Gå til innhold

Å rygge inn på p-plasser 😡

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flere foreslår at man skal rygge inn i p-lomma slik at man kjører fremover når man skal ut i trafikken igjen, men er det egentlig lov. Mener at det en gang sto i reglene at man skal kjøre med fronten inn mot fortauskanten/parkometeret ved vinkelrett parkering. Kanskje henger det sammen med den gangen man hadde ett parkometer pr bilplass.

Anonymkode: 64422...c81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Flere foreslår at man skal rygge inn i p-lomma slik at man kjører fremover når man skal ut i trafikken igjen, men er det egentlig lov. Mener at det en gang sto i reglene at man skal kjøre med fronten inn mot fortauskanten/parkometeret ved vinkelrett parkering. Kanskje henger det sammen med den gangen man hadde ett parkometer pr bilplass.

Da jeg tok kjøretimer (riktignok for 11 år siden) lærte jeg at man skal rygge inn på parkeringsplasser.

Anonymkode: bce0c...ce9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er dette en gammel tråd så ts er kanskje ikke blant oss lenger men det virker som vedkommende enten er ett troll eller komplett dust i forhold til det å håndtere ett kjøretøy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rygger alltid og bruker det minuttet ekstra på det . Det skaper bedre flyt og er tryggere. At du må vente og tydligvis ikke vet bedre er meg totalt likegyldig. 

Anonymkode: e1232...5dc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror trafikkopplæring gikk ut på å lese trafikkbildet også. Det er helt riktig og tryggest hvis en bil har rygget inn, og oversikt når den skal kjøre ut. MEN, når det er veldig hektisk på en parkeringsplass, der det lurest å få bilene inn på parkeringsplasser, er det jævli irriterende med SV dama med dårlige kjøreegenskaper som skal kløne seg ryggende inn på en p plass... Da blir det unødvendig kø... så dere må iallefall lære dere å rygge først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hvor gammel er du? Jeg tok lappen mot slutten av forrige årtusen (1998), og det var definitivt ikke noe vi lærte. Siste oppgave på selve oppkjøringa var å ryggeparkere på trafikkstasjonen. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 14.9.2023 den 12.40):

Hvorfor tror folk det er greit å stoppe trafikken fordi de på død og liv skal rygge seg inn på p-plasser? Andre taper sin p-plass, fordi hele verden skal dreie seg om dem 😡

Når man rygger ut har man vikeplikt, det har man forsåvidt når man rygger nn også, men den driter de i. 

Kjører etter en bil, som plutselig begynner å rygge, så skal jeg stå der å vente til egoen er ferdig, og miste p-plasser utenfor der jeg vil parkere? 

Folk får kjøre inn, og ikke stanse trafikken. Oppføre seg med folkeskikk.

Anonymkode: 835e4...b52

Du taper ikke din p-plass fordi noen andre velger en tryggere løsning som tar litt lenger tid. Om noen parkerer på din p-plass får du bilen tauet bort slik at du får parkert der allikevel.

Jeg tror ikke jeg har opplevd noen som  driter i vikeplikten når man rygger inn i bås. Å stoppe trafikken bak seg er ikke det samme som å bryte vikeplikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger den måten som er mest effektiv der og da. Gjerne med fronten inn, det tar ofte kortest tid totalt. For meg er det hakket enklere å rygge ut i gata, har ryggekamera og alskens sensorer som varsler og fordelen er at man rygger i "åpent landskap". 

Rygger også mye med tilhenger, så anser meg for en over snittet rygger.

Anonymkode: 3f2ae...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...