AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #1 Skrevet 14. september 2023 Det virker ikke som om de har en plan for trafikk avvikling når Fløyfjellstunnelen blir stengt av ulike grunner. Det virker som om om politiet, eller veivesen ikke evner å sette folk ut for å dirigere trafikken. De kunne hatt trafikk i en retning over Bryggen og en retning og Øvregaten en retning, Nye Sandviksveien om nødvendig. Åpne kollektiv feltene/ruten om nødvendig. Anonymkode: 407f8...e9a
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #2 Skrevet 14. september 2023 Når blir den stengt? Anonymkode: 97b4c...196
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #3 Skrevet 14. september 2023 Just now, AnonymBruker said: Når blir den stengt? Anonymkode: 97b4c...196 Ulykker etc, ikke at den sjal bli stengt. Anonymkode: 407f8...e9a
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #4 Skrevet 14. september 2023 Ah, trodde det var noe ifbm. vedlikehold. Anonymkode: 97b4c...196
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #5 Skrevet 14. september 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det virker ikke som om de har en plan for trafikk avvikling når Fløyfjellstunnelen blir stengt av ulike grunner. Det virker som om om politiet, eller veivesen ikke evner å sette folk ut for å dirigere trafikken. De kunne hatt trafikk i en retning over Bryggen og en retning og Øvregaten en retning, Nye Sandviksveien om nødvendig. Åpne kollektiv feltene/ruten om nødvendig. Anonymkode: 407f8...e9a Alle byer av en viss størrelse pleier å ha ringveier.. Hvis du går inn på google maps og ser på en hvilken som helst europeisk by med 150.000+ befolkning, så har alle byene veier som ligner på et spindelvev rundt byen. MEN ikke i Bergen, der har vi det dessverre ikke, fordi utbyggingen har vært forsømt i alle år. I Bergen er det egentlig planer om å bygge "Ringvei Øst" + tunnel til Hordvik. Det vil si, det vil bygges tunnel fra Nordhordlandsbroen i nord (hvor all trafikk mot Førde, Ålesund osv går) til et knutepunkt i Åsane. Deretter vil tunnelen gå videre til Arna og ha et knutepunkt ved Arnanipatunnelen som er hovedveien til/fra Oslo, deretter videre (via noen små mindre viktige knutepunkter) og kobles inn på motorveien ca. ved Troldhaugen sør for sentrum hvor den da har god forbindelse til nye motorveien til Os (og som er hovedveien mot Stavanger, Haugesund osv), samt greie forbindelser mot Knappetunnelen som knytter trafikken bedre sammen alt i vest mot Askøy, Sotra, Loddefjord, Fyllingsdalen osv. Ringvei øst er et veldig bra prosjekt som sammen med sotrasambandet (som allerede er i gang) vil løse 95% av alle problemer med trafikken som idag tvinges gjennom Fløyfjellstunnelen og Danmarksplass og står i kø. De resterende 5% av utfordringer ligger i litt underdimensjonert kapasitet fra Lagunen-området mot Knappetunnelen, noe som burde vært utbedret, men her gikk de idiotiske politikerne for bybane istedenfor, der hvor de kunne hatt en vanlig tunnel for buss og bil. MEN: Vi har politikere (MDG, Venstre, SV, Krf osv) som trenerer ringvei øst, og dessuten prioriterer alle pengene til videre utbygging av "den forpulte bybanen". De har gått på en grønn hype, og klarer ikke å se kost-nytte men skal være grønne for alt det er verdt. De har gjort byen helt ulevelig. Når det gjelder stenging av fløyfjellstunnelen, så var det for ca 4 år siden en stor vannlekkasje i bakken rett ved fløyfjellstunnelen som gjorde at både tunnelen og omkjøringen via sentrum ble stanset. Hele byen gikk fullstendig i lås. Den eneste omkjøringsmuligheten som var, var rundt grimesvingene fra Åsane til Arna og via Nesttun, hvor veiene ikke er dimensjonert for dette, og mange steder er så smale og svingete at personbiler ikke kan møtes. Det er fort 50 minutters omkjøring på kveldstid, og da alle skulle kjøre der ble det total stopp. Bergen er en møkkaby, og hvis ikke det riktige byrådet blir dannet nå etter valget, så har vi bestemt oss for å flytte. Fremtiden i Bergen er enten skyhøye bompenger for å komme seg rundt i akseptabel tid, eller å sitte timevis på bybanen hver dag. Det er ikke det livet jeg ønsker å leve. Det eneste andre håpet for Bergen, er at vi får en regjering som velger å innfri alle bompengefinansierte prosjekter over statsbudsjett/skatteseddel og dermed får redusert bompengene til et akseptabelt nivå. Anonymkode: 0a68a...ad2 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #6 Skrevet 15. september 2023 Trafikken gjør det vanskelig å leve et normalt liv i Bergen, det er ikke slik hver dag-men ofte. Anonymkode: acbfe...343
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #7 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Trafikken gjør det vanskelig å leve et normalt liv i Bergen, det er ikke slik hver dag-men ofte. Anonymkode: acbfe...343 Ofte er det ikke,blir bare slått så voldsomt opp når det skjer Anonymkode: 6ac17...e9d 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #8 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Trafikken gjør det vanskelig å leve et normalt liv i Bergen, det er ikke slik hver dag-men ofte. Anonymkode: acbfe...343 Enig, derfor stemte jeg MDG. Bilen ut av byen. Anonymkode: 6d32d...2a1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå