Gå til innhold

Å rygge inn på p-plasser 😡

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvorfor tror folk det er greit å stoppe trafikken fordi de på død og liv skal rygge seg inn på p-plasser? Andre taper sin p-plass, fordi hele verden skal dreie seg om dem 😡

Når man rygger ut har man vikeplikt, det har man forsåvidt når man rygger nn også, men den driter de i. 

Kjører etter en bil, som plutselig begynner å rygge, så skal jeg stå der å vente til egoen er ferdig, og miste p-plasser utenfor der jeg vil parkere? 

Folk får kjøre inn, og ikke stanse trafikken. Oppføre seg med folkeskikk.

Anonymkode: 835e4...b52

Artig med sånne som deg som ikke selv forstår hvor liten trafikkforståelse de har.

Anonymkode: 8ddb0...2f2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor tror folk det er greit å stoppe trafikken fordi de på død og liv skal rygge seg inn på p-plasser? Andre taper sin p-plass, fordi hele verden skal dreie seg om dem 😡

Når man rygger ut har man vikeplikt, det har man forsåvidt når man rygger nn også, men den driter de i. 

Kjører etter en bil, som plutselig begynner å rygge, så skal jeg stå der å vente til egoen er ferdig, og miste p-plasser utenfor der jeg vil parkere? 

Hallo??? Man må da få rygge inn på parkeringsplasser?? Det er mye mer sikkert å gjøre det sånn, man har bedre oversikt over trafikkbildet idet man rygger inn, enn når man rygger ut. Og klart, når du kjører etter en bil som stopper for å rygge inn på en plass, så må du selvsagt vente de få sekundene det tar ja. Helt vanlig det!

Anonymkode: 59593...c77

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man begynner å bli gammel og stiv i rygg og nakke så er det alltid et best alternativ å rygge inn på parkeringsplassen. Der er det som regel ikke folk som går fram og tilbake og bare biler på hver side å ta hensyn til. Å rygge ut er et mareritt og det gjør jeg aldri . Og jeg oppfatter det alltid som mer utrygt når eg sjåfør rygger UT fra parkering, da stopper jeg og lar han rygge ferdig for egen sikkerhet. 

Så TS får nok lite forståelse her. 

Anonymkode: 8efb8...eaa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye angrep på person og usakligheter. 

Den som kjører ut av trafikken før han stanser hefter ingen, den som stanser opp og begynner å rygge detimot, hefter andre. Sånn er det bare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rygger så og si alltid inn når jeg parkerer, fordi det innebærer mindre risiko for ulykker, ettersom jeg når jeg kommer har  full oversikt over trafikkbildet. Hvis jeg skal rygge ut er det mye vanskeligere fange opp hva som skjer, og ergo større sannsynlighet for at jeg rygger på noe/noen.

Jeg bruker derfor sannsynligvis kortere tid hvis jeg rygger inn når jeg kommer, enn hvis jeg skal rygge ut når jeg skal kjøre, fordi jeg da må være mer forsiktig. Ergo er jeg til minst ulempe for andre hvis jeg rygger inn når jeg skal parkere:)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Den som kjører ut av trafikken før han stanser hefter ingen, den som stanser opp og begynner å rygge detimot, hefter andre. Sånn er det bare. 

Du tar feil. Utfordrer deg til å kvalitetssikre med enhver kjørelærer du kan oppdrive.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Samme hva dere sier…,

Jeg blir heftet av biler som rygger inn, ikke biler som rygger ut. 
Jeg parkerer ikke skeivt.
Jeg trenger ikke flere forsøk på å parkere. 
Har aldri vært borti en bil som ikke har god nok sving til å kunne parkere. 

Det er OK å vente så folk kan få lukeparkert,da de ikke har et alternativ. Er luka stor nok, er det jo vanlig å kjøre inn, å rette opp utenfor trafikken, noe som også gjøres. Ikke stanse trafikken, for å gjøre ting på sin måte. 

Ok. Da skjønner vi at dette er tidenes største forbrytelse at man rygger inn på parkeringen. Da får du gå og anmelde dette grusomme lovbruddet til politiet. De vil sikkert behandle denne alvorlige saken som 1. prioritet. I mellomtiden kan du jo be om å komme direkte sendt tv på TV2, for eksempel God Morgen Norge for å bli intervjuet om denne grusomme saken. Da kan du fortelle om hvordan dette har ødelagt din livskvalitet og påført deg store sorger. Vi skjønner at dette er svært alvorlig og må ta det til etterretning. Lykke til, så skal vi andre kriminelle borgere ha det med i vår bilkjøring i årene fremover så vi ikke begår denne grusomme forbrytelsen flere ganger. Da slipper vi selvfølgelig å bli anmeldt og siktet for retten. Du får oppdatere oss på hvordan det går med etterforskningen og når vi kan forvente å bli innkalt til avhør. :) 

Anonymkode: a5d25...bdc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På parkeringsplasser med 90° oppmerking er det greit. Men på Bystasjonen i Bergen, med vinkel på oppmerking er det helt utrolig at folk rygger inn. Først skal de vri bilen 120-130 grader, så skal de vri den tilbake når de skal ut igjen. Trangt som det er der, blir jo dette totalt meningsløst. Det er resultatet av at det er anbefalt å rygge inn, og folk ikke klarer å tenke selv. Det er anbefalt å rygge inn, ikke påbudt. 

Anonymkode: e16ad...d15

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men det er ikke det som er det viktigste, det er hva som er sikrest, både for gående og bilene på hver side.

Dessutten tar det ikke lengre tid å rygge inn da svingradiusen er hundre ganger bedre og man har bedre oversikt.

Her er hva Trygg Trafikk sier om saken:

https://www.tryggtrafikk.no/kjore/bil/tips/derfor-bor-du-parkere-med-nesa-ut/

Anonymkode: 274d5...bca

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meanwhile på kvinneforum

Anonymkode: ab293...a12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her må jo være tull? Du klager på at det stanser trafikken når en bilist vil rygge inn på p-plass. Men det tar jo like lang tid, hvis ikke mer, å rygge ut fra en p-plass. Som nevnt flere ganger i denne tråden, er det mye tryggere å rygge inn enn å kjøre inn med fronten, for da har man mindre ting å forholde seg til.

Anonymkode: 0d750...6f6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

https://www.nrk.no/vestland/ingen-andre-stader-er-dei-flinkare-til-a-parkere-1.15217095

Skulle ønske jeg var flinkere til å rygge inn. Som fersk sjåfør er det min største skrekk å rygge inn i trange parkeringsplasser. Lukeparkering er nr 1

Anonymkode: ca64b...e1d

Det er bare det at dette sitter i hodet ditt. Er det trangt så er det faktisk enklere å rygge inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Evt. til USA; jeg satt med haka på knærne etter å ha sett en TikTok-video der en skokk amerikanere mente at det å rygge inn var heeelt uforståelig, virket ikke som noen av dem noensinne hadde vært borti det. 

Anonymkode: 19fb8...270

I USA skjønte de aldri rundkjøringer heller, så de ga det opp som konsept. 

Anonymkode: 117d9...83c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er bare det at dette sitter i hodet ditt. Er det trangt så er det faktisk enklere å rygge inn. 

Hehe, joda.. Jeg er klar over dette. Men det hjelper lite. Har ikke lyst å bulke andre biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mer oversiktlig å rygge inn, og kjøre rett ut igjen. Du må pent innfinne deg med det at du er ikke alene på veien, og om du også tror du er en verdensmester i å kjøre bil, så må du tro om igjen! Alle er på veien for ett eller anna. Akkurat som du er!

Anonymkode: 47a88...7ab

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

https://www.nrk.no/vestland/ingen-andre-stader-er-dei-flinkare-til-a-parkere-1.15217095

Skulle ønske jeg var flinkere til å rygge inn. Som fersk sjåfør er det min største skrekk å rygge inn i trange parkeringsplasser. Lukeparkering er nr 1

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hehe, joda.. Jeg er klar over dette. Men det hjelper lite. Har ikke lyst å bulke andre biler

De foreslår jeg at du i helgen kjøper noen trafikk-kjegler og lager din egen lomme du kan rygge inn. Så mengdetrener du. Dette er noe du må lære deg!

Anonymkode: 274d5...bca

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Øvelse gjør mester 😊 Gjør det hver gang du parkerer, så blir du bedre og bedre etterhvert 😊 Jeg rygger alltid inn på parkeringsplassen og er blitt ganske så god på det etterhvert. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Du høres ut som en person som burde holde deg til buss

Anonymkode: a73e0...633

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...