: b1ae9...523

• Liker 8
  • Nyttig 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Usjarmerende. Den maten er ment for de som virkelig trenger det og som ikke har råd til å få mat på bordet.

Be han se den siste serien med Petter Uteligger. De menneskene har behov for matutdeling.

Anonymkode: 5ad49...f99

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Dårlig stil.Misbruk av ordningen.

Anonymkode: 56d1a...a0a

• Liker 4
Skrevet

hvorfor er dere sammen hvis dere er drittlei hverandre? høres meningsløst ut.

og han virker helt blåst i huet, ja.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Bli kvitt tullingen og får deg en voksen mann.

Håper Frelsesarmeen gir ham en kald skulder . .

• Liker 3
  • Nyttig 2
Gjest Msramkins
Skrevet

Dette tror jeg faktisk hadde vært det siste strået for min del, dette er intet mindre enn å stjele fra de trengende… Usympatisk er det peneste ordet jeg kommer på i farten…

Skrevet
Msramkins skrev (3 minutter siden):

Dette tror jeg faktisk hadde vært det siste strået for min del, dette er intet mindre enn å stjele fra de trengende… Usympatisk er det peneste ordet jeg kommer på i farten…

Akkurat det jeg føler nå også. Prikken over i’en kjennes det ut som.. 

Anonymkode: b1ae9...523

Skrevet

Tenker at du har helt rett i at dere har vokst fra hverandre.

Kan du gå? Vær så snill............................

Anonymkode: 35741...5af

Skrevet

Skjønner deg veldig godt. Pinlig av en voksen mann og ta fra de som trenger.

Anonymkode: cf0f3...2c2

• Liker 6
Skrevet

Akkurat like usjarmerende, og usympatisk, som de som utnytter NAV systemet "fordi de kan".

Det er "på-hue-og-ræva-ut" grunn god som noen. 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Gjest WhisperingWind
Skrevet

En så lite empatisk mann hadde jeg definitivt dumpet. Han tar fra mennesker som ikke råd til mat. Fy faen.

Skrevet

Dette hadde vært spikeren i kista for min del.

Lavmål.

• Liker 2
Skrevet

Dere har vokst fra hverandre. Du har blitt voksen, han er umoden å komplett idiot 🤦🏻‍♀️

Anonymkode: c70d7...aac

• Liker 2
Skrevet

Vel, dette høres ut som en motsatt Robbin Hood. «Stjeler» fra de fattige og gir til seg selv.

Hvis dette føyer seg i rekker over lignende atferd, så ville dette vært dråpen som får begre til å renne over.

Jeg synes ikke du høres overdramatisk ut. Høres ut som du har funnet i deg for mye dårlig atferd over lang tid at du har «tålt» for mye. Hvis det er tilfellet begynner du å miste deg selv og da begynner det virkelig å haste med å komme seg ut av et lite konstruktivt forhold.

Anonymkode: 7f95f...1ee

Skrevet

For min del hadde det der vært dumpinggrunn der og da!

Det viser at han og kompisen har så råtne verdier at det ikke er håp for dem.

Jeg hadde dumpet ham - og jeg hadde sørget for å snakke med Frelsesarmeen lokalt, fortalt dem hva han og kompisen heter, at de gjør dette uten å ha behov for det,  og vist dem et bilde av ham og ev. kompisen han gjorde det sammen med...

Anonymkode: 8baf2...a59

• Liker 2
Skrevet

Hadde valgt en mer empatisk mann, spesielt hvis du har lyst på barn. Tror også jeg hadde blitt litt bekymret for hva han kunne finne på å gjøre.

Anonymkode: 9de7d...ddb

Skrevet

Han har ekstremt lav etisk standard! Tenk at en fattig familie fikk mindre mat, fordi han ville ha noe gratis…!!! Usympatisk snylter! 

Skrevet

Du kan jo fortelle han at mye av maten som Frelsesarmeen deler ut, er mat som har gått ut på dato og som er donert av matbutikker, og mye av det er kun  karbohydrater og lite middag.

Ikke noe å strebe etter, dessuten er typen din en stor idiot!

Anonymkode: 8eaeb...16b

Skrevet

Det er helt uakseptabelt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...