AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #1 Skrevet 14. september 2023 Hei, på forhånd takk… Jeg holder på med en fin fyr, han er helt super… Vi er godt voksne. Vi går mye turer sammen. Her om dagen fikk jeg beskjed av han om at x-kjæresten hans ikke syntes det var greit at vi gikk turer i området hun bor i (det er i et annet fylke med veldig fine fjell og fin natur) og at vi måtte respektere dette. Det er over to år siden de var sammen.. men de er veldig gode venner. For meg virker det helt merkelig. Han mener at vi må respektere det og eventuelt spørre henne om vi skal gå turer i dette fylket. Jeg kjenner det bobler litt inni meg. Setter pris på tanker her da jeg ikke klarer å holde meg rasjonelt til dette. Anonymkode: 80de5...700 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #2 Skrevet 14. september 2023 Tenker du har fått en grei heads-up på hvilken type han er og hvilke utrolige utfordringer som kan dukke opp etterhvert. Anonymkode: ad304...d93 4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #3 Skrevet 14. september 2023 Fritt land - du går hvor du vil så lenge det ikke er på privat eiendom. Hvis han er din nåværende kjæreste har ikke hun noe med det å gjøre. Anonymkode: 5c6a6...f95 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #4 Skrevet 14. september 2023 Takk for svar!! Da er jeg nok ikke urimelig som mener han er en dott i dette tilfellet. -ts Anonymkode: 80de5...700 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #5 Skrevet 14. september 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Tenker du har fått en grei heads-up på hvilken type han er og hvilke utrolige utfordringer som kan dukke opp etterhvert. Anonymkode: ad304...d93 Ja.. Dette tenker jeg også. Hva annet vil hun føle seg såret av? Bilder på Facebook, at du er med på selskaper, treffer felles venner? Og vil han noensinne stå opp for deg? Anonymkode: 349ad...c1b 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #6 Skrevet 14. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja.. Dette tenker jeg også. Hva annet vil hun føle seg såret av? Bilder på Facebook, at du er med på selskaper, treffer felles venner? Og vil han noensinne stå opp for deg? Anonymkode: 349ad...c1b Dette har jeg ikke tenkt på, takk! 🙈 -ts Anonymkode: 80de5...700
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #7 Skrevet 14. september 2023 Haha, aldri i verden! Skal eksen hans styre forholdet deres, liksom? Høres ut som de er litt for gode venner. Anonymkode: 926a2...388 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #8 Skrevet 14. september 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Takk for svar!! Da er jeg nok ikke urimelig som mener han er en dott i dette tilfellet. -ts Anonymkode: 80de5...700 Ta deg en ordentlig prat med han og sett ned foten skikkelig for hva som er greit at han blander deg inn i og hva du tolerere av kontrolladferd En ting er at exen sa det, det får være exens problem. Men ingen som er noenlunde rett skrudd sammen hadde syntes det var en helt grei idé og videreformidle det, og tenke at det er rasjonelt å nekte et annet menneske tilgang til et fylke- fordi hans venninne eksen ikke håndterer at forholdet er over, og det syns han er fint; Det er å idioterklære seg selv. Anonymkode: ad304...d93 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #9 Skrevet 14. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ta deg en ordentlig prat med han og sett ned foten skikkelig for hva som er greit at han blander deg inn i og hva du tolerere av kontrolladferd En ting er at exen sa det, det får være exens problem. Men ingen som er noenlunde rett skrudd sammen hadde syntes det var en helt grei idé og videreformidle det, og tenke at det er rasjonelt å nekte et annet menneske tilgang til et fylke- fordi hans venninne eksen ikke håndterer at forholdet er over, og det syns han er fint; Det er å idioterklære seg selv. Anonymkode: ad304...d93 😂 Takk for fantastisk råd. Blir glad av dette, takk! -ts Anonymkode: 80de5...700
Fremmed fugl Skrevet 14. september 2023 #10 Skrevet 14. september 2023 Du skriver at hun er skikkelig sjalu, og at dem er gode venner. En god venn er ikke sjalu. Så hun er ikke er ikke en god venn eller venn til han, men enn sjalu eks. Si det tydelig til han. 4 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #11 Skrevet 14. september 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Takk for svar!! Da er jeg nok ikke urimelig som mener han er en dott i dette tilfellet. -ts Anonymkode: 80de5...700 Du er ikke urimelig, han er virkelig en dott i dette tilfellet. Anonymkode: e3edc...15f 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #12 Skrevet 14. september 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hei, på forhånd takk… Jeg holder på med en fin fyr, han er helt super… Vi er godt voksne. Vi går mye turer sammen. Her om dagen fikk jeg beskjed av han om at x-kjæresten hans ikke syntes det var greit at vi gikk turer i området hun bor i (det er i et annet fylke med veldig fine fjell og fin natur) og at vi måtte respektere dette. Det er over to år siden de var sammen.. men de er veldig gode venner. For meg virker det helt merkelig. Han mener at vi må respektere det og eventuelt spørre henne om vi skal gå turer i dette fylket. Jeg kjenner det bobler litt inni meg. Setter pris på tanker her da jeg ikke klarer å holde meg rasjonelt til dette. Anonymkode: 80de5...700 Av alle stedene i Norges land må dere gå masse turer i hennes nærområde i et fylke dere ikke bor i? Virker sært av dere - og særlig ham. Selvsagt like sært av henne å kontakte dere om saka også. Det er jo ikke noe hun kan kreve. Anonymkode: 51ecd...5c5 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #13 Skrevet 14. september 2023 Altså, hvis det var slik at dere valgte å konsekvent alltid parkere i gata hun bor i, alltid gå forbi huset hennes og innom hennes favorittkafé den ene dagen i uken hun er der... da kunne jeg sagt meg enig i at det var noe dere ikke burde gjøre, og heller respektere hennes ønske der. Men ikke at dere ikke skal kunne benytte dere av fjell- og turområder rundt der hun bor, det blir for dumt. Og hvorfor vet hun at han og du har vært der i utgangspunktet? Forteller han henne alt? Snoker hun på sosiale medier? Jeg er enig i at hun oppfører seg som om hun er så sjalu at hun ikke er en god venn av ham! Hun unner ham ikke lykke med en annen, hun vil kontrollere ham. Det viser at hun er en kvinne han ikke kan ha som venn om han ønsker seg et nytt forhold. Det at han mener at hun er helt rimelig i sitt kontrollerende ønske/kommando - det ville jeg tolket dit at han nok ikke egentlig er helt ferdig med henne heller, selv om han sikkert vil si han er ferdig med henne. Uansett, eksen hans er veldig tydelig ikke ferdig med ham. Og han synes å like akkurat det. Jeg hadde ikke stolt på ham, for hva er det neste i sitt liv han vil la eksen få lov til å ha full kontroll på...? Snakk med ham om dette. Er han fornuftig så innser han galskapen i dette, og endrer seg og sitt forhold til eksen. Anonymkode: 71cf9...a67 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå